• Publicerad av anonym-anvandare på 20 februari, 2005 vid 21:47

Jag antar att det skrivts många gånger här förr men jag undrar vad betyder foil, är det uppblåsta kites det med men ingen stor blåsa som går framtill. De har annorlunda linsystem också eller? Flexifoil låter ju på namnet som om de är foilkites, hur är det med deras nya modeller är det ”vanliga” kites eller foilkites? Vilka andra märken finns på foilkites?

rex_milvus svarade 20 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • gugge

Medlem
    21 februari, 2005 vid 10:38

Sök på nätet! Kolla surfshoppar vad dom erbjuder etc etc.

/H

• ylva

Medlem
    21 februari, 2005 vid 10:58

Benämningen foil kommer från ordet airfoil/aerofoil som betyder flygplansvinge; bärplan; bäryta.
    Antar att benämningen beror på att en foildrake är formad mer som en vinge än andra drakar.
    En foildrake fylls av vinden och behöver inte pumpas upp.

De största märkena är Flysurfer och Ozone så vitt jag vet. Sedan finns det Peter Lynn-drakar som har samma form som uppblåsbara, men som inte behöver pumpas. Om de kallas foil eller inte beror nog på vem man frågar.

/Ylva

• skye10

Medlem
    21 februari, 2005 vid 11:02

Svar till:

Benämningen foil kommer från ordet airfoil/aerofoil som betyder flygplansvinge; bärplan; bäryta.
    Antar att benämningen beror på att en foildrake är formad mer som en vinge än andra drakar.

De största märkena är Flysurfer och Ozone så vitt jag vet. Sedan finns det Peter Lynn-drakar som har samma form som uppblåsbara, men som inte behöver pumpas. Om de kallas foil eller inte beror nog på vem man frågar.

/Ylva

[/ QUOTE ]

Klockrent!

• rex_milvus

Medlem
    21 februari, 2005 vid 18:21

Svar till:

Svar till:

/Ylva

[/ QUOTE ]

Klockrent!

[/ QUOTE ]

Singel? smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.