Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Foilboarding
-
Foilboarding
Publicerad av zilversurfarn på 23 oktober, 2005 vid 21:44Zilversurfarn har hittat sitt fordon!!!
Nån som provat i Sverige ännu, hittade bilden på [url=”http://www.kiteaddicts.net.”]www.kiteaddicts.net.[/url] Eagletech???
johanwiden svarade 19 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 35 Svar -
35 Svar
-
jo,, för den är inte mer än precis fenan som är under vattnet.. det är det som är grejen att man guppar omkring… hela stången ovanför vattnet..
gammal 90 tal´s grej som man åkte efter båt.. så har det dykit upp igen…
-
Kolla in Laird Hamilton!!!
Han var väl en av grundarna till foilboarding. -
Hallå ja jag har kört och det känns helt sjukt man känner inte av vågor och man svänger som en kniv genom smör i vattnet.
Men nackdelen är att man måste vara två för att ta på brädan,och det är det som gjort att man inte kör så ofta som jag velat.
Ha en bra dag
Mvh Roger Ö -
Svar till:
Kolla in Laird Hamilton!!!
Han var väl en av grundarna till foilboarding.[/ QUOTE ]
Kolla filmerna ”the billabong odyssey” och den nyare och bättre ”step into liquid” dom kör med en sån bräda, och inte i dom små vågorna.. typ 66 feet, se filmen grym
-
Varför måste man vara två då? En som håller uppe en eller?
-
jo men lär nog bli problem ändå i habo. Är ju bara 30 cm djupt ca. Men fan vad grym den ser ut. vill prova. Köpa vet jag inte. Men prova jaaaa.
-
Får gå några kilometer/mil ifall man skulle köra i habo..
-
För man kan inte hålla drake och samtidigt ta på brädan ,man har clicker bindning, samma som man har på snowboards och samma sko som till snowboarden.
Ett jäkla jobb som tar bort lite av glädjen, väl i vattnet är det skitroligt
Mvh Roger Ö -
Svar till:
För man kan inte hålla drake och samtidigt ta på brädan ,man har clicker bindning, samma som man har på snowboards och samma sko som till snowboarden.
Ett jäkla jobb som tar bort lite av glädjen, väl i vattnet är det skitroligt
Mvh Roger Ö[/ QUOTE ]
app app
det går visst att bara släppa kiten om man väl launchat den, inga probs där inte! -
eller ? jag vet inte.. klicker bindning är juh lättare att sätta fast sig i än vad det är med en wakeboard bindning och det har man juh tatt på sig med kite i luften..
-
Svar till:
jaja
Vill jag se,jag har foilen du får visa mej[/ QUOTE ]
Sure, här kommer lite bilder
Tobas med Venom 19 i 8-9 m/s
Logga in för att svara.