Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkra Kiteutrustning ??

• Försäkra Kiteutrustning ??

Publicerad av anonym-anvandare på 22 maj, 2003 vid 05:32

Hej!

Jag ringde till Länsförsäkringar och skulle försäkringar och skulle försäkra mi utrustning men det gick inte.
    Det verkar som dom för det första aldrig hört talas om sporten. Grejorna är ju inte speciellt billiga. Jag undrar bara hur ni andra gör??

Mvh Andreas

zebulon svarade 21 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2003 vid 05:58

Försäkra för vad?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2003 vid 09:43

Stöld ingår i hemförsäkringen om du har grejerna inlåsta eller under god uppsikt (dvs blir rånad). Skador på grejerna kan du inte försäkra, det räknas som normalt slitage.

• hampe_

Medlem
    22 maj, 2003 vid 11:04

Tjena Andreas

Jag har oxå Länsförsäkringar och du måste täckna en
    småbåts försäkring för dina kite grejor MEN även det var svårt. Dom ville nämligen klassificera kiten som fallskärm och där gällde inte deras försäkring. Mycket meck…

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2003 vid 15:30

Jag är ibland orolig när man har bilen full med kite utrustning för typ 40 tusen. Har hört att prylar i bilen inte ersätts.
    Har det inte varit inbrott i bilar vid Rågelund, där tjuvarna enbart tog kites ?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2003 vid 15:35

Föresten! hur gör ni i Habo, nu när man inte för köra med bilen ända fram.. Den parkeringen ute vid vägen blir nog hot för tjuvarna.

• kitelife

Medlem
    22 maj, 2003 vid 19:56

dom har hört talas om ämnet förut! jag ringde och försökte för ett tag sen *fniss* den enda försäkring dom kan erbjuda är ”småbåtsförsäkring” och där gäller 1 (ett) segel på max 10 m2 och en farkost (bräda)…

men jag ger inte mycket för den för när det händer något har dom ändå någon bra ursäkt för att inte betala mad.gif

Ps. akta dig när dom börjar jämföra med paragliding, då åker livförsäkring olycksförsäkring mm direkt… Ds.

• zebulon

Medlem
    22 maj, 2003 vid 20:41

Detta är ju ett stort problem, men, något som jag tycker känns ännu mer angeläget är att hitta någon som kan tllhandahålla olycksfallsförsäkring för kitesurf-utövare!!! Får ju bara hoppas att man är vid medvetande om olyckan skulle va framme så att man kan säga att man ramlat hemma i trädgården, eller dyl. Inom Stockholm Kitesurfklubb har vi en kille med insikt i branschen som skulle kolla upp gruppförsäkringsalternativ för detta. Inte hört nåt! Någon annan med info…………
    (Också intressant för kiteskolor och alla som säljer!)

/Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkra Kiteutrustning ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.