Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoil i skallen

  • Flexifoil i skallen

    Publicerad av zo0 på 23 juli, 2007 vid 19:42

    Vem är du som crasha kiten i min brors skalle idag? Vi har dej på film så du kommer inte undan 😉

    sourra svarade 16 år, 10 månader sedan 24 Medlemmar · 62 Svar
  • 62 Svar
  • vallevall

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 19:57

    lägg ut filmen så vi får se då!

  • zo0

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 21:54

    jag lägger in den imon på datorn.. så slänger jag in en länk också

  • sourra

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 22:54

    What? Var hände detta?

  • henkeman70

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 06:56

    Hände detta på stranden eller ute på vattnet? Skitsamma egentligen, men om det var ute på vatttnet så finns det inga förmildrande omständigheter för vederbörandes oaktsamhet/dumhet. Rejält korkat. Och farligt. En lina runt nacken + en liten vindby och den ultimata olyckan är framme.

    Vem var det? Kom fram nu. Du får köra ensam på en secret spot i framtiden.

  • eddie

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 07:46

    Tramsa nu inte pojkar!
    Alla kan krascha en drake… otur om den råkar träffa någon. Löjligt att hota med att killen skall köra på en egen spot!

  • coopervickis

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 08:47
    henkeman70;399618 wrote:
    Hände detta på stranden eller ute på vattnet? Skitsamma egentligen, men om det var ute på vatttnet så finns det inga förmildrande omständigheter för vederbörandes oaktsamhet/dumhet. Rejält korkat. Och farligt. En lina runt nacken + en liten vindby och den ultimata olyckan är framme.

    Vem var det? Kom fram nu. Du får köra ensam på en secret spot i framtiden.

    Jag slår vad om att det var med mening att kracha kiten i huvudet på nån….
    Men vet du vad??
    Jag har den perfekta lösningen för dig och alla andra idioter som är som dig som är så jävla rediga.
    Ni kan ha en egen spot där ni kan stå och gnälla på varandra hela dagarna för ärligt så har jag redan tröttnat på att stöta på sånna personer som dig för de sabbar verkligen hela min dag.
    Ärligt talat va du 100% säker när du började kita eller??
    Tänk efter lite för helvete…
    Vill du ha ett pris eller nått för att du är duktig för i så fall så lovar jag att jag fixar det om du bara håller käft sen…
    Nää förlåt men ärligt jag hatar dig och alla andra som är som du det är bara det jag försöker säga.
    Snälla du som är så jävla duktig förlåt oss nybörjare för att vi är i vägen och sabbar för dig eller nej nu skrev jag fel det jag menade var: DRA ÅT HELVETE…
    Tack för mig….

  • vogon-jeltz

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 08:50

    oo kaktus i slidan

  • melker

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 08:53

    Enekel lösning. Nybörjarna är på de kända enkla spotsen och där är det då vilda västern. Om du vill undvika det ge faan i dom spotsen!

  • coopervickis

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 08:58
    Melker;399645 wrote:
    Enekel lösning. Nybörjarna är på de kända enkla spotsen och där är det då vilda västern. Om du vill undvika det ge faan i dom spotsen!

    Nää vänta lite du har missuppfattat alltihopa jag är bara trött på folk som gnäller över nybörjare så fort man gör en tabbe…

  • sourra

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 09:42

    @CooperVickis 399650 wrote:

    Nää vänta lite du har missuppfattat alltihopa jag är bara trött på folk som gnäller över nybörjare så fort man gör en tabbe…

    Jäklar vilket frispel, är det mycket folk som har hackat på dig? Det är ingen som gnäller när man gör en tabbe bortsett från när tabben är att inte se till så man inte har folk downwind när man har dålig koll på kiten. Jag var mest intresserad att höra mer om det som hände. Tråkigt att du fick indianer i passet.

  • sourra

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 09:46

    Kanske har du som många andra gått en kurs där man missade just DEN halv-viktiga delen av utbildningen? Om nån skäller på dig för att du är en katastrof på stranden tycker jag du ska ta det med den som utbildade dig och kräva komplettering.

  • coopervickis

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 09:52
    sourra;399669 wrote:
    Jäklar vilket frispel, är det mycket folk som har hackat på dig? Det är ingen som gnäller när man gör en tabbe bortsett från när tabben är att inte se till så man inte har folk downwind när man har dålig koll på kiten. Jag var mest intresserad att höra mer om det som hände. Tråkigt att du fick indianer i passet.

    Tro fan att man får sig ett frispel när folk gäller hela jävla tiden.
    Ok ibland så är det inte mer än rätt att säga åt folk om dom gör nått korkat.
    Men allt som oftast så gnäller folk för totalt meningslösa grejer.
    Alltså det finns för mycket folk som “tror sig” för mycket.
    Folk som är allmänt tykna, uppkäftiga och otrevliga ist för att om nån gör nån tabbe säga till som en normal människa.
    Vissa försöker verka så jävla duktiga och de blir störande till slut.
    Missuppfatta mig inte nu jag tycker självklart att man ska säga till om någon gör nått som kan vara farligt eller så MEN man kan använda samma talsätt och ton som om man skulle använda vid ett helt normalt tillfälle som t ex om man skulle berätta för nån att det har snöat ute i stället för att prata med personen i fråga som om han hade skjutit din hund som du precis har köpt fattar du/ni vad jag menar?????
    De blir lite halvt otrevligt efter ett tag och tro mig jag är verkligen inte den ända som tycker det…

  • coopervickis

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 09:55
    sourra;399670 wrote:
    Kanske har du som många andra gått en kurs där man missade just DEN halv-viktiga delen av utbildningen? Om nån skäller på dig för att du är en katastrof på stranden tycker jag du ska ta det med den som utbildade dig och kräva komplettering.

