Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmklipp EH-SLE kite

• 25apan

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:06

Spekulera lite om priset nu, Crossbowen är ju för fan rena rånet att köpa.

• rambo_johnson

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:08

7-8-9 papp kanske

• 25apan

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:09

Om det skulle vara inklusive bom och linor börjar det bli intressant.

• rambo_johnson

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:12

klart

• sj0gren

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 12:20

Ja vad ska man säga?

• pepa

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 14:41

Man skulle kunna säga att det är Rambo som är ansvarig.

• pepa

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 15:47

Fan Rambo, din trovärdighet bara skjuter i höjden dag för dag! Iofs är väl jag en av de som vet hur du funkar men ändå. Du provar Crossbow i nån timme (de flesta vana åkare behöver minst 1-2 dagar för att vänja sig vid den) och öser bajs på den. Sen kommer EH med en som du inte ens testat, men som du marknadsför som en bra nyhet inom kite. Finns det en förklaring eller är du bara dig själv som vanligt?

• niklas82

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 16:00

Svar till:

Fan Rambo, din trovärdighet bara skjuter i höjden dag för dag! Iofs är väl jag en av de som vet hur du funkar men ändå. Du provar Crossbow i nån timme (de flesta vana åkare behöver minst 1-2 dagar för att vänja sig vid den) och öser bajs på den. Sen kommer EH med en som du inte ens testat, men som du marknadsför som en bra nyhet inom kite. Finns det en förklaring eller är du bara dig själv som vanligt?

[/ QUOTE ]´

Oj.. detta var första ggn jag ser ett fullständigt ”vanligt” inlägg av herr peps.. grin.gif
    eller vädjan kanske hihihi, tycker du har varit lite ledsen på senaste dagarna.. ingen fara, gör lika dant bara så blir det juh EVEN STEVEN ooo.gif

• bohm

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 16:03

Svar till:

[/ QUOTE ]

Jag tror att Rambo och dändär Bo Ringholm är samma person…

• rambo_johnson

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 20:18

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]´

Oj.. detta var första ggn jag ser ett fullständigt ”vanligt” inlägg av herr peps.. grin.gif
    eller vädjan kanske hihihi, tycker du har varit lite ledsen på senaste dagarna.. ingen fara, gör lika dant bara så blir det juh EVEN STEVEN ooo.gif

[/ QUOTE ]

Crossbowen är fan inge bra, det vet du lika väl som jag

• pepa

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 21:46

Säg mig Hugo, hur vet DU det? Jag vet att jag haft tillräckligt med tid på vattnet (för mig behövdes det ca 3 dagar) för att skapa mig en egen uppfattning. Dessutom fick jag för mig att det var bowkites överhuvudtaget du dömde ut, men jag kanske hade fel?

Hur många bowkites har du testat? Hur många har sugit? Jag kan gissa att svaret är 1 av 1, möjligen 2 av 2 om du testat Nova oxå. Varför tror du då att EH’s bow är bra utan att ha testat?

Jag kommer inte att få alla fördelar av de Switchblades jag kommer köra, iom att jag kommer köra dem som vanliga kites. Dvs med ca 10-12cm depower, trimmade linor och fullt tryck hela tiden. Jag tyckte absolut inte om kiten när jag körde den första gången då jag körde den på dess egna villkor, fast med min stil. Då ville vi olika saker. När jag sedan anpassade mig mer efter kiten är fördelarna med Crossbowen tydliga gentemot en vanlig tubkite, i alla fall för mindre erfarna åkare.

Nu har jag trimmat kiten efter mina behov (som det givetvis borde vara) och har inga problem alls med den. Jag är minst lika bekväm med den som på mina gamla Co2:or.

• sj0gren

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 20:19

Ähh Eh:s bow kite e säkert sweet den med. Fast crossbow e fan bättre tongue.gif

• unhooked

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 21:52

Svar till:

jag kommer köra dem som vanliga kites. Dvs med ca 10-12cm depower

[/ QUOTE ]

Innebär detta att du skiter i de feta depowermöjligheterna och kör den som en vanlig kite? Alltså att du betalar betydligt dyrare för en kite som har fetingbomtryck och förhoppningsvis samma prestanda? Kanske har missuppfattat de annars vore det sjukt att inte utnyttja det som jag ser det vara det positiva med LSE kitsen alltså depowern.

• samhansson

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 23:03

bow + sam = sant

• 25apan

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 23:04

Airush har en simpel lösning på fetingbomtrycket:

http://www.airush.com/products/halo.asp

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmklipp EH-SLE kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.