Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första bädan – ny eller begagnad?

  • Första bädan – ny eller begagnad?

    Publicerad av chuckey på 14 juni, 2008 vid 11:01

    Tja, precis som överskriften lyder. Ska jag välja ny eller begagnad?
    Jag har bestämmt mig för en bräda runt 130 – 134 längd och nånting under 40 cm brädd.
    När man köper en ny bräda får man väll givetvis garanti men är chansen så stor att jag knäcker min bräda när jag är nybörjare?
    Tack för svar =)

    hbgkitare svarade 15 år, 11 månader sedan 15 Medlemmar · 39 Svar
  • 39 Svar
  • zilversurfarn

    Medlem
    14 juni, 2008 vid 11:08

    Begagnad helt klart. Du kommer inte märka skillnaden på en sprillans ny blank bräda jämfört med en som har lite repor och är ett par år gammal. (utom i plånboken…)

    Tror inte risken är så stor att du kommer knäcka nån bräda i första taget heller. Kolla beg marknaden på steffo där finns garanterat nåt som passar!

  • skotten

    Medlem
    14 juni, 2008 vid 11:20

    yeah he is right… although you wont fuck up a board as you would a kite as a noobie… if you want a new board.. I would buy one. Buy a used kite though..

  • gh0st

    Medlem
    14 juni, 2008 vid 11:31

    Smaksak, jag tycker personligen brädorna har utvecklats riktigt mycket bara senaste åren och skulle hellre köpa en bräda man inte tröttnar på i första taget. Klart att man ska hålla ögonen öppna för bra begagnade deals med, ibland finns det fina saker på köp&sälj.

  • larssa

    Medlem
    14 juni, 2008 vid 12:51

    jag hade låtit plånboken bestämma
    för den delen spelar det inte så stor roll om du e ny eller gammal i gamet, brädor slits och blir repiga hur som helst och nä det e ingen större risk att du knäcker den
    ps! vill du ändå ha en beggad så skicka ett pm

  • samhansson

    Medlem
    14 juni, 2008 vid 13:25

    hej på dig köp ny SUESIAS så har du 1 års knäckgaranti. Skicka mail eller pmså styr vi opp.

  • fesen

    Medlem