Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fick en fisk…

  • nordgren

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 09:09

    Hehe rolig tråd. grin.gif

  • gonadman

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 09:12

    Vill passa på att klämma in här att enligt Bohusländsk tradition är näbbgädda inte tjänligt som människoföda. Inte ens katten får äta.

    Vid förtäring, se upp med märkliga sidoeffekter. Sätter sig lätt på talcentrum och bidrar till Skånsk/Småländsk dialekt.

  • johanc

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 09:36

    Ähh.. Proffsen plockar sitt enris från brösthöjd och uppåt.. E ju bara kungliga slalomklubben som inte kan hålla ölet inne och de kan inte pinka så högt…. wink.gif

    MVH

    JohanC

  • boman

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 09:57

    laugh.gif laugh.gif

  • brickan

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 11:07

    Var förra helgen på Haga “sanbergen” och det blåste skit så jag tänkte snorkla lite.
    Gissa om man blev förvånad när det kommer hela stimm med hundratals näbbgäddor jäkligt stora var dom och jagade in mig till land igen grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 11:29

    Du skulle ha åkt till badplatsen Kalvhagen i Mörbylånga
    Där var det bra vind
    Kenneth

  • tiki

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 12:46

    …..Och själv fick jag galant kastfall när jag brände in i en flytande rosa plastelefant i El Medano, Teneriffa.

    //Jonas

  • styret

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 15:09

    shhh

    det är ju secret ju kennta.

    själv höll jag mej i karlshamn. hellvete! men nu planar man ju säkert 2 sekundmeter tidigare när man fått tömma lite iofs…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 15:32

    Får man inte tala om hur man tillreder näbbgädda????????????????

  • baywatch

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 16:18

    Näbbgädda är fina grejjer, har också klippt någon stackare. De går i hyfsat stora stim precis i ytan, därmed lever de farligt när jag kommer i mack2.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 21:17

    Var på maui och brände på en långrepa ute till havs när polarn snett framför vänder sig om och skriker & pekar i vattnet framför mig. Hinner inte reagera särskilt mycket innan det svärstoppar och jag flyger med arslet först. Man börjar rätt snabbt tänka på arga tjocka hajar när man ligger & försöker vattenstarta igen. Men polarn bara skrattade för det var visst en havssköldpadda jag kört på.
    /Fredrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2005 vid 09:54

    Polare körde på en död säl på sydkusten för ett par år sedan!

    Många sälar dog av valpsjuka.. Denna låg uppsvälld i vattenytan…

  • tmalm

    Medlem
    25 maj, 2005 vid 10:43

    Ingen konst o sätta 5 fiskar på ett race om man har formula fena som nån sorts trål;-), med vågisfena hade det varit RESPECT!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2005 vid 10:46

    Ja det pratas om att förbjuda dessa fenor då dom antagligen
    ligger bakom mycket av utfiskningen av östersjön.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2005 vid 21:03

    Min polare var och fiskade näbbgädda i helgen. När han kastade ut sista gången och VERKLIGEN tog i för att komma långt ut så prickade han en gräsand som flög förbi och draget satte sig i andens simfot- hur stor chans e de på en miljon då? helt sjukt han fick veva in anden som kämpade emot duktigt för att få bort draget från foten på den.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fick en fisk…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.