Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: Hadlows senaste, D=SxT

  • skejtar_henke

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 07:38

    Äligt talat så är ha njävligt duktig. Men hp och snurri snurr trick är inte snyggt. Men svårt är det ju. Har där inte sagt att jag inte vill kunna det. Men snyggt det vet i fan. En cleen 360 är fan snyggare en haffsig 720.. Lite tankar om trixs och kite i största allmänhet. Hmm är det bara jag som tycker så här?

  • above_the_law

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 08:51
    skejtar_henke;449828 wrote:
    Äligt talat så är ha njävligt duktig. Men hp och snurri snurr trick är inte snyggt. Men svårt är det ju. Har där inte sagt att jag inte vill kunna det. Men snyggt det vet i fan. En cleen 360 är fan snyggare en haffsig 720.. Lite tankar om trixs och kite i största allmänhet. Hmm är det bara jag som tycker så här?

    Håller helt med dig i ditt inlägg:smile: !
    Håller även med Nils om att grab gör tricken både snyggare och mer kontrollerade.

    Jag tycker det är bra mycket snyggare med höga airs där åkaren t ex snurrar/rollar, grabbar LÄÄÄÄNGE och liksom pausar tricket med en markering och sedan gör en late snurr. Behöver inte alls vara svårare med en massa okontrollerade snurrar, där åkaren i o f s lär sig landa oavsett hur många varv det “råkar” bli!!!

    Jag hoppas verkligen att INTE att kiteboardingens freestyledommare går åt samma håll som snowboardens big jump-dommare gjorde ett tag, d v s ju fler snurrar desto mer poäng oavsett grab eller utförande, stil mm!!!!!
    Det är så jävla tråkigt att titta på, hafsigt, fattigt på kreativitet och variationslöst så man spyr….

    John Ohlsson har ju revolterat lite mot detta fenomen inom skid-jibbingen med sin Kangaroo Flipp mm, och genast åkte han ner från 1:a platsen i The Stadium Big Air, trotts att publiken blir som galen när han sätter den:frown: !!!! Fan, det finns ju Finnar som knappt kan stå på skär eller köra puder i brant terräng som vinner dagens bigjump-tävlingar…No respect från mitt håll i alla fall för det……subjektivt uttalande som fan så klart:wink: !

  • mjersen

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 09:11

    inte nog med att han armar e 2,5m långa, dom e fan gjorda i nått elastiskt material med.

  • samhansson

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 09:25

    göt men det kan inte va så gött att få in 2 lite vatten i analet var å varrnanan landning….

  • sourra

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 09:35

    Ta vara på champagnekorkarna på nyår och använd dom kreativt så slipper du problemet med vätska i stolgången.

  • skejtar_henke

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 09:48

    Äntligen nån som håller med mig.. hahaha

  • kasimir

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 10:01

    @SamHansson 449877 wrote:

    göt men det kan inte va så gött att få in 2 lite vatten i analet var å varrnanan landning….

    Landningarna är ju inte så snygga men skulle vilja se nån som stompar dem från den höjden med kiten så lågt.
    Han stompar nån när han hoppar lite lägre och det är fan så mycket snyggare.

  • pjoter

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 11:35

    hoppar man för högt för att kunna stompa landningen så ska man väl inte hoppa så högt.. eller träna upp benen lite.
    (självklart stompar jag allt jag försöker………)

    Å jag håller såklart med henke. stora långsamma cleana tricks är vägen att gå. tycker redan nu kitingen är en lång bit påväg mot vad snowboardingen var på 90talet nångång. Kommer säkert vända så vi får se lite feta kiteloop -boardoffs å enorma f-16 å sånt i tävlingar inom en snar framtid.

    Sen väntar jag på en 3:a grab där man inte släpper graben i snurren utan fångar bomen med samma hand som släppte den. Finns ju ett filmklipp där dom gör de med wakeboard men inte sett de i kite än.

  • skanepaul

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 11:53

    @above_the_law 449862 wrote:

    John Ohlsson har ju revolterat lite mot detta fenomen inom skid-jibbingen med sin Kangaroo Flipp mm, och genast åkte han ner från 1:a platsen i The Stadium Big Air, trotts att publiken blir som galen när han sätter den:frown: !!!! Fan, det finns ju Finnar som knappt kan stå på skär eller köra puder i brant terräng som vinner dagens bigjump-tävlingar…No respect från mitt håll i alla fall för det……subjektivt uttalande som fan så klart:wink: !

    Vem är JoHn OHlsson?? 🙂

    Vad gör det om dem inte kan stå på kant eller banka puder i terräng när dem kan vinna big air tävlingar??

    Nåja, jag tycker varjefall Aaron är på rätt väg, han säger ju själv att han är ute efter mer stil och jämför man hans åkning idag med för 2 år sedan så är det ju stora förbättringar! Grabarna gör som sagt ovan mycket!

  • unhooked

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 15:31

    jon olsson = gay
    aaron = gay

    tanner hall = da shit
    dre = da shit

  • kasimir

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 16:03

    Det är väl bra med lite fler bögar inom sporten, vi är ju tex glada att ha dig här på Steffo.

  • christian12345

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 16:03
    above_the_law;449862 wrote:
    John Ohlsson har ju revolterat lite mot detta fenomen inom skid-jibbingen med sin Kangaroo Flipp[..]

    Jaha – får vi en länk till en video eller? Har ju inte en aning om vad det där betyder!

    pjoter;449900 wrote:
    [..]Sen väntar jag på en 3:a grab där man inte släpper graben i snurren utan fångar bomen med samma hand som släppte den.[..]

    Typ en osmosis med grab, eller? Här är en osmosis 540 med grab:
    http://www.youtube.com/watch?v=cQGJEqFxLE4

  • wakenils

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 16:52

    jon olssons dj flip, http://www.youtube.com/watch?v=pFYKB1MWvVQ
    Tycker dubbelflipparna och brantare kickar drar det mer åt freestylehållet, nu sätter ju snart varenda kid dubbelflip så då måste väl jon göra en trippel, folk droppar ju även stavarna och då är det ju nära… Urspårad diskussion egentligen men kollar man på freestylen i senaste os var det väl folk som knappt kunde stå på skidorna men ändå snurra 100 varv och det e ju tragiskt…
    Helt klart ska Jon dock ha cred för att göra nåt annat än att försöka snurra fler varv och istället hitta på nya tävlingsupplägg, rätt tråkigt att se samma trick om o om igen

    Dre’s stil e ju svårslagen men tycker Aaron har rätt idéer, ett trick som inte e greppat kan ju lika bra vara ogjort, sen har du ju ganska goa 3or det sista som händer i filmen skejtar_henke, men klart han vill visa det mest avancerade han kan göra när han lägger upp ett klipp…

  • skanepaul

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 17:01

    @Unhooked 449960 wrote:

    jon olsson = gay
    aaron = gay

    tanner hall = da shit
    dre = da shit

    För helvete, kalla inte Jon gay, han ska fan ha respekt.

    Tanner röker väl mest gräs, men kanske därför han är så duktig, dock tyckte jag inte hans senaste puder film tillförde något överhuvudtaget, han har klart tappat lite.

    Nu har det verkligen spårat i sann steffo anda, NAJS!

  • ville

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 17:37

    Kangaroon Jon gör i Seven sunny days är inte speciellt gay

    http://www.youtube.com/watch?v=1GHS42gmJUQ&feature=related

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: Hadlows senaste, D=SxT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.