Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyga American Airlines/United Airlines/Continental Airlines. Erfarenheter?

  • Flyga American Airlines/United Airlines/Continental Airlines. Erfarenheter?

    Publicerad av davids på 14 oktober, 2010 vid 19:15

    Nån som flygit med några av dessa bolag (till och genom USA) och vet hur de ställer sig till Kitesurfing utrustning? Så jävla svårtolkat på deras hemsidor om vad man får ta med, hur många kilo och vad man ska betala för vad..

    nicolai svarade 12 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • vogon-jeltz

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 08:47

    Tror Larssa har en hel del o säga om dom .Om jag inte minns helt fel så missa han typ 7 dagar kite p.g.a bagage förseningar . Lr så va det Marcus?

  • hbgkitare

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 09:14

    Vi flög med dem till Puerto Rico 2006 och DÅ fick man ta med golfbagen gratis med AA!
    Mitt och Larssas kitegrejer kom inte fram. Mitt kom 3 dagar senare och Larssas 5 dagar senare, ingen kompensation för detta!

  • davids

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 09:43

    Låter ju inte så bra, men de kanske har bättre bagagehantering inom USA? Hade ni då bara med ett styck bagage med kitegrejer samt kläder i eller var kiteväskan extra och gratis?

  • hbgkitare

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 11:17

    Golfbagen var extrabagage (max 20 Kg). Golfbag kostade inget då!

  • larssa

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 08:17

    Alla 4 som åkte AA blev av med bagage. Jag var av med mitt i en vecka, var på flygplatsen flertal ggr och varenda gång var det mycket folk som anmälde borttappat bagage. Dom lovade ersättning, men fick inte ett öre. Vi åkte Kph-Berlin-NY-SJ. Continental e ok.

    Jag åker aldrig mer med AA!!!

  • davids

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 12:32

    Har bokat med British Airways första biten och sen American Airlines (blev billigast och smidigast/bäst flygtider).. Får hoppas de har shapat upp bagagehanteringen och att jag får mina grejer direkt..

  • kitefredrik

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 16:40

    Hej, jag flög med Continental och United ToR San Fransisco nyligen. Inga probs med kite golf väska på 25kg, kostade inget heller.

    BA flög jag med i vintras Florida ToR inte heller några probs men fick betala 300SEK.

    Lycka till å ha det så gött!

    //Fredde

  • johnk

    Medlem
    1 november, 2011 vid 06:50

    Jag sitter också och försöker välja flygbolat genom USA och det känns som alla har svårtolkade/dyra regler. Begränsningar på vilka flygplan, tidsperioder, läder och städer och rutter som man får ha med sig vad, och de verkar inte vilja godkänna nåt i förväg. Inte heller klart vilka övervikts-/överstorleks-avgifter som gäller på sportutrustning, vilket bolags regler som gäller om de har codeshare (vilket såklart alla har). Verkar nästan som om de inte vill att man ska flyga med dem alls, även om man är beredd att betala. Ringde till United och de sa $800 för en kiteväska 23kg-32kg.

    American Airlines / continental verkar ha snällast regler, men alla flyg är routade genom U.K. där det verkar finnas en special-regel på 205 “linjära cm”, och min väska är 155x30x40

  • acemattias

    Medlem
    1 november, 2011 vid 20:01

    Titta har inna ni bokar:shocked:
    http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm
    AA ligger daligt till, kor pa continental:laugh:

  • nordstedt

    Medlem
    1 november, 2011 vid 21:28

    Hur gick det för dig David? Blev lite nojjig för bagaget nu när jag såg att jag ska åka med AA

  • waimeadude

    Medlem
    1 november, 2011 vid 21:31

    Jag flög BA och sen AA i vintras under snöstormen till USA. Man fick en A4 lapp av ett inhyrt företag på Kastrup där det stod att man skulle gå in på en webbplats för mer info.
    Vare sig AA eller BA har några kontor eller personal i Danmark.
    Fick ringa till England med mobiltelefon, vilket inte gick och sen till USA och stå i telefonkö i sådär en timme. Samtalet gick på sådär en ca: 2000 spänn för att boka om flyget för att de sparat in på personal.
    När vi kom på flyget en vecka senare så kom vi till Heatrow sen gick det fel igen med BA. Piloten glömde att meddela det anslutande flyget till LA om att vi inte kunde gå av flyget på en hel timme när vi landat. Så vi missade flyget till LA.
    Senare kom väskor bort i 4 dagar med AA och på flyget fick man inte vatten av stewarden, det var begränsat till två glas på 1 dl sen va de stopp, pinsamt på en atlantflygning.

    AA och BA kan tyvärr med denna erfarenhet bäst beskrivas som en lågprisvariant där du bäst kan bli behandlad som kreatur.
    Man kan snåla in på att åka med dem igen och det kan gå bra, men jag hade nog betalat minst 1000-2000 mer för att slippa åka med dem igen.

    Lycka till.
    Ska du iväg till Maui igen eller?

  • johnk

    Medlem
    1 november, 2011 vid 23:47

    Det blev United för USA-sträckan till slut. Det visade sig att om USA är inblandat och man bokar HOS ett IATA-bolag (http://www.sas.se/Allt-om-resan/Bagage/Incheckat-bagage/IATA-resolution-302/?vst=true), så gäller bagage-reglerna för bolaget man bokade hos (och inte bolaget som genomför flygningen) hela vägen. Så jag bokade med SAS. Det är andra gången jag använder dem och Svensk service är fan kvalitet i jämförelse. Jag ringde dem och sa vad som var viktigt för min flygning, sen ringer de upp med förslag och berättar vad som blir billigast. Om jag hade känt till IATA-resolutionen från början så hade jag besparat mig 20h bagageregel-surfande och ringt dem direkt. Tror de hade bäst priser på själva biljetten också dessutom. Hatten av. (Dygnet-runt-service hos SAS hade varit gott dock)

  • johnk

    Medlem
    1 november, 2011 vid 23:54
    acemattias;674585 wrote:
    Titta har inna ni bokar:shocked:
    http://www.airfleets.net/crash/fatalities_airline.htm
    AA ligger daligt till, kor pa continental:laugh:

    United ser inte så bra ut heller, men det går ju inte att jämföra dödsfallen utan att se hur många personer de transporterat. Det går – men det är inte rätt 🙂

  • larssa

    Medlem
    2 november, 2011 vid 07:41

    USA:s tredje största flygbolag, American Airlines, kan vara på väg mot konkurs.

    http://www.dn.se/ekonomi/american-airlines-mot-konkurs

  • annas

    Medlem
    3 november, 2011 vid 15:51

    har flugit united till san diego ett par gånger, samma visa var gång – skitdyrt med surfbräda, 200 USD enkel resa

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyga American Airlines/United Airlines/Continental Airlines. Erfarenheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.