Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmtajm, join the ride…

  • Filmtajm, join the ride…

    Publicerad av mrmille på 26 februari, 2006 vid 17:33

    Roxen bjöd upp till dans idag och visst var alla där. Otroligt bra sammanslutning idag. Svinkul.

    Filmen däremot är skittrist. Bara så ni vet. Filmad med kompaktkamera och så där. Tar ni hem den är det på egen ansvar. Jag svarar inte för följderna. Ni har blivit varnade, så klaga för i helvete inte sen.

    Jajust det, ganska mycket “join the ride”. Troligen därför den är så sjukt trist.

    http://www.kiteworld.se/media/Join_the_ride-LaRoxa_2006.wmv (40mb)

    mrmille svarade 18 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • pjoter

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 18:51

    tyckte de såg rätt gött ut.. inte de mest spännande man sett men ni såg ut att haft en grym dag!! verkade hårt å fint för att köra fort! bättre än att va sjuk i ett snöfritt malmö helt klart!

  • mrmille

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 20:08

    det var nästan bara hoppande och studsande idag faktiskt
    grymt bra dag

  • milkman

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 20:56

    Den var bäst sista två sekunderna 🙂 (Oskar?)

    Seriöst. Såg kanonfint ut där, jag måste verkligen försöka hitta tid att ta mig ner en sväng i år så jag får säga hej.

    Fast i helgen var jag på rätt ställe :). Fotot är från nerturen, tillbaks till Storulvån. Precis när vi kommit nedanför trädgränsen.

  • mrmille

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 21:06

    gött!

    Nä, inte oscar, någon annan av dem.

  • dsl

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 21:26
    Milkman wrote:
    Den var bäst sista två sekunderna 🙂 (Oskar?)

    Seriöst. Såg kanonfint ut där, jag måste verkligen försöka hitta tid att ta mig ner en sväng i år så jag får säga hej.

    Fast i helgen var jag på rätt ställe :). Fotot är från nerturen, tillbaks till Storulvån. Precis när vi kommit nedanför trädgränsen.

    Milkman, har du nån bra tips om storulvån, ställe för olika vindriktingar å så, vi är ett gäng som sticker dit nu till helgen, vad jag hört är snötillgången bra däruppe nu :), vi kommer bo och utgå från fjällstationen.

  • milkman

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 22:14

    FAN VA KUL!. Jag vill med.. 🙁

    Vindarna behöver du inte oroa dig för så mycket. Blåser mest alltid västligt så. Det är stort på fjället så du hittar garanterat en bra spot. Enklast är att vandra upp på Myren, därifrån kan du kita upp på ulvåfjället och bakom det är det bara fantasin som sätter stopp. Alternativt så vandrar du en bit upp på getryggen ifall det är mer sydvästligt och glider ner i massivet den vägen.

    Snacka med Simon, Mattias eller någon annan guide som kitar där, de kan områdena hur bra som helst och har ni lite tur så hakar nån på er. Jag vet att Simon är lite sugen på mer övning för freestyleåkningen.

    Innan ni drar iväg för långt så bör ni ha lite fjällkompetens och rätt utrustning med er, ifall ni saknar nått så finns det att hyra på plats. (jag kan tänka mig att många stockholmare får hyra kiterna.. I lördags var jag överriggad med en 6:a och bytte till en 4:a 🙂 , det är man inte van vid som stockholmare direkt)

    Just ja: Snön finns det gott om, (I lördags var det snabbt före som fan (=hårt) på öppna ytorna men kör man lite närmare bergen eller precis i trägränsen så pudret djupt :))

  • luuddee

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 22:25
    mrmille wrote:
    Roxen bjöd upp till dans idag och visst var alla där. Otroligt bra sammanslutning idag. Svinkul.

    Filmen däremot är skittrist. Bara så ni vet. Filmad med kompaktkamera och så där. Tar ni hem den är det på egen ansvar. Jag svarar inte för följderna. Ni har blivit varnade, så klaga för i helvete inte sen.

    Jajust det, ganska mycket “join the ride”. Troligen därför den är så sjukt trist.

    http://www.kiteworld.se/media/Join_the_ride-LaRoxa_2006.wmv (40mb)
    jävlar va gött mille. . äntligen lite action från er fjoll åkare..feta hopp ni göör

  • mrmille

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 22:41
    Luuddee wrote:
    jävlar va gött mille. . äntligen lite action från er fjoll åkare..feta hopp ni göör

    Kul å höra
    Det är lite svårt att filma själv när man åker, och ingen vill ju stå still en sån här dag och filma. Måste hitta på någon rigg o sätta fast kameran på hjälmen eller någe.

  • micken

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 08:28
    mrmille wrote:
    Måste hitta på någon rigg o sätta fast kameran på hjälmen eller någe.

    Ser skönt ut 🙂
    Om du behöver fäste för kameran kan det var enklast att köpa en förberedd hjälm, t ex en Bonehead Optik http://www.kjerag-it.com/Pic/optik.jpg

    /Micke

  • pjoter

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 09:07

    hahaha.. den va tillåmed fulare än en gath hjälm!! hahaha!

    borde inte va så svårt att skruva fast ett fäste i en vanlig gammal hjälm heller om man är fattig och kan hålla i en borrmaskin.

  • micken

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 10:54
    pjoter wrote:
    hahaha.. den va tillåmed fulare än en gath hjälm!! hahaha!

    borde inte va så svårt att skruva fast ett fäste i en vanlig gammal hjälm heller om man är fattig och kan hålla i en borrmaskin.

    Om du tyckte DEN var ful, då ska du se min hjälm 😉

    /Micke

  • biorno

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 11:45
    pjoter wrote:
    hahaha.. den va tillåmed fulare än en gath hjälm!! hahaha!

    borde inte va så svårt att skruva fast ett fäste i en vanlig gammal hjälm heller om man är fattig och kan hålla i en borrmaskin.

    Det där med Gath hoppas jag inte gäller versionen med Visir.

  • rille

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 13:55

    Ganska go rulle. Kul att du fick ut den så snabbt Mille.
    Feta hopp han gör den där tysken.

  • pjoter

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 13:59

    micken, då kan den inte va snygg precis.. 😉

    Biorno, inte sett nån snygg gath-hjälm men det kan ju bero på att jag saknar dina tyska värderingar om stil.

  • micken

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 14:53
    pjoter wrote:
    micken, då kan den inte va snygg precis.. 😉

    Biorno, inte sett nån snygg gath-hjälm men det kan ju bero på att jag saknar dina tyska värderingar om stil.

    Nja Pjoter, den kanske inte är så illa iallafall 😉
    http://www.kjerag-it.com/Bilder/TR2/partyhat01.jpg

    /Micke

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmtajm, join the ride…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.