Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filformat som fungerar i DVD-spelare???

• Filformat som fungerar i DVD-spelare???

Publicerad av s på 25 april, 2003 vid 15:34

Om jag vill bränna ner lite surffilmer (tex. Adventura filen som är i AVI) på en CD som jag vill spela i en DVD (DVD-spelaren fungerar med massa format såsom vcd, mp3, Kodak foto CD etc).
    Vilka format brukar fungera för video? avi? mov?
    Eller är det bara vissa format som fungerar? I så fall: är det någon som har en bra konverterare?

Sedan undrar jag om det brukar funka med vanliga jpg-bilder brännda på en cd?

Jag skall försöka skapa lite filmer och bilder till en kompis som fått en DVD av oss i födelsedagspresent.

/Staffan

endy svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ola_p

Medlem
    25 april, 2003 vid 15:41

SVCD = mpeg2
    VCD = mpeg
    är videoformaten som funkar i dvd…kolla http://www.doom9.org tror man skall kunna hitta ngt där… Ska man bara göra VCDar så e det enkelt att bränna med toasts inbyggda vcdencoder…

• s

Medlem
    25 april, 2003 vid 15:43

Aha, thanx!

/S..

• endy

Medlem
    25 april, 2003 vid 18:43

Tips om du skall bärnna ner avi är att ha ett plug-in eller göra om filen innan du bränner…
    Annars blir kvaliteten dålig, bränn svcd om du kan, och det tar LÅNG tid att encoda om filmen i t.ex nero..

• voodoo

Medlem
    25 april, 2003 vid 19:19

ALLA dvd spelare tar inte SVCD blush.gif

• endy

Medlem
    25 april, 2003 vid 19:59

De som inte klarar svcd är inte att kalla dvdspelare wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filformat som fungerar i DVD-spelare???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.