Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från Maui Nov. 2007

  • petter

    Medlem
    17 december, 2007 vid 05:52

    sitter och svär fortfarande? väntar med spänning 🙂

  • thundal

    Medlem
    17 december, 2007 vid 07:45

    Jag lyckas inte få med filen???

  • klang

    Medlem
    17 december, 2007 vid 07:54

    Du kan nog inte skicka med filen i ditt inlägg, du får ange en länk till den! Ladda upp den till surfzone och spara undan länken, länken postar du sedan i denna tråd. Om du vill ladda upp fílm är på surfzone så gå in under film och välja lägg till film/länk.

    /Robert

  • thundal

    Medlem
    17 december, 2007 vid 10:29

    Tack, det funkade bättre.

  • larry

    Medlem
    17 december, 2007 vid 11:38

    Faan va kul och se Stefan. Härligt jobbat.:laugh:

    Som en för tidig julklapp att få se sig själv på på så mycke film, dessutom fångad i en bakåtloop. Den ska jag kolla några extra gånger i kväll.:tongue:

    Kul när du körde genom Paia också. Gav lite skön stämning.
    Kan inte påstå att jag kännt några direkt possitiva vibbar av vårt vinterklimat här i Stockholm ännu. Men idag ser jag i alla fall solen igen.

    //Larry

  • thundal

    Medlem
    17 december, 2007 vid 11:51

    @LARRY 434350 wrote:

    Faan va kul och se Stefan. Härligt jobbat.:laugh:

    Som en för tidig julklapp att få se sig själv på på så mycke film, dessutom fångad i en bakåtloop. Den ska jag kolla några extra gånger i kväll.:tongue:

    Kul när du körde genom Paia också. Gav lite skön stämning.
    Kan inte påstå att jag kännt några direkt possitiva vibbar av vårt vinterklimat här i Stockholm ännu. Men idag ser jag i alla fall solen igen.

    //Larry

    Jag skickar en dvd på posten också (till Pär) så har ni lite bättre kvalitet.
    Kul att du gillade den.

    Hälsa Lina, Felix och Alva

  • ola-h

    Medlem
    17 december, 2007 vid 11:53

    Skön film med rejält med segling. Grymt hårt rippat också.

  • jesper_b

    Medlem
    17 december, 2007 vid 15:30

    Men va f-n. Mitt favo mauispot med hyfsad size på film och med en massa sköna svenskar… Tungt att det inte bär av förrän om två långa månader.

    Nu ska jag hem och shapa!

    /Jesper B

  • ola-h

    Medlem
    17 december, 2007 vid 15:56

    Grym våg av Stefan (tror jag) strax före mitten på del 2. Man ser tydligt att Kuau blir bättre när det blir större.

  • gurra1978

    Medlem
    17 december, 2007 vid 20:43

    Nice. Det såg ju rätt inbjudande ut att segla vågor i shorts, det har jag nog aldrig gjort tidigare när jag tänker efter. Det var några riktigt schyssta svängar där med bra stil tyckte jag. Saknade dock lite ladd på utvägen men det kanske inte går att hoppa på Maui ; ) Man blev lite glad då LARRY faktiskt laddade på en bakåt. Det blev lite mindre enformigt då : )

    Det var kul att ni filmade hur ni åkte till Hookipa för en som aldrig varit där. Man fick liksom ett rätt bra hum om läget så att säga. Sen så var det lite obligatoriskt strandsnack så filmen var mer än ok.

    Tack för en, eller tre sköna filmer mitt i vintermörkret.

  • enkan

    Medlem
    17 december, 2007 vid 21:22

    …men det e så obekvämt att hoppa i cross-off…;) Men det där var ju från Kuau och jag vet inte hur många ggr jag seglat där de senaste tre månaderna och inte ett enda vettigt hopp har jag fått till där, man har sällan bra tryck eller fart, tror jag såg en kille få till en push där en gång, Sprecks eller lowers på Kanaha är det nästan en given bra ramp som man når till med bra fart varje väg ut eh när det blåser annars

  • par

    Medlem
    17 december, 2007 vid 21:56

    Grymt jobb Stefan! Tack för det!

    @Thundal 434305 wrote:

    Här kommer lite skön segling från Maui.

    Men vilken frustration det har varit!!
    Jag har svurit över codecs och bitrates och hundra andra inställningar ett bra tag för att försöka få ner min Maui-film på 20 min til 140Mb.
    Det gick inte så nu blir det 3 st 7 min-snuttar i stället.

    Här kommer Del 1.
    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=321&catid=16&page=1

    Del 2:
    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=322&catid=15&page=1

    Del 3
    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=323&catid=15&page=1

    /Stefan

  • imported_borje

    Medlem
    17 december, 2007 vid 22:15

    Tack! Detta värmde. Håller med om att det var kul att se lite “runtomkring” stället. Hur länge stannade ni och hur mycket segling fick ni?

  • rip

    Medlem
    18 december, 2007 vid 07:02

    Är det någon som har en bra spotcheck för Maui? Skall dit i Mars för första gången och känner att jag har inte riktigt koll när snackar spots…

  • thundal

    Medlem
    18 december, 2007 vid 07:17

    @Borje 434455 wrote:

    Tack! Detta värmde. Håller med om att det var kul att se lite “runtomkring” stället. Hur länge stannade ni och hur mycket segling fick ni?

    Själv ver jag bara där 2 veckor den här gången. Efter intensivt lobby-arbete kunde jag lämna sambo och 2 barn hemma och dra dit själv. Förra våren var vi där 2,5 månad tillsammans och det var naturligtvis underbart på många sätt men det går inte att komma ifrån att med familj måste man kompromissa. Den här gången kompromissade jag INTE. Surf och /eller vindsurfing varje dag utom en. Det var kroppen som satte begränsingarna för en kontorsråtta som mig.

    /Stefan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från Maui Nov. 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.