Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Flexifoil Hooligan pro
-
Flexifoil Hooligan pro
Publicerad av sanden89 på 21 februari, 2010 vid 15:42nagot att ha eller?
http://www.flexifoil.com/uk/kitesurfing/products/hooligan-pro/
stebe svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Säkert jättebra om man gillar freestyle och en lättåkt bräda. Verkar inte ha så mycket rocker så man kanske får räkna med lite vatten i ansiktet om man kör chop 🙂
-
hey sanden,
yeah looks like a killer board to get started on, the boards with more rocker will make it a little harder for you to get your ass outta the water. Speak to Rob at Robsport and he will hook you up.
-
kort pa min North Dragon for lange nu och letar efter en brada med bra pop. sager ni da att detta inte ar bradan for mig? som ni beskriver den sa ar det samma karaktar som min dragon, platt lattakt brada som tar bra hojd?
-
Tjena Erik, Jag har inte testat brädan men jag klämde lite på den innan jag stack ner till WA. Jag tycker du gör helt rätt som kollar på Pron, den har lite styvare flex så poppet sparas. Sen är den riktigt lätt vilket alltid är gött. Det är pads och stroppar i delux modell som ser riktigt fina ut och de ser ut att sitta fast ordentligt också 😉
Sen är det precis som peppe säger en freestyle bräda med ganska rak outline vilket borde göra den lättplanad och med bra höjdegenskaper.
Logga in för att svara.