• monkey

    Medlem
    6 april, 2006 vid 07:13
    pjoter wrote:
    fortare å starta en foil än att simma å mecka med en LEI Aldrig i livet. För att LEI inte skall diskas för doping i en sådan match måste man ju plocka bort 5:e linan. Och även med bara 4 linor blir segern för LEI förkrossande… oavsett hur högt AR vi snackar…
  • cortex

    Medlem
    6 april, 2006 vid 08:09

    Joa, nu snackar du svårt mycket skit…. å det vet du.
    Bl.a Kitesurfineurope gjorde i våras en relaunch-test där de jämförde 5:e linan, vs Recon 2 vs. Flysurfer. FS vann. Överlägset.
    (Å med tanke på att testaren aldrig hållit i en foil tidigare men är klart duktig kitesurfare så var det extra intressant)

    Vi lär ju synas ute på spotsen i vår/sommar. Då kan vi ju köra en liten relaunch-tävling. Jag kör med FS Pulse och du får välja precis vilken 5:e lina-kite som helst.

    Deal?

    /Kaj(Tech)

  • eklov

    Medlem
    6 april, 2006 vid 11:39
    Cortex wrote:
    Vi lär ju synas ute på spotsen i vår/sommar. Då kan vi ju köra en liten relaunch-tävling. Jag kör med FS Pulse och du får välja precis vilken 5:e lina-kite som helst.

    Deal?

    /Kaj(Tech)

    äntligen tävling jag väntat på…

  • matthias

    Medlem
    6 april, 2006 vid 11:45
    Cortex wrote:
    Joa, nu snackar du svårt mycket skit…. å det vet du.
    Bl.a Kitesurfineurope gjorde i våras en relaunch-test där de jämförde 5:e linan, vs Recon 2 vs. Flysurfer. FS vann. Överlägset.
    (Å med tanke på att testaren aldrig hållit i en foil tidigare men är klart duktig kitesurfare så var det extra intressant)

    Vi lär ju synas ute på spotsen i vår/sommar. Då kan vi ju köra en liten relaunch-tävling. Jag kör med FS Pulse och du får välja precis vilken 5:e lina-kite som helst.

    Deal?

    /Kaj(Tech)
    Två återförsäljare som ska ha en relaunch-tävling. Detta måste ju ändå bara vara årets händelse. “Gastkram i huvudstan” – boka biljetter redan nu!

  • mav

    Medlem
    6 april, 2006 vid 11:58

    haha… kiten väljer man väl efter prestandan eh?

  • mrmille

    Medlem
    6 april, 2006 vid 12:10
    Matthias wrote:
    Två återförsäljare som ska ha en relaunch-tävling. Detta måste ju ändå bara vara årets händelse. “Gastkram i huvudstan” – boka biljetter redan nu!

    Fan va soft att du är tillbaka plutten
    Äntligen någon som fattar

    Relaunch eller inte, de som är sämst på det är EH förarna, inte kitsen. Bäst på att relauncha häromkring är North grabbarna. Åtminstonde av tubekites.

    Som synes med övriga referenser och åsikter på denna site MÅSTE DET JU hänga på den som nu rattar kiten, om det är tube då så klart.

    Men du snäckan, mattias alltså, du har missat något viktigt på steffo nu när du varit borta. Det nya vackra är att man skiter i vad alla andra kör och använder det man själv trivs med.

  • matthias

    Medlem
    6 april, 2006 vid 12:54

    *fnissfniss*

  • matthias

    Medlem
    6 april, 2006 vid 16:45

    ……………………I say no more…………….

  • skye10

    Medlem
    6 april, 2006 vid 16:53

    Jo och den här killen höll i en LEI. Senaste tricket.

  • jacko

    Medlem
    6 april, 2006 vid 16:54

    HAHA det där var fan lamt

  • skye10

    Medlem
    6 april, 2006 vid 16:56

    Ja det var det… 😀

  • jacko

    Medlem
    6 april, 2006 vid 17:07

    Men ärligt uppriktigt. Vad ska man med en foil till om man endast kör på vatten? Jag bor i skåneland, inte Lappland.

    och kom inte o gnäll om prestanda och “slippa pumpa” för det lider jag inte av med mina LEIs som det e nu. ang. lättvind så e det skitsamma för det KAN inte vara kul att köra i 4ms.

  • skye10

    Medlem
    6 april, 2006 vid 17:15

    Kom igen nu Mav, ladda bössan…

  • biorno

    Medlem
    6 april, 2006 vid 17:37
    Cortex wrote:
    Fördjävligt när argumenten om själva kiten tar slut och man måste ge sig in på argument som kommer rakt ur jag-är-uppväxt-med-big-brother-och-andra-dokusåpor-träsket. Ni har mitt fulla medlidande.

    Det är ju *garanterat* foilen som gjort dessa nissar till nördar eller hur? För några månader sedan var de ascoola LEI-kiters men så helt plötsligt var det någon elak person som satte en foil i händerna på dem… *twaaaannngg*!!! De blev nördar på strax under 1 minut.

    Ungefär som “säg mig vilken bil du har så ska jag tala om för dig om du har clue om livet eller inte”.

    BTW, jag såg ett par snubbar på Fuerte som troligtvis hade toppat de grabbarna ni just beskrev (det ni skrev + massor neonfärger dessutom). De körde C-shape LEI’s… och åkte som sopor.

    /Kaj(Tech)

    Snacka om att va konsekvent…

  • sidpiraya

    Medlem
    6 april, 2006 vid 19:05

    kan ju inte gnälla på dead man det är sju fan inne igen asså men kan väll hålla med om att kille borde ha laddat lite mer höjd 🙂

Sida 7 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.