Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film Tjörn 090626, hur man inte gör en vulcan

  • Film Tjörn 090626, hur man inte gör en vulcan

    Publicerad av sajmon på 28 juni, 2009 vid 10:30

    Här kommer en filmsnutt från östra sidan av Tjörn. Byigt och ensamt men vädret kunde man inte klaga på. Lika hög kvalitet på åkningen som på redigeringen.
    Förhoppningsvis känner någon igen sig 🙂

    [ame=”http://www.vimeo.com/5358485″]Tjörn 090626 on Vimeo[/ame]

    /Simon

    tdk svarade 14 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • oden031

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 11:25

    Hehe jag man känner igen sig väl:)
    Kul att du filmat! Fler borde lägga upp mer spontana filmer så!
    Vart är det du kör mer exakt?

  • snaffe

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 11:26

    Kul med lite olika vinklar, stället såg riktigt fint ut, nästan lite exotiskt. Bra jobbat!

  • snaffe

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 11:28
    oden031;555897 wrote:
    Hehe jag man känner igen sig väl:)
    Kul att du filmat! Fler borde lägga upp mer spontana filmer så!
    Vart är det du kör mer exakt?

    Håller med. Mer film åt folket. Behöver inte vara speciellt proffsigt för att det ska vara kul att se på. Jag sitter nog och saknar Rambos filmer lite.

  • elof

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 11:37

    Haha! fett med cred för att du lägger upp en film där du INTE lyckas, man känner ju igen sig!

  • ugglemannen

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 12:49

    hehe gött Simon.

  • sajmon

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 15:10
    oden031;555897 wrote:
    Vart är det du kör mer exakt?

    Stället heter Bräcke kile enligt eniro. Jag och Ugglemannen finns på plats vid ost. På väst hänger vi på “stigis” (Stora grunda efter skåpesundsbron på orustsidan.

    Nästa gång sitter den!;)

  • m3lk3r

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 15:31

    Funkar det fint där? Är på tjörn rätt ofta och vet inte om föräldrarna orkar köra bort till stenungsund alltid.. är det mera värt att dra till stenungsund? Syd-östra delen av tjörn, nära häggvall ungefär?

    Fin film annars!

  • mikaels

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 15:44

    hehe, kul film, snyggt med repeaten av fallet framåt 🙂

    No guts, no glory!

  • gustavl

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 16:43

    Trevligt liten rulle!

  • gustavl

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 16:43

    trevlig liten rulle! 🙂

  • joontee

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 18:31

    bra film, kul att titta på 🙂 mer sånt!

  • aronh

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 18:51

    Verkligen skön film. Lätt att den sitter nästa gång. Det är bara och köra på. Jag vet inte hur många sessions jag har haft där jag trillat konstant för att lära mig vulcan. Nu har jag satt den flera gånger på båda hållen. Om jag får ge lite tips som jag själv haft nytta av… “Boomshaka” är nyckeln till nästan alla manövrar. Det är nog det jag haft absolut mest hjälp av. Märker själv att när jag håller masthanden nära masten tar det inte tvärstopp. Håller man längre bak blir det ofta att det fortfarande är tryck i seglet och riggen och jag själv åker rakt ner i vattnet. Så boomshaka är mitt hetaste tips.

  • symon

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 18:57

    Känner verkligen igen mig när man tittar på filmen! Och bra med lite tips. Mitt eget problem är att jag inte får ner nosen, vilket är mkt viktigt.

    Mvh

  • aronh

    Medlem
    28 juni, 2009 vid 19:01

    Helt ärligt tycker jag inte det är så stor grej. Jag har aldrig tänkt på att få ner nosen i en vulcan.

  • tall-jonny

    Medlem
    29 juni, 2009 vid 12:56

    Inspiration – det här ger inspiration! Visst är det grymt att se typ filmer från CaboVerde med världens snabbaste vågor och grymmaste vågseglare men jag får ut precis lika mycket av en sån här filmsnutt, tack så mycket. :laugh:

    Från en som aldrig försökt på Volcano, känner mig lite rädd för att förstöra knän och fotleder – är det stor risk?:confused2:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film Tjörn 090626, hur man inte gör en vulcan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.