    Jag gick surfers paradise kurs och har inte missat nått.
    Folk har gnällt och varigt otrevliga mot mig för bla: Att jag inte kunde “tum-regeln” och att jag inte hörde när en person ropade till mig om jag kunde hjälpa honom att starta kiten.
    Katastrof vet jag inte?
    Men ok jag kunde inte tumregeln…
    Känns som att folk verkligen tar chansen om dom kan vara otrevliga.
    Spec mot nybörjare.
    Som typ henkeman70 här som verkligen tog chansen när han inte ens var inblandad och typ “hackar” på personen som antagligen redan har fattat och kommer vara mera försiktig i framtiden…

  • sourra

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 10:07

    @CooperVickis 399676 wrote:

    Tro fan att man får sig ett frispel när folk gäller hela jävla tiden.
    Ok ibland så är det inte mer än rätt att säga åt folk om dom gör nått korkat.
    Men allt som oftast så gnäller folk för totalt meningslösa grejer.
    Alltså det finns för mycket folk som “tror sig” för mycket.
    Folk som är allmänt tykna, uppkäftiga och otrevliga ist för att om nån gör nån tabbe säga till som en normal människa.
    Vissa försöker verka så jävla duktiga och de blir störande till slut.
    Missuppfatta mig inte nu jag tycker självklart att man ska säga till om någon gör nått som kan vara farligt eller så MEN man kan använda samma talsätt och ton som om man skulle använda vid ett helt normalt tillfälle som t ex om man skulle berätta för nån att det har snöat ute i stället för att prata med personen i fråga som om han hade skjutit din hund som du precis har köpt fattar du/ni vad jag menar?????
    De blir lite halvt otrevligt efter ett tag och tro mig jag är verkligen inte den ända som tycker det…

    Det är en märklig ton du använder då du klagar på att andra är otrevliga men låt gå för det.

    Om du tänker på att hålla avstånd till vanligt folk på stranden (2 x linlängden som säkerhetszon) och på att hålla ned kiten och inte ha den kl 12 i onödan så folk kan passera bakom dig så har du släckt de två värsta irritationsmomentet. Du kan ju alltid vara uppmärksam på om det finns någon del av viken där åkare inte har sina “spår” och försöka vara där till du känner dig bekväm med åkningen. Sen är det alltid bättre att fråga någon ifall du är osäker på något istället för att klanta till det på eget bevåg.

    Är folk irriterade/otrevliga ändå så är det ju inte mycket du kan göra åt det – vissa är viktiga för att de är gamla i gamet och vill dig väl medan andra tror de är viktiga enbart för att de sätter feta trick. Sen är det ju lätt att uppfatta folk som otrevliga eftersom man ibland måste skrika för att göra sig hörd i vinden.

  • sourra

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 10:11

    @CooperVickis 399676 wrote:

    Tro fan att man får sig ett frispel när folk gäller hela jävla tiden.
    Ok ibland så är det inte mer än rätt att säga åt folk om dom gör nått korkat.
    Men allt som oftast så gnäller folk för totalt meningslösa grejer.
    Alltså det finns för mycket folk som “tror sig” för mycket.
    Folk som är allmänt tykna, uppkäftiga och otrevliga ist för att om nån gör nån tabbe säga till som en normal människa.
    Vissa försöker verka så jävla duktiga och de blir störande till slut.
    Missuppfatta mig inte nu jag tycker självklart att man ska säga till om någon gör nått som kan vara farligt eller så MEN man kan använda samma talsätt och ton som om man skulle använda vid ett helt normalt tillfälle som t ex om man skulle berätta för nån att det har snöat ute i stället för att prata med personen i fråga som om han hade skjutit din hund som du precis har köpt fattar du/ni vad jag menar?????
    De blir lite halvt otrevligt efter ett tag och tro mig jag är verkligen inte den ända som tycker det…

    Det är en märklig ton du använder då du klagar på att andra är otrevliga men låt gå för det.

    Om du tänker på att hålla avstånd till vanligt folk på stranden (2 x linlängden som säkerhetszon) och på att hålla ned kiten och inte ha den kl 12 i onödan så folk kan passera bakom dig så har du släckt de två värsta irritationsmomentet. Du kan ju alltid vara uppmärksam på om det finns någon del av viken där åkare inte har sina “spår” och försöka vara där till du känner dig bekväm med åkningen. Sen är det alltid bättre att fråga någon ifall du är osäker på något istället för att klanta till det på eget bevåg.

    Är folk irriterade/otrevliga ändå så är det ju inte mycket du kan göra åt det – vissa är viktiga för att de är gamla i gamet och vill dig väl medan andra tror de är viktiga enbart för att de sätter feta trick. Sen är det ju lätt att uppfatta folk som otrevliga eftersom man ibland måste skrika för att göra sig hörd i vinden.

    EDIT: Såg ditt andra inlägg alldeles just. Jag tycker det är fan så svagt om du inte fått lära dig hur man signalerar vid launch eftrsom man förr eller senare kommer vill launcha sin drake eller någon annans. Fett irriterande när man inte kan kommunicera (jämför när du är på kinarestaurang och får allt utom just det du beställt). Notera nu att jag inte klagar på dig så ligg lågt med frispelen.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoil i skallen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.