Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Flickvänner & vindsurfing
-
Flickvänner & vindsurfing
Publicerad av anonym-anvandare på 7 december, 2002 vid 15:22Jag försöker få min flickvän att bli lika beroende av vindsurfing som mig. Det går hyffsat. Hon giller det men tycker det är ganska svårt och tungt. Tänkte bara kolla om fler här på konfen har flickvänner som också surfar. Hur går det för dem? Har de problem p.g.a. bristande styrka, teknik eller annat?
anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
det där låter livsfarligt . Tänk när hon sen vill ta ut dina prylar på en tur ajajajajajajajaja
-
Börja i extremt lite vind och med ett segel på typ 4m2. Använd en så stor bräda som möjligt. Min flickvän testade första gången på en gammal Tiga o med 4,5. Hon seglade fram och tillbaka utan några problem som helst efter 10 min instruktion. Mitt tips är att du paddlar bredvid på en annan bräda och ger instruktioner i ”realtid”! Ett stort problem för många är att de inte släpper bakhanden när det börjar barka åt he…t! Det är väl investerad tid att lära sin resp. att segla.
Lycka till!
/wille -
Min flickvän tycker jag är skitkonstig, som svettig vaknar upp
mitt i natten och svamlar om ”masthöga breaks” och ”tabletop´s”.
Kan inte heller alls förstå varför jag prioriterar en Mallorca-resa
mitt i vintern.
Sedan det faktum att jag håller på med Ocean Racet och pratar mycket om det
kan hon inte heller begripa, men det börja bli bättre.
Allt tar sin tid, helt enkelt. Man får börja försiktigt.
Men den obesvarade frågan är:
Hur får man en total främling i sporten att begripa charmen
och den fanatiska abstinens som råder under dessa månader….?
Nån som har nåt tipps?Ha d gott
Mystiskt det där…
-
Det enda sättet att bota vår avåra abstinens är att segla.
Jag funderar på att ta en julsurf bara för skoj skull nere vid Näsaängsbadet. Juldagen brukar alltid vara värdelös, då kanske man skulle testa. -
Julsurf låter helt klart kul, kanske julpynta 80tals-kossan och ställa en radio med julmusik framför masten och sen surfa mellan slottet och sylvanderparken i kalmar i mellandagarna.
-
Jag är med på en Julsurf i näsby. Om det bjuds på rikliga mängder glögg efteråt så finns ju det hopp. Det där med radio var ingen dum idé heller…
ha d gott
-
Min tjej är ganska biten numera… Hon gick en vindsurfingkurs vid Erstaviksbadet i Stockholm. Det kan jag rekomendera!
-
Var på Öland innan midsommar. Och där var det en 6-7 tjejer som seglade bättre än dom flesta killar.
Tre var från skåne, en jobbade i centret, en var ihop med deras ordförande, två var från Öland. Ingen var biffig.
Väldigt kul att se.
Sen en annan rolig detalj. Alla hade sprillans nya freestyleprylar.
Så att detta är en killsport glöm det.
Med Formula är det en annan sak -
Min tjej har provat en gång, och nu under hösten har jag lämnat Boardstidningar framme på soffbordet, visat lite filmer på datorn osv osv, och det verkar som det börjar ge resultat!
Hon säger i alla fall att hon vill lära sig att segla ordentligt i sommar. Då måste man ju ha en till bräda och ett till segel, kul kul….
Dvs hon får grejorna jag har nu, och jag får NYA!Så mina tips för att göra flickvännen intresserad är att lämna framme tidningar och sådant, så att hon ”upptäcker” intresset själv. Att tjata är nog sämre.
Och visst SKA man försöka få sin flickvän intresserad, det är ju alltid roligare att segla om man är flera. Argument som ”då kommer hon att vilja använda dina grejor” tycker jag är bra argument FÖR att ta med flickvännen, då har du ju den bästa tänkbara ursäkten för att investera i nya prylar!
Jag tänkte avsluta med något om flickvänner och gummidräkter
, men jag låter bli….
-
Tänkte precis säga det att det måste se otroligt sexigt ut när en brud drar på sig neoprenet. Man har ju alla sina små olika rörelsekombinationer för att komma i och ur gummit.
/anders
-
Ha, och ni tror ni har problem. Kan lova att det är betydligt värre i v.v. situationer. Dvs hon (i detta fall jag) é fanatiskt surfberoende och han har noll koll. Killar har nämligen (oftast iaf.) ett rätt stort testosterondrivet ego och klarar inte riktigt att läras upp av tjejen. Jag har dock löst problemet som så att jag numera endast intreserar mig av surfande snubbar, övriga göre sig icke besvär.
//Surfchick
Logga in för att svara.