Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyg til Australien

  • sanden89

    Medlem
    10 september, 2009 vid 16:57

    tjenare! bokade biljett till Brisbane för 5 min sedan, 6200kr med Finnair!

  • antonhau

    Medlem
    10 september, 2009 vid 16:58

    Expedia.se

    Tycker jag iallafall är bästa sökmotorn! Sen finns det olika sidor med paket som mellanlanding i Singapore , Hong kong , Kuala Lumpur osv!

    Rekommenderar Qantas , Singapore Airlines , Malaysia air att flyga med! De asiatiska flygbolagen är oftast mycket trevliga och hjälpsamma! Dock så är Hong kong kanske inte bästa stället att mellanlanda eftersom dom har väldigt mycket egna regler med pass osv.. Var nära att missa vårt flyg till Australien förra gången pga av Hong kong ;)!

  • antonhau

    Medlem
    10 september, 2009 vid 16:58
    Sandén89;574791 wrote:
    tjenare! bokade biljett till Brisbane för 5 min sedan, 6200kr med Finnair!

    :O! Vilka datum?

  • sanden89

    Medlem
    10 september, 2009 vid 17:02

    lördagen 28 november blev det, och Finnair som sagt. Skall vara i Brisbane över jul sen blir det antagligen västkusten

  • antonhau

    Medlem
    10 september, 2009 vid 17:05
    Sandén89;574796 wrote:
    lördagen 28 november blev det, och Finnair som sagt. Skall vara i Brisbane över jul sen blir det antagligen västkusten

    Rekommenderar Surfers Paradise! Och såklart Byron bay! Ett måste när man är så nära!

    Trevlig resa!

  • sanden89

    Medlem
    10 september, 2009 vid 17:19

    jodå jag har 2 år på mig att urforska så jag skall nog hinna med. Men fan ta dessa jävla haj jävlar! jag kan fan vara nojjig när jag vilar mig i vattnet i Torkelstorp, jag får strandsurfa ist.

  • antonhau

    Medlem
    10 september, 2009 vid 17:23
    Sandén89;574804 wrote:
    jodå jag har 2 år på mig att urforska så jag skall nog hinna med. Men fan ta dessa jävla haj jävlar! jag kan fan vara nojjig när jag vilar mig i vattnet i Torkelstorp, jag får strandsurfa ist.

    Haha, Ja dom får man akta sig för :O.. Man vill ju heller inte surfa innanför flaggorna för där finns det normalt 100 småungar som plaskar runt..

    Det är nog inte så stor chans att du blir hajmat :P.. Ytters sällan sådant händer, Bara man surfar där du har lite folk runt om kring dig så skall de vara lungt! Skall du kite surfa eller var planerar du? .. Skall själv tillbaka till Melbourne efter nästa sommar!

  • Kjello

    Gäst
    10 september, 2009 vid 17:47

    Pratade med Australiensare i Vietnam, och dom sa att det är fenan på Vindsurfbrädor som när dom slörar fort vibrerar, och det ljudet är rena lockbetet för hajar.
    Så ha korta fenor så kan du vara lugn.

    Och kan tilllägga att i Cabs sa dom att alla rovfiskar skräms bort av alla kitesurfare som plaskar i vattnet,
    så hoppa mycket.

  • antonhau

    Medlem
    10 september, 2009 vid 17:59

    finns en apparat man sätter på benet som sänder iväg signaler som gör att hajarna inte vågar närma sig heller. Borde kanske va bra att ha men tror inte man skall behöva vara orolig!

  • sanden89

    Medlem
    10 september, 2009 vid 18:11

    Jag har med mig mina kitegrejjer ner men självklart skall jag vågsurfa också. Surfar man där det finns hajjar så får man ju leva med att, blir man attakerad så blir man, dock är det som sagt väldigt sällan!

    skall bara bli så otroligt skönt att komma ner=)

  • Kjello

    Gäst
    10 september, 2009 vid 18:17

    Som dom också sa i Cabs, gå aldrig ner i vattnet när solen gått ner, då är alla rovfiskar på jakt, muränor, barracudor och småhajar längs stränderna.

    En annan sak, jag gillade inte den torra luften i Pearth och söderut år 2000, råkade somna ute på lunchen, och blev röd, en annan fick uppsvällda fötter av solen, då ställde en skådis upp med mirakelpiller som botade till nästa dag, fan glömt va dom heter (något sorts hormon tror jag)

    och surf-lokalsen sa att för 10 år sen kunde man surfa hela dagarna utan solsmet, nu måste man smeta in sej hela tiden, och det hjälper ändå dåligt.
    Dom trodde det beror på ozonhålet. nu köper alla femlitersdunkar med 50+, jobbigt.

  • nicklash

    Medlem
    11 september, 2009 vid 18:41

    I snitt är det 1 under hela året, i hela Australien som dör av hajjar
    http://www.flmnh.ufl.edu/fish/sharks/statistics/statsw.htm

    1 in 8,000,000 chance of being the victim of a shark attack
    1 in 7,000,000 chance of dying from an adverse reaction to antibiotics
    1 in 5,900,000 chance of dying from a wasp, bee or hornet sting.
    1 in 4,300,000 chance of dying from a lightening strike
    1 in 500,000 chance of being killed by an agricultural machine
    1 in 400,000 chance of being killed by a falling object
    1 in 200,000 chance of dying from a fall down the stairs
    1 in 6,000 chance of being killed in a motor vehicle accident

    Det är fler som dör av kolsyremaskiner än av hajjar. Så passa er nästa gång ni kolsyrar vatten! Och som ni ser ovan är det dubbelt så stor risk att dö av ett blixtnedslag.

  • antonhau

    Medlem
    11 september, 2009 vid 18:45

    Exakt Nicklash!.. Inget att oroa sig för! Har spenderat nära 100 timmar i australiensiskt vatten och är fortfarande hel! 😀

  • Kjello

    Gäst
    11 september, 2009 vid 18:49

    Men jag fick kämpa med solbränna, men det hör ju till i Australien.
    aldrig problem med solen annars runt ekvatorn,=(långt ifrån ozonhålet).

  • sanden89

    Medlem
    12 september, 2009 vid 07:32

    det är väl större risk att en orm simmar in i röven när man skiter där antar jag..

    jasså det är en sån jäkla stark sol där, jobbigt. får köpa en parasol hatt;)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyg til Australien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.