Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bild – längtar dit!

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:02

    @Jesper_B 493059 wrote:

    Men Ila, hur är det med mindre attraktiva killar? /JB

    ???? Har aldrig nog aldrig sett en kille/man som jag finner oattraktiv så tanken har inte slagit mej!

  • jesper_b

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:03

    Rosa är stekhett 2009! I synnerhet på arbetargrabbar från bonnhålor. Döskallar, svart, metall, tja till och med klassiska färger som rött, vitt, och blått är helt ute. Men om vi då kanske föredrar att vindsurfa ute, vill vi vekligen vara inne? Om vi inte bor i Milano, NY eller Hongkong utan i små bonnhålor som tokholma, vad är då vår identitet för färg?

    /pastorn

    PS: Visar en klocka som står stilla rätt tid en eller två gånger per dygn? Vad är tid?

  • jesper_b

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:05

    @surfslusken 493067 wrote:

    ???? Har aldrig nog aldrig sett en kille/man som jag finner oattraktiv så tanken har inte slagit mej!

    Men hur är det med din utrustning. Har den öppna ögon när ni leker? /JB

    (skit vad nöjd jag blir av den kommentaren, den kan ju tolkas så in i gatan crazy)

  • ola-h

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:21

    @Jesper_B 493053 wrote:

    … Tex vad menar man med “rent subjektivt”, “smak” och “färg”. Ola, du kommer väl ihåg färgdiskussionen från den där sommaren i Portugal? Tänk er själva, en filosofiskt intresserad samhällsvetare, tillika doktorand, en doktorand i biologi, en materialingenjör, en matematikdoktorand, en djädrans massa wiskey, flera dygns diskussioner… allt för att besvara “vad är färg?”

    Jo, visst minns jag. Men vad blev svaret nu igen?

    Själv har jag tom glömt vad jag beställde för färg på mina 09:or. (Kanske beroende på att jag inte till fullo förstått begreppet färg? Jag känner att jag behöver prata lite mer om det där…).

    Men jag hoppas att åtminstone någon av segla var rosa och jag tror att rosa är helt rätt för Roxens vatten.

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:22

    Tänk om de röda hade varit BLÅTT!!

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:24

    Ett segel+bräda me de här mönstret o färgerna!!!
    Går de att ordna Pastor Blomberg??

  • nlc

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:40

    NP verkar till 2009 hotta upp sig i konkurransen om fula segeldesigner/färgkombos, vad sägs om valet av spygrönt, vägverksorange och en milt sagt mer saturerad variant av tant Gredelins klänning på nästa års Combat?

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:41

    @Jesper_B 493070 wrote:

    Men hur är det med din utrustning. Har den öppna ögon när ni leker? /JB

    (skit vad nöjd jag blir av den kommentaren, den kan ju tolkas så in i gatan crazy)

    Kör me allt öppet när ja o killarna leker! Inge större fel på trycket i grejerna heller som du ser. Måste vart all midsommar pilsner!

  • mbkpeter

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:50

    Kan det vara så att rosa är färgen som saknats i branschen sedan den var själva temat RIP.

    Nåväl. Taka tamaguchi eller vad han nu heter körde ett rosa smack på hookipa och det var lika fult som attraktivt. Men Hotsails har i alla fall åstakommit ett 25+ inlägg angående design i Sverige på 45 minuter. Hot verkar följa lagen om inga lagar, och det är nice. Gör man 1000 möjligheter till färgkombinationer så klart att det finns folk som inte uppskattar någon kombination, speciellt i cleena sverige med våra apple-adopterade gråskalor.

  • svenne

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:56

    Rosa är det nya bruna!

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 12:01

    @Svenne 493101 wrote:

    Rosa är det nya bruna!

    Näe, kom in i 2000-talet. De bruna kring de rosa försvann i och med att europa importerade anal bleachen från sydamerika!

  • dr-masse

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 12:16

    @surfslusken 493082 wrote:

    Ett segel+bräda me de här mönstret o färgerna!!!
    Går de att ordna Pastor Blomberg??

    Ila, din önskan – min lag.

    Du kan till och med ha några strängar i mitten på brädan. :cool2:

  • jesper_b

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 12:33

    Så här mycket har jag inte skrattat åt en tråd på konfen på riktigt länge. Ila du är ju helt underbar! Jag tror nog alla kör med öppna ögon när de leker med dig.

    Jag som satt å längtade till Maui och ville förmedla en känsla, urartade snabbt till en fråga om färg i segel, till… jag vet inte vad den här tråden handlar om längre.

    Tryck i grejorna kanske? Det vill vi ju alla ha.

    /JB

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 12:34

    @dr Masse 493111 wrote:

    Ila, din önskan – min lag.

    Du kan till och med ha några strängar i mitten på brädan. :cool2:

    Hmmm…tack för att du ansränger dej så. Men du får nog ta o uppgradera din svartvita gamla elektronkanon för varken mönster eller färg stämmer nå vidare me den så otroligt vackra Ibanez JEM77BFL (där BFL står för Blue Flower), kanske en Hot Fire BFL eller en Fanatic Allwave 82 BFL är va världen behöver!

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 12:36

    @Jesper_B 493120 wrote:

    Ila du är ju helt underbar!

    /JB

    Jo, dom brukar säga så, både tjejerna o killarna!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bild – längtar dit!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.