Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing flera brädor i en?

• flera brädor i en?

Publicerad av anonym-anvandare på 24 mars, 2004 vid 12:46

Jag funderar lite över vilken bräda man skall ha för att vara nöjd i vindregistret 4-8 m/s? Brädan skall ju helst plana lika tidigt som en formula och ha manöveregenskaper som en freestyle bräda -:). Min tanke är att kunna segla med ett freerace segel 9,3 och även kunna få en rolig bräda med en 6,5 – 7,0:a som inte bara vill gå rakt fram. Vad finns det för hyfsade kompromisser som forumet kan rekomendera?

Hur funkar Hypersonic 111 för detta ändamål? för mycket slalom/race?

Jag har inte sett några brädor där volym och bredd kan ändras med ett enkelt handgrepp. Om jag inte minns fel så tillverkade Mistral något sådant på 80-talet, där bottenkurvan kunde ändras? I väntan på produktutveckling får man nöja sig med en kompromiss. Det får helt enkelt inte plats med fler brädor än två i garderoben..

/Z

anonym-anvandare svarade 22 år sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA