Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna idag -Några bilder tagna på avstånd

• Fituna idag -Några bilder tagna på avstånd

Publicerad av jocke_l på 5 april, 2008 vid 17:32

Bilderna tagna från Skanssundet, mitt emot Fituna strax efter lunch då sjöbrisen kom. Gissar på en 8-9 m/s på Fitunasidan mot ungefär hälften där vi var.

mikaels svarade 17 år sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • maca

Medlem
    5 april, 2008 vid 21:16

Man skulle ha åkt till Fituna alltså… Satt och klickade runt bland prognoserna men tyckte inte det var värst mycket vind och inte tillräckligt varmt för bris, så stannade hemma. Nu börjar perioden då man bara ”måste” åka till Fituna på S 6-10-prognoserna.

• bjornen

Medlem
    6 april, 2008 vid 07:30

Dom där bilderna skar verkligen i mitt surfhjärta, som jag och Dala lama velade om vi skulle åka till Fituna 😡 En sak jag har märkt är att man inte ska stirra sig blind på 5-6 ms på landsort för det har hänt att jag samtidigt har seglat 7-9 ms vid fituna. Någon som vet vem dom lyckliga sufarna är ?
    //Björn

• slim_jim

Medlem
    6 april, 2008 vid 08:07

Velade oxå igår men packade bilen och drog till Dalarö.

Väl där vid 13-tiden, sol och gäss på fjärden :cool2:

Velade mellan 5.8 och 6.6 till 100L och 70kg. Det blev 6.6 vilket var tur för när jag väl kom ut på vattnet blev det punka. 4 vändor med semiplanig/guppa, sen gav jag upp. Hade man varit där tidigare alt. haft större prylar så…

• frezzei

Medlem
    6 april, 2008 vid 18:26

Jag är en återfallsurfare, Fituna är jag helt fel ute om jag tror att det ligger i Sorunda

• bjornen

Medlem
    6 april, 2008 vid 18:52

@frezzei 456613 wrote:

Jag är en återfallsurfare, Fituna är jag helt fel ute om jag tror att det ligger i Sorunda

Japp, ligger i närheten av sorunda. Hit ska du åka på S-SSV, fungerar även på SV men då finns det andra alternativ som kan vara bättre. Kolla denna spotguide http://spotguide.kicks-ass.net/
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=28075&d=1186340474[/IMG]

//Björn

• jps

Medlem
    6 april, 2008 vid 18:52
  • frezzei

Medlem
    6 april, 2008 vid 19:01

Är fituna ett ställe där det brukar vindsurfas,eller var ska man åka för att träffa andra surfare

• mikaels

Medlem
    6 april, 2008 vid 21:42

Schysst spotguide, och ny för mig, tack för den länken :)!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna idag -Några bilder tagna på avstånd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.