Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Försäkrings-snack
-
Som sagt gäller försäkringen SVF har under tävling i Sverige för kropps skada, jag slog ut min framtand på en formula tävling i GBG för några år sen i ett kastfall. Försäkringen betalade för behandlingen, så nu har jag en fin plast tand. Det var inga problem alls.
Hålet i brädan fick jag naturligtvis stå för själv. Vill man gardera sig så är ju en personlig olycksfall det bästa samt en småbåtsförsäkring och en drulle om man kör över någon annans prylar.
Ska man tävla utomlands, VM, EM så kräver de oftast en tredjepart försäkring på €300.000 alt €500.000. Dessa kan man lösa hos SSF, kostar 300, resp 500 SEK 2008, det struliga är att man måste lösa en försäkring för varje tävling, man får ett försäkringsbrev med evenemanget inskrivet. Lite jobbigt om man seglar många tävlingar utomlands.
-
Tack Dala, då finns det alltså ett avtal (typ licensförsäkring)förutom RF grundförsäkring…..Någonstans.
-
Nu har det löst sig, till slut hittade dom ett avtal på Folksam för SVF, vi har alltså någon form av försäkring (som inte ska förväxlas med RF), jag får avtalet mailat och lägger ut det här när den dyker upp. Det är dock väldigt låga ersättningsnivåer….
Så var det med det.
-
Lägg upp avtalet i en ny tråd, så det blir lättare att hitta för framtida bruk
-
Till Mattias och Hänkö, ber om ursäkt där jag bad er om att ”plugga” angående försäkringen, nu visar det sig att det kanske är jag som ska plugga……
Men efter kontroll med både seglarförbundet och Folksam TVÅ ggr (varav den ena faktiskt var en fd kollega) och fick blankt nej av samtliga, bara RF försäkring så var jag förvissad om att så var det. Vid ett tredje samtal (ganska långt sådant) efter att Dala påpekat att han fått ersättning så kom det till slut ett avtal, insatt i en pärm långt in i hyllan på Folksam i Farsta. Avtalet finns inte reggat på dator….avtalet är så litet!Återigen, jag ber om ursäkt att jag var tyken och själv hade fel uppgifter.
-
får man inte surfa blir man lätt lite tyken.
Du är förlåten.
The Speed God
-
@getwet 519036 wrote:
Till Mattias och Hänkö, ber om ursäkt där jag bad er om att ”plugga” angående försäkringen, nu visar det sig att det kanske är jag som ska plugga……
Men efter kontroll med både seglarförbundet och Folksam TVÅ ggr (varav den ena faktiskt var en fd kollega) och fick blankt nej av samtliga, bara RF försäkring så var jag förvissad om att så var det. Vid ett tredje samtal (ganska långt sådant) efter att Dala påpekat att han fått ersättning så kom det till slut ett avtal, insatt i en pärm långt in i hyllan på Folksam i Farsta. Avtalet finns inte reggat på dator….avtalet är så litet!Återigen, jag ber om ursäkt att jag var tyken och själv hade fel uppgifter.
Forgiven… ! Jag har aldrig varit bekymrad och är aldrig långsint..! Sporten är för liten i Sverige för att tjafsa tycker jag..! Together we are strong som dom gamla Metallarbetarna sa en gång..! Men visst rätt ska vara rätt. Försäkringsdjungeln är som bekant inte lätt och det är ju det dom vet dom luringarna till F-bolag..!
-
Gott jobbat ni som har orkat ringa och snacka med försäkringsbolaget.
Som Hänkö skrev..Det är en djungel det där med försäkringar hit och dit..TH har i sina villkor att man är till viss del försäkrad vid tävling via den småbåtsförsäkring jag har…Detta står i inledningen:
http://www.trygghansa.se/04Privat/Page7668.htmlDetta är villkoren:
http://www.trygghansa.se/04Privat/Page7719.html
Logga in för att svara.