Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förhandsinfo – Ozone Instinct 07

  • ziik

    Medlem
    27 november, 2006 vid 20:52

    måste ju tyvärr säga att grafiken inte direkt gör mig upphetsad. kanske för att minska stöldbegäret hos alla klåpare?

    =P

    //Joel

  • fesen

    Medlem
    27 november, 2006 vid 20:56
    ZIIK wrote:
    måste ju tyvärr säga att grafiken inte direkt gör mig upphetsad. kanske för att minska stöldbegäret hos alla klåpare?

    =P

    //Joel

    Bilderna ovan är nog bara prototyper skulle jag tro.
    Dock är nog inte Ozone kända för att ha dom flashigast färgade kiterna…däremot ganska stilrena. Dock kan jag tala om att det finns lite fina “tyska” färger att välja på i foil-sortimentet 🙂

  • matte_c

    Medlem
    27 november, 2006 vid 21:15

    Om man är mediumåkare och bara vill ha en kite som kan skicka upp en i luften högt och länge, vilken instinct/alt annan bow ska man börja spara till?
    ‘/Matte

  • nic

    Medlem
    27 november, 2006 vid 23:35
    Matte_C wrote:
    Om man är mediumåkare och bara vill ha en kite som kan skicka upp en i luften högt och länge, vilken instinct/alt annan bow ska man börja spara till?
    ‘/Matte

    Instinct07 Sport, mellanvarianten.
    Instinct 06 slår fortfarande allt jag testat hittills vad gäller användbar vindrange, hopp och åkkänsla så en begagnad sådan när 07orna kommer ut så får du mycket kite för pengarna.

    nic

  • biorno

    Medlem
    28 november, 2006 vid 07:25
    nic wrote:
    Matte_C wrote:
    Om man är mediumåkare och bara vill ha en kite som kan skicka upp en i luften högt och länge, vilken instinct/alt annan bow ska man börja spara till?
    ‘/Matte

    Instinct07 Sport, mellanvarianten.
    Instinct 06 slår fortfarande allt jag testat hittills vad gäller användbar vindrange, hopp och åkkänsla så en begagnad sådan när 07orna kommer ut så får du mycket kite för pengarna.

    nic

    Har du testat nån Waroo?

  • nic

    Medlem
    28 november, 2006 vid 13:05
    Biorno wrote:
    nic wrote:
    Matte_C wrote:
    Om man är mediumåkare och bara vill ha en kite som kan skicka upp en i luften högt och länge, vilken instinct/alt annan bow ska man börja spara till?
    ‘/Matte

    Instinct07 Sport, mellanvarianten.
    Instinct 06 slår fortfarande allt jag testat hittills vad gäller användbar vindrange, hopp och åkkänsla så en begagnad sådan när 07orna kommer ut så får du mycket kite för pengarna.

    nic

    Har du testat nån Waroo?

    Nej, lite pinsamt eftersom Waroo är en av de kitar som jag oftast kitar tillsammans med och jag fått mkt feedback/jämförelser av från Warooåkare som testat Instinct06. Kanske därför jag inte testat men jag ska hugga den ur händerna på någon nästa gång lovar jag.
    Den feedback jag fått från Warooåkare som testat Instinct är ungefär att Instincten känns som top-of-the-line men att Waroon är en helt ok kite till ett riktigt billig pris.
    Waroo ser annars fin ut från åskådarbänk och de ska ha cred för att de var snabba på att göra sig av med pullies på bommen. Å mer kite per krona är svårt att hitta fast en beg Instinct06 borde vara ett alternativ.
    Av de som jag tycker är viktiga att prova så har jag alltså inte provat Waroo eller North Rebel … än.

    När man gör sitt val av kite nuförtiden så är den första frågan man ska ställa sig om man gillar bow-bridles eller föredrar hybridvarianten som Ozone och numera även North Rebel erbjuder. Oavsett vilken kite man provar från dessa läger så är jag säker på att man upplever hybridvarianten som mer direkt. Dessutom verkar det som om det med 5e-lina är lättare att göra trimningen/depowern optimal (2:1) villket ger höga, kontrollerbara hopp och en kite som fortfarande känns lika skön även nedtrimmad. Även unhooked verkar mycket bättre att dömma av bowåkare som provat Instincten.

    Detta är min åsikt och mina erfarenheter men jag verkar inte vara ensam. Läs gärna Mark Shinns artikel i senaste kiteworld tex där han släpper loss nu när han inte längre är sponsrad av något kitemärke.
    Å sen finns det säkert andra som tycker annat, men hallå, vad vore världen om alla tyckte samma?

    nic

  • milkman

    Medlem
    28 november, 2006 vid 15:29

    Instinct Edge: (High aspect kiten)
    Kiten var från början ett försök i extremer på Instinct Sport och skulle inte släppas. Det höga AR:et gör hoppen höga och lååånga. Kiten är snabb att vända men kräver mer medveten hantering. Det är ingen nybörjarkite.
    Under testfasen så var det många som gillade den så man bestämde sig att fortsätta utveckling på den också.
    De som kommer uppskatta denna kite är de som känner sig lite mer åt Oldschool hållet.

    Instinct Sport:
    De som känner sig mer Newschool och fokuserar på wake, unhooked och wave är och vill ha maximal prestanda för det skall köra Instinct Sport:
    Sport är fortsättningen på Instinct06 och har kvar samma användbara range, har mer och jämnare kraft, äter byar och är snabbare att vända. En stor förbättning är relaunch. Nu är det superlätt, även i lägre vindar.

    Vi drar ihop de första gängen som vill testa alla tre instinctar redan i Januari sen kör vi demodagar under hela våren. Vill du vara med redan i Januari så får du gärna meddela mig eller någon annan som kommer med då.

  • fesen

    Medlem
    30 november, 2006 vid 21:39
  • psychonauten

    Medlem
    30 november, 2006 vid 21:48

    Men det skulle inte förvåna mig om topmodellen i år hamnar över vad den kostat -06 när det bara fanns 1 alternativ.
    Men jag vet inte 😉 tycker bara det e roligt att tjata lite .. hehe.

    Sen har jag slutat tro på revolutioner, varje år kommer det en (om man lyssnar på ÅF och tillverkare) å så e det ju inom allt!

    Näåsta gång jag väljer kite ska jag välja en SNYGG kite 🙂 För jag tror faktiskt att de flesta av märkena funkar alldeles utmärkt för mina anspråkslösa behov.

    Tänk.. varje gång pampers lanserar en ny blöja är den så mycket bättre än den förra så det e helt otroligt vad den suger kiss..
    2009 behöver kanske inte ungen behöver kissa själv ens, blöjan suger upp det redan innan!

    Det är samma år som den självåkande kiteboarden lanseras, och kiten med 13 inbyggda trick. Dessutom med ölhållare och inbyggd radio, nödmotor och värmefläkt 🙂

    Kommer du ner till haga park i vår med? Jag ska ge revolutionen en helt ärlig chans det lovar jag !

  • yann

    Medlem
    1 december, 2006 vid 09:01

    Ser ut som om kitesen finns i rött, blått och orange. Gäller detta alla modeller? Kan man inte custombeställa gröna eller svarta?

  • reklem

    Medlem
    4 december, 2006 vid 18:35

    Såg just att Ozone fått ny hemsida eller uppdaterat den gamla. Tyvärr ingen ny info om instinct, men titta in på http://www.flyozone.com

  • mat

    Medlem
    4 december, 2006 vid 18:57

    @Reklem 352578 wrote:

    Såg just att Ozone fått ny hemsida eller uppdaterat den gamla. titta in på http://www.flyozone.com

    haha den här bilden på Rob är rätt kul!

    /Mat

  • kra

    Medlem
    4 december, 2006 vid 23:15

    Så sant!! skönt inlägg för mycket snack om detaljer ibland 🙂

    @psychonauten 351731 wrote:

    Men det skulle inte förvåna mig om topmodellen i år hamnar över vad den kostat -06 när det bara fanns 1 alternativ.
    Men jag vet inte 😉 tycker bara det e roligt att tjata lite .. hehe.

    Sen har jag slutat tro på revolutioner, varje år kommer det en (om man lyssnar på ÅF och tillverkare) å så e det ju inom allt!

    Näåsta gång jag väljer kite ska jag välja en SNYGG kite 🙂 För jag tror faktiskt att de flesta av märkena funkar alldeles utmärkt för mina anspråkslösa behov.

    Tänk.. varje gång pampers lanserar en ny blöja är den så mycket bättre än den förra så det e helt otroligt vad den suger kiss..
    2009 behöver kanske inte ungen behöver kissa själv ens, blöjan suger upp det redan innan!

    Det är samma år som den självåkande kiteboarden lanseras, och kiten med 13 inbyggda trick. Dessutom med ölhållare och inbyggd radio, nödmotor och värmefläkt 🙂

    Kommer du ner till haga park i vår med? Jag ska ge revolutionen en helt ärlig chans det lovar jag !

  • fesen

    Medlem
    11 december, 2006 vid 07:15

    Lite nya (?) bilder på de nya Instinctarna….

    Vill ni ha fler? 🙂

  • gurra_g

    Medlem
    11 december, 2006 vid 08:06

    smala struttar

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förhandsinfo – Ozone Instinct 07

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.