• Förslag!

    Publicerad av virre_bu på 28 september, 2003 vid 15:48

    Kan ni inte ta bort så man inte ser IP nummret på dom registrerade?
    Men ha kvar så att man kan se det på dom som inte är registrerade?
    Inte så kul att hänga ut IP nummret överallt…
    Så om man är registrerad så slipper man blotta IP´t.
    Och på så sätt så kommer nog fler personer att regga sej.

    gugge svarade 20 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • dmp

    Medlem
    29 september, 2003 vid 06:51

    öhh.. inte för att vara sånn men.. stor ide med ip överhuvud taget i så fall? då reggar ju bara buset sig som till exempel rambo jonsson wink.gif

    //Jake

    http://www.kitepower.se
    *****************
    Team Rööhööl

  • patrikol

    Medlem
    29 september, 2003 vid 06:57

    Det är väl det som är finessen med IP nummer eller? confused.gif

  • yeeah

    Medlem
    29 september, 2003 vid 07:30

    näää håller med att det är dumt att visa ip nr eller iallafall hela….

  • virre_bu

    Medlem
    29 september, 2003 vid 09:17

    men om dom reggar sej så vet man i alla fall vilka andävndare som är oseriösa.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2003 vid 14:20

    Det var det dummaste jag hört!

    Jag fattar inte varför det är sånt tjat om att regga sig. Man blir inte ett dugg mindre anonym av att regga sig. Jag skriver under mina inlägg (när jag kommer ihåg) och om mitt namn står längst ner i inlägget eller till vänster i en kolumn spelar ju ingen roll. Man kan skriva ett påhittat namn när man registrerar sig också.

    Det du föreslår, att ta bort IP-numret, DET är anonymitet och hör bättre hemma i konferenser för ammatörterrorister, småhuliganer och w4arez d00dz.

    /Rasmus

  • patrikol

    Medlem
    29 september, 2003 vid 14:38

    Att regga sig innebär att man visar vem man är och står för det. Om man hittar på uppgifterna så kan man lika bra, strunta i det. Konstigt att man tillåter folk som inte orkar lägga ner typ 30 sek på att regga sig att använda forumet överhuvudtaget. Tycker man att det är för jobbigt att regga sig så kan man ju börja knyppla istället och hålla sig väck ifrån forum på nätet. Anonym är lika med fegis och förjänar inte svar över huvudtaget. cool.gif mad.gif cool.gif

  • stebe

    Medlem
    29 september, 2003 vid 14:46

    Det blir betdydligt roligare och intessantare att kommunicera med en person istället för lite svart text…

  • eketeket

    Medlem
    29 september, 2003 vid 14:47

    Evigt tjat om reggning. Alla sitter inte vid samma dator hela tiden och vem orkar logga in sig bara för att skriva nåt? Det är väl skit samma, man kan ju vara hur anonym man vill om man vill. Man kan väl stå för vad man säger även att man inte orkar lägga 30 meningslösa sekunder på att logga in? Är inloggad nu, borde loggat ut bara för att vara anonym men orkar inte.

    Skål

  • hutter

    Medlem
    29 september, 2003 vid 14:47

    Varför kan man inte göra så bara att man stänger forumet och att man måste vara reggad.
    jag blir sjukt trött på alla som är anony7ma när som gör inlägg och skall sälja och grejor.

    lås forumet så att man måste regga sig.

  • patrikol

    Medlem
    29 september, 2003 vid 15:14

    Tja det är ju upp till dom som har forumet. Jag ser det som att sitta på en konferens om kiteboardingens framtid hälften av dom som sitter där har en svart mask över huvudet andra hälften vågar stå för vem dom är. Jag personligen tycker inte att detta skulle vara en bra lösning. Men jag håller med om att det snackas alldeles för mycket om annat än kiteboarding här. Kan inte låta bli att irritera mig på Anonyma fegisar. Lovar att skärpa mig dom förtjänar ju inga svar alls. cool.gif

  • mav

    Medlem
    29 september, 2003 vid 16:16

    Samma sak diskiteras på de flesta forumen, men när folk börjar underteckna med KKK och liknande kan det vara bra att kunna blocka ett ip nr för gött. Persin ligen tycker jag att det blir lite mer krydda när folk är anonyma så länge som det sköts snyggt…

    E.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2003 vid 17:07

    Problemet är att ni inte fattar vad anonymitet innebär. …eller är det någon som tycker jag är mindre anonym nu när jag loggar in så här? En reggad identitet har ingenting med anonymitet att göra. Jag har aldrig varit inloggad, men jag har inte varit anonym heller. Vem som sitter bakom mitt IP-nummer är lätt att få reda på, och jag brukar skriva under med mitt namn. Jag har vid upprepade tillfällen skrivit mitt mobilnummer (som är registrerat hos Telia) och min email-adress här på konfen.

    PS. Oroa dig inte Patrik. Jag tänker inte använda det här kontot alls, utan lugnt fortsätta att vara vad du kallar anonym. Om du inte föredrar det så här vill säga… wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    29 september, 2003 vid 17:33

    Nej vill du vara patirkol så varsågod, jag kan själv trolla hur mycket som helst med internet har hållit på med datorer i snart 20 år och internet nästan lika länge men ser inte vad det har med att man inte vågar vara sig själv på Steffo att göra, snygg bild du har valt förresten men det är väl inte du eller jag har en tvilling jag inte känner? cool.gif Ps det finns säkert forum för osäkra människor som vill skriva en massa skit om andra och njuta av det. Ett tips är att leta upp dom och stanna där så kan vi på steffo snacka kitesurfing med andra kitesurfare och inte en massa fegisar som gillar att ställa till skit för andra.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2003 vid 17:53

    tycker det är de reggade användarna som snackar mest skit. ett jädra tjafs om ingenting här nuförtiden.

  • dmp

    Medlem
    29 september, 2003 vid 18:16

    Tycker mäst det e en jewla massa aggressioner här på steffo nu för tiden… vad hände med hang loose? måste alla ta allt så jewla personligt o seriöst? Det blir juh dubbelt så ball för nån som jiddrar sig om han/hon får en jewla massa reaktioner på dyngan han/hon skriver…

    //Jake

    http://www.kitepower.se
    *********************
    Team Rööhööl

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.