• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 12:10

Det finns ställen där det går grövre sjö än på Roxen .

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 12:16

Om du går ner en segel storlek fungerar antagligen brädan inte alls.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 14:22

Vad menar du med att alla måste segla i Amatörklassen????????
    Jag har seglat Funboardcupen i 4 år nu. Amatörklassen är tänkt för de som vill tävla o mäta sig mot sina kompisar och inte siktar på ett VM.
    mvh SWE 496.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 15:00

seglaren med bäst kontroll vinner ju kanske då.
    Jag tycker det blir bra när
    tjockleken på börsen får mindre betydelse.
    Konkurransen lär ju bli större vilket
    borde producera seglare som har en suck i VM.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 16:56

Formula bygger på stortsett samma koncept,tidigare kunde man välja mellan elit och amatörklass stortsett alla valde den fria elit klassen.
    Grund tanken var att amatör klassen skulle bredda sporten,tanken var mycket god.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 17:32

Så länge material begränsningen inte skadar seglingen är allt bra.frågan är om årets materialbegränsning gör det så mycket billigare,vind gränsen har ju sänkts
    det har ju inne burit att man blivigt tvungen att köpa ytterligare en rigg.
    Och för de som väger 100kg eller mer kan ju lika gärna vara på land när segling i den lätta vinden seglas,nästa steg vore att in föra viktklass.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 18:09

Om det skulle råka blåsa kuling eller mer kommer antagligen en del seglare att skippa lättvinds kittet. jag kommer tyvärr att ha med mig en hel uppsättning segel samt två brädor en extrem lätt vind samt en mellan vind! kommer innan inreg välja ut rätt material anpassat för just den tävlingen.detta gör tyvärr
    att hela iden med formula faller.ett förslag är att inreg endast var tillåtet
    innan föranmälnings tiden gått ut.

• prof-m

Medlem
    23 april, 2000 vid 18:22

Det handlar om att ha kul. Begränsning eller inte….det är ju kul att segla och det är väl därför vi är ute på vattnet? Det finns alltid de som köper komplett utrustning och låt dom göra det… Materialbegränsningen för deras del blir mest vilken bräda dom skall registrera in. Vi som har en bräda kör glatt på den och har kul vi oxå!
    Mer vind åt folket!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 18:34

Du har helt rätt vi seglar för det är kul , men jag är rädd för att en del regler kommer förstöra för oss,regler som är tänkta att göra sporten bättre kan
    enligt min upp fattning ställa till det för oss.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 19:34

Som jag ser det ger en begränsning många fler möjlighet att tävla på lika villkor även när det blåser mer. Sponsrade seglare/de som har mkt gott om pengar har råd med en mindre bräda för hårdvind men inte övriga som trots detta kan vara mycket duktiga men inte hänga med pga sämre material. Där jag seglar har vi tex en kille som är jävligt duktig men som hade en sämre bräda till hårdare vindar. Han tyckte det var för orättvist och la av. Inför i år är han mer peppad än någonsin och ska tävla järnet. Han jublade när han fick höra om begränsningen. Bland de som tävlade i Svenska Cupen i fjor var alla som jag pratade med positiva (inklusive toppskicktet) till begränsningen även det förmodligen fanns några negativa. Jag upplevde i sådana fall att dessa var väldigt få. Nu blir alla något mer likställda även om det naturligtvis blir lite till priset av något långsammare brädor i hårdare vindar om man har tex en lättvindsbräda. Jag tror knappast att vi blir färre tävlande i år med begränsning än om vi skulle varit utan; och det är fler tävlande vi vill ha. Ge gärna andra förslag på vad man skulle kunna göra för att få fler att tävla i racing. Jag tror ialla fall att det är lättare att bryta trenden genom att göra några förändringar än att bara stå med armarna i kors och göra ingenting. Förnyelse är viktigt och man får kanske prova sig fram. Man skulle också kunna säga att den internationella trenden inom racing för tillfället kanske är nedåtgående och luta sig tillbaka och säga sånt är livet, men det ligger inte för en som inte tycker det finns något som är roligare än att tävla i racing, trots att man varit utomlands och seglat wave de senaste fem vintrarna.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 22:14

De nya brädorna ÄR inte svårkontrollerade i hårdvind, TVÄRTOM!!!

Ni som har provat en ny och vill påstå motsatsen GÖR DET!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2000 vid 23:18

Vilka regler menar du i så fall?

mvh SWE 496.

• racer

Medlem
    24 april, 2000 vid 07:04

Japp, som handikapp och att man får hänga på sig viktväst om man är för lätt. Det är kul att det är så många som tycker så mycket, jag tävlar inte, jag har inte råd…

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2000 vid 09:24

Vi delar samma uppfattning att det är kul att segla , årets cup är inget man kan ändra på nu så vi får hoppas att vi blir fler seglare och att alla blir nöjda.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2000 vid 09:29

De som skilljer funbord formula

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.