Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing För/emot att en person ska censurera inläggen!?

  • niklas82

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 16:25

    Det här är en väldigt intressant tråd…

    gillar inte det nya nu med att censurera en massa..
    Man kan istället välja läsa vad man själv vill..
    Vi är inga seriösa Kostymnissar som gillar att prata i olika termer och med ett stort och fint vokabulär,
    Vi är harröckin Kiteboarders, som har som livstil att kita och festa och inte duscha på några dar för att man helt enkelt inte orkar hoppa över sina kitegrejor som ligger ivägen framför duschen (ett exempel) som tyvär bland annat blir nedprioriterat..

    Loose your self…

  • kotivoito

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 19:11

    Ja. Jag undrar varför man måste sluta prata. Moderaten skrev mig en varning. Klagade att jag inte är relaterad när jag skrev att man tar bort bruna fläckar från olja med smör. Det gör man. Smutsig feta fläckkar tar man faktiskt bort med rent fett. Och det fungerar bra. Varför får jag varning?

    Men tell exempel KiteLife får skriva saker hela tiden. Som kanske inte är relaterad. förra veckan skrev han såhär.

    Justyna oxå

    Svar till:


    Kite PÅGAR ? detta måste ju va menat till oss här nere i skåne? haha du är bara avensjuk för att hon pratar med oss och inte dig *hahahahaha*

    [/ QUOTE ]

    Rövhålen drar till Skanör nu

    Svar till:


    Ja var fan har du blitt av? gått i ide? blitt inlåst i källaren med en sånn där röd boll av Fiffi ? eller vad…

    [/ QUOTE ]

    Brrr

    Svar till:


    ja riktigt super secret bonna fe(t)st va det… ; ) aj mitt huvud mår inte bra idag.

    [/ QUOTE ]

    Justyna oxå

    Svar till:


    Hehe du som hakkar och allt ; ) kanske skulle va lite mer uppmärksam på IP istället för loginnamn *ler*
    Nä jag behåller inget för mig själv roligare att dela med sig, allsmäktig eller inte…

    [/ QUOTE ]

    KiteLife i s back

    Svar till:


    Fan tar ju sketlång tid och komma upp i alla dom inläggen igen ; ( Dessutom kan man ju inte va sämre än Rambo ! *hehe* ; )

    Så nu velar vi lite och sen KiteLife tillbaka igen in full effect… ; )

    [/ QUOTE ]

    tänkte fråga en sak

    Svar till:


    Sorry men den reta skiten ur mig! ; )

    [/ QUOTE ]

    Inte kite men kul ändå
    Relaterad???

    Är det rätt vist att bara jag får varning? Kanske Moderaten borde även ge varning åt andra? smirk.gif

    Mypa

  • kitelife

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 19:44

    har förstått att du har något personligt emot mig (men det rör mig inte i ryggen) varför kan du då inte diskutera det med mig personligen istället för att försöka få backning av andra? Jag vill inte censurera något men det verkar som det behövs? tyvärr hörs bara några få som skriker för full hals… (som dom brukar göra) andra som delar min önskan om ett seriöst steffo hörs inte eller vågar kanske inte skrika?

    Klar jag inte har något emot lite fest bilder och kul komentarer men var går gränsen? enl. min åsikt vid hetts mot folkgrupp, rasism, folk som skriver BAJS och FUCK U eller kör upp en vev i röven… vad tycker du? tycker oxå inlägg som “jag håller med dig” är IMHO oxå hellt meningslösa har du ingen egen åsikt? eller är det för att du vill höra till igen? jag vet att jag har gjort detta ibland oxå men det är när någon har skrivit nått riktigt bra som förtjänar uppmärksamhet och inte när någon skriver “fan va fet den kiteloopen va”… Oki jag kan hålla med om att jag kanske gått lite hårt fram men man får ju börja någonstans, och man kan inte bara rensa på ett ställe för då undrar folk varför tog du bort det och inte det?

    muckar inte på något sätt gräl med någon, jag säger bara vad dom tysta massorna tänker, och eftersom du är beredd att ta konfliken (kanske inte av den rätt anledning) så får du oxå ta dom hårda orden… om du hade fört en diskusion på en lagom nivå med mig kanske du hade kunnat få lite medhåll istället för att göra mig förbannad och få skit.

    Så Fred?

    //Pan

  • dmp

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 19:53

    Håller med dig pan wink.gif

  • kitelife

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 19:54

    Alltså jag har gått igenom dina inlägg (allihopa) och oki bra man löser fett med fett men alla dom andra då?

    det har inte med inläggen och göra för dom är totalt meningslösa! utan frågan är; e du en riktig person eller ett “troll” som gör en dålig immitation på rambo?

    är du en riktig person ber jag så mycket om ursäkt och önskar att du kunde försöka att lära dig kitea så du kan skriva frågor och påståenden om ? JAAAAA kite!

    Om du är ett “troll” så skaffa dig humor för jag och väldigt många andra finner inte det ett dugg roligt…

    //Pan

  • kitelife

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 19:56

    Hehe precis sånna jag menar…

    Men du broder är ett undantag ; ) du får göra va fan du vill här för jag vet att du har ett rykte på KP att hålla efter samt att det kommer pärlor ur dig ibland oxå ; ))))

    //
    Pan

  • gangsta_erik

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 20:04

    Jag tycker det är bra med en moderator som tar bort det värsta, t.ex. sams inlägg från helgen. Sånt hör ju ej hemma. Det gäller att moderera rätt grejor bara..keep it up!

  • surfskutt

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 20:46

    h0h0h0…varför finns bara såna här givande disskussioner på kiteforumet? När man har läst sig full på information på WS sidan så kan man ta sig en liten titt in här o man slutar alldrig förvånas…
    Konstigt att aldrig WS inlägg behöver censureras, undrar om det har med sporterna att göra?…hmm

  • kotivoito

    Medlem
    27 oktober, 2003 vid 21:21

    KiteLife, jag har inget personligt emot dig men jag vill föra en diskusion på en lagom nivå med dig men inte få skit.

    Jag tycker att visst man ska skriva relaterad. Och sen är alla vänner eller hur?

    Kärlek och respekt

    Mypa

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 08:57

    jag tycker att det är helt ok med lite personangrepp riktade mot mig från team r. och sen det där med boll och fiifi va väl bara en fråga.. har kanske glömt å svara.. men svaret får väl blit ja! hon har lite svårt att tygla mig!

    // zoo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 09:21

    Shit vad mycket idioter det finns, klart som korvspad att moderatorn ska ta bort inlägg som inte hör hemma här eller är stötande på ett eller annat sätt.
    Jag tycker att allt som oftast så ser man skitsvar som rövhål, olika personangrepp och dylikt. mad.gif Det är så oseriöst detta forum, mycket på grund utav dig, och bör handla om kite. Vill ni snacka annat skit kan ni väll för fan använda lunar eller något sådant. Gå in på vattensports diskusen där, den håller samma låga klass som du gör, befolkas av fjortisar som gillar “ho” humor. Tror faktiskt att du skulle passa som fisken i vattnet. *visst nu sjunker jag till din nivå, men det tycks vara det ända du förstår* mad.gif

    Ta och skärp till er alla som känner er träffade, för det torde inte vara speciellt få!

  • samhansson

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 09:59

    Svar till:


    Jag tycker det är bra med en moderator som tar bort det värsta, t.ex. sams inlägg från helgen. Sånt hör ju ej hemma. Det gäller att moderera rätt grejor bara..keep it up!

    [/ QUOTE ]
    Än en gång kommer det personangrepp från medlemar av WCL familjen. Inte första gången detta sker….
    La WCL maffian, med Nicklas & BrödernaFluff i spettsen håller på att tar mark här på STEFFO. Detta bör udvikas, får dom fingret så tar dom hela handen. Vi kommer att få se mer av deras (elaka, sviniga, förnedrande, personangrepps & rasistiska) Åsikter….
    Fy, usssh, bort, vill inte, hej…

    PS: Orkar inte mer… det e slut mellan oss…
    Det är inte ert fel, det är jag.
    Gå vidare ni kommer hitta någon, jag lovar.

    MVH: Don Tomaso

    http://www.kiteflame.just.nu

  • samhansson

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 10:26

    Nu har jag ångrat mig…
    Förlåt, det bara slank ur mig. Vi var som jutna för varandra.
    Kommer ni ihåg dom sena kvällarna i mynningen. Härligt, minnen, Kul.

    FLAME+WCL=Sant

    Hej hej!!!

  • villjam

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 10:30

    Du har inte funderat på varför jag tar diskussionen offentligt? Vore det inte intressant för dig (om någon) att veta vad alla som hänger här anser om censur osv!?

    Sen om du tror att jag har något emot dig personligen så har du helt fel. Vad jag vet har jag aldrig träffat dig i rl och då är det svårt att få en uppfattning om dig som person. Allt jag utgår ifrån och ifrågasätter är dina uppgifter som moderator. Jag anser att en moderators uppgifter går ut på att rensa ett forum från till exempel reklam/spam samt tilldela varningar om någon går för långt.

    vad du tycker om “jag håller med” inlägg, får du stå för. Men att såna inlägg inte borde censureras bort håller nog dom flesta med om.

    Nu drar jag och surfar..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 oktober, 2003 vid 12:26

    Ok, att censurera “Jag håller med”-inlägg kanske är lite väl hårt så länge det bara är nåt enstaka, MEN hur mycket tillför ett sådant inlägg egentligen? Det är ju inte för inte som AOL har blivit ett skällsord.
    Jag tycker Pan har gjort ett bra jobb med att styra upp saker och ting, och jag tycker det känns som han lagt ribban på en lagom nivå. Så dä så!

    /Rasmus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing För/emot att en person ska censurera inläggen!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.