Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck nu!

  • Fiskebäck nu!

    Publicerad av lundvall på 18 april, 2010 vid 10:28

    Medel 10
    Topp 13
    Ren VÄST och solsken

    Dock är det inte en människa där, jag drar ner om en stund när jag packat hoppas vi ses där!

    glader svarade 14 år sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • fj69

    Medlem
    18 april, 2010 vid 16:07

    Anders ensam som du var var det ingen som tävlade om uppmärksamheten vassego – ett helt galleri med bara DIG…

    //Fredrik

  • lundvall

    Medlem
    18 april, 2010 vid 17:54

    Härliga bilder Fredrik! Kul att få se sig själv på bild ibland också!

  • fj69

    Medlem
    18 april, 2010 vid 17:56

    Tack, kul att du gilla dem – bra kört!

    Fredrik

  • nouse

    Medlem
    18 april, 2010 vid 22:24

    Fan vilka schyssta bilder ,ser riktigt skönt ut. Upplever du stor skillnad mellan warp 2007 o 2008 i 6,3m2?

  • glader

    Medlem
    19 april, 2010 vid 06:03

    Väldigt snygga bilder!

    Gör lite ont att missa en sådan fotosession, men hade en överunderbar dag i Björlanda så jag skall inte klaga.

  • lbj

    Medlem
    19 april, 2010 vid 07:42

    fler bilder

  • lundvall

    Medlem
    19 april, 2010 vid 08:42
    nouse;607299 wrote:
    Fan vilka schyssta bilder ,ser riktigt skönt ut. Upplever du stor skillnad mellan warp 2007 o 2008 i 6,3m2?

    Jag tycker att 2007:an var mycket jobbigare att rigga än 2008an. Sen på vattnet så tycker jag inte att det är så stor skillnad. Eventuellt att 2008an är lite hårdare. Kräver lite mer när man skall flippa camberna.

  • nouse

    Medlem
    19 april, 2010 vid 12:40

    Ok ,lite nyfiken bara för min 6,3a frn -07 börjar närma sig junkstadiet.Känns det som du kan gå djupare med 08an?med 07an känns det som att man missar dom sista knopen på djupa slörar.

  • lundvall

    Medlem
    19 april, 2010 vid 13:18

    Det vågar jag faktiskt inte svara på, har visserligen en hel del PB med just 6.3an från 2007 men jag har bara hunnit testa 2008an nu två gånger denna helgen, så jag vågar inte riktigt uttala mig om det ännu. Känner mig sådär lagom ring-rostig med tanke på att jag inte seglat sen oktober innan det dessutom.

  • hasse4

    Medlem
    19 april, 2010 vid 13:24

    trevliga bilder.

  • nouse

    Medlem
    19 april, 2010 vid 13:28

    Ae ok, lite tidigt på säsongen för nåra djupare analyser :).Fina bilder iaf.

  • mattias-j

    Medlem
    19 april, 2010 vid 14:17

    Var går ni i någonstans? Är i Götet ibland och har brädorna i bilen när det nu är säsong. Vilka vindriktningar gäller, seglade själv slalom i helgen och det är ju grymt kul….

  • lundvall

    Medlem
    19 april, 2010 vid 14:54
    Mattias J;607366 wrote:
    Var går ni i någonstans? Är i Götet ibland och har brädorna i bilen när det nu är säsong. Vilka vindriktningar gäller, seglade själv slalom i helgen och det är ju grymt kul….

    Vi går i vid rampen vid riggdäcket. Sen är det lätt att åka över till “Shitbay” som viken kallas där bilderna är tagna. Ren väst är det optimala, och allat annat fugnerar bra utom SO O NO. Då blir det väldigt byigt.

  • mahi

    Medlem
    19 april, 2010 vid 14:57

    Om du syftar på fiskebäck så åk ner till småbåtshamnen, passera badplatsen så ser du snart ett riggdäck i trä, ungefär som en stor altan…
    Passerar du förbi riggdäcket ca 100 meter längs vattnet kommer du till shitbay (tror jag det kallas), plattare vatten men ligger lite skymt bakom en ö, blir lite byigare där samt inte så stora ytor attt köra på.

    GPS koordinater:

    WGS 84:N 57° 38.791′, E 11° 50.925

    WGS 84 – decimal:57.64651, 11.84874

    RT90:6398178, 1263821

    SWEREF99: 6393727, 311940

    /Magnus

  • glader

    Medlem
    19 april, 2010 vid 19:07

    Det finns ju numer rätt coola navigeringar på gps-speedsurfing. Om du klickar på min Fiskebäckssesssion från i lördags nedan kan du sedan klicka vidare på raden för spot och raden för average speed. Om du kollar vid raden för spor ser du rick-däcket några meter sv om nålen. Om du kollar vid average ser du det typiska speedstället. Som synes är en 10s endast från precis att man fallit i slör av tills land tar stopp, så det blir aldrig några riktigt höga farter, förutom möjligen toppfart om man har tur med vindbyarna. Dock håller det sig hyggligt platt även i riktigt mycket vind då t.ex. Torkelstorp blåser sönder. Bästa Shitbay riktning är VSV. Grejen med Fiskebäck är dock inte den viken utan de stora ytorna i fjärden utanför. Ofta många slalomgubbar ute där i kompisslalom. På VNV finns också Knarrholmen som kan vara helt fantastiskt som speedspot (men som 9 gånger av 10 man åker dit inte är det). Dock är det ännu för kallt för att majoriteten skall våga sig utanför Shitbay. Bästa slalomriktningarna är (enligt mig) S, samt V-NV. Just SV passar på något sätt geografin riktigt dåligt. Alltid förfärligt krabb sjö då.

    http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=58830&uid=1172

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fiskebäck nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.