Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FÖR LÄNGE SEDAN

  • Knatte

    Gäst
    8 januari, 2007 vid 16:35

    @poppo 358146 wrote:

    I Uppsala kom Filip hem med en Wave Scalpel (aussie-custom tror jag) med såna där runda gropar i. Sen drog han på sig hjälmen och skulle ut och ladda framåtar på Alnäs. Jävligt hett på den tiden minns jag där man stod med sin Alpha 105 och gamla Gaastra Speed-Slalom 4,5 eller vad det var…

    Det var en Wave scalpel bräda som han hade och som synns på cheeserooll-kortet 😉 Själv harvade jag men en Tiga wave 250 på den tiden:tongue:
    Fast jag lärde mig aldrig ostrullar/framåt/bakåt någon:grin:

  • nisse-turbo

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 22:16

    Japp, Tane ostrullar. Spindelbrädan är X-presidenten. Och vad jag vet är det 6, inte 3, från SSS som testat WA.

  • Knatte

    Gäst
    9 januari, 2007 vid 07:00

    🙂 @Nisse Turbo 358331 wrote:

    Japp, Tane ostrullar. Spindelbrädan är X-presidenten. Och vad jag vet är det 6, inte 3, från SSS som testat WA.

    Och vem är Nisse TURBO :smirk: Finns han också med på korten :smile::laugh:

  • rad

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 10:19

    Japp, Tane ostrullar. Spindelbrädan är X-presidenten. Och vad jag vet är det 6, inte 3, från SSS som testat WA.
    Jo, det var väl några till som åkte ner…men den trio jag tänker på syntes även efter resan.

    Och vem är Nisse TURBO Finns han också med på korten
    Jag har två misstänkta, men jag gissar på att Nisse Turbo fick sin tjänstebil stulen på en surfresa i europa…

  • sinker

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 14:19

    Vilken underbar tråd!!!
    Jag måste bara dela med mig vad som hände igår.

    Min mamma överaskade mig med en födelsedagstårta ,med ett för tråden passande motiv. Konditorn hade ingen aning om hur en vindsurfingbräda såg ut så dom skissade tillsammans på en servett.. lite fri tolkning och marsipanens begränsningar ledde till den utsökta tårtan på bilden.

    Resultatet visar återigen hur vår omgivning ser på vår sport och vad vi håller på med. Man kan lätt se på tårtan vilket år min mammas bild av vindsurfingen kommer från, det är för övrigt samma år som hon vindsurfade senast.

    Gissa vilket år! Jag var 12 då…
    /sinker

  • oaxen

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 16:12

    Mitt bidrag

    Roxen 1984 eller 85.

    Bomlängd: 270 cm.

    Brädlängd: extrema 268 cm. Chic eller nåt – extrem sinker! För mina 60 kg var det voluminöst så det räckte som första korta bräda.

    Brädan var alltså kortare än bommen!

    Seglet var ett F2 som hörde till min Stratos. 6.0 m2?

  • gubbenmebradan

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 17:19

    Drevan 1984 med mistral take off. 310cm 15kg 🙂

  • koa

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 17:23

    @GubbenMeBrädan 358450 wrote:

    Drevan 1984 med mistral take off. 310cm 15kg 🙂

    Härligt! “Thous were the days”…!

  • gubbenmebradan

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 18:42

    Calle. de e ju vårat riktiga hemmaspot.
    peder..

  • koa

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 18:49

    @GubbenMeBrädan 358468 wrote:

    Calle. de e ju vårat riktiga hemmaspot.
    peder..

    Stämmer; Drevan har gett många fina byar 😉

  • bjornen

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 20:21

    Dom är inte i klass med era bilder/surfare men dom är gammla.

  • Knatte

    Gäst
    9 januari, 2007 vid 21:03

    Nu börjar det bli härligt gamla goda bilder:wink: Ser ut som ett trekantssegel skymtar på sista bilden. Färgglada dubbelneopren våtdräkter och allt 😀

  • nisse-turbo

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 22:33

    @Rad 358381 wrote:

    Japp, Tane ostrullar. Spindelbrädan är X-presidenten. Och vad jag vet är det 6, inte 3, från SSS som testat WA.
    Jo, det var väl några till som åkte ner…men den trio jag tänker på syntes även efter resan.

    Och vem är Nisse TURBO Finns han också med på korten
    Jag har två misstänkta, men jag gissar på att Nisse Turbo fick sin tjänstebil stulen på en surfresa i europa…

    Nix, det var inte min bil som blev stulen, men mina prylar var med i/på bilen så de försvann. Det blev starten på EasyRider epoken. Fler som minns de grymma seglen. Juttta var en ovanligt snygg ambassadör för detta märke. Har kvar 3,5:an, även om den inte använts på flera år. Svårt att hitta sega epoximaster som matchar i dagsläget.

    Alltså var jag den andra misstänkta.

  • Knatte

    Gäst
    10 januari, 2007 vid 07:50

    @Nisse Turbo 358533 wrote:

    Nix, det var inte min bil som blev stulen, men mina prylar var med i/på bilen så de försvann. Det blev starten på EasyRider epoken. Fler som minns de grymma seglen. Juttta var en ovanligt snygg ambassadör för detta märke. Har kvar 3,5:an, även om den inte använts på flera år. Svårt att hitta sega epoximaster som matchar i dagsläget.

    Alltså var jag den andra misstänkta.

    Easy rider segel minns jag att någon hade:wink: De var väl röda eller rosa segel om jag inte minns fel.. Hände inte denna stöld nere i Holland eller liknande ??

  • alexasu

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 13:30

    @Sinker 358419 wrote:

    Gissa vilket år!

    ett par faktorer talar för 1988.
    *-88 var vindsurfingen otroligt populär
    *en tårta av denna kaliber skulle knappast tillverkas inför en random födelsedag, min intuition säger mig att du har har fyllt något runt och fint. typ 30
    skärningen på baddräkten samt seglets överdrivna trekantighet talar dock för ett aningen tidigare årtal, men min gisning står fast än då.
    kan man vinna något?

Sida 6 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FÖR LÄNGE SEDAN

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.