Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Första deltävlingen i Tyresö

Taggad: 

  • jesper_b

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 07:43

    Härligt! Kan vi inte göra som vi sagt i ett antal år nu att vi köra där det blåser bäst, inte nödvändigtvis vid klubben eller DYYYYYvik. Ett telefonnummer som man kan ringa senast viss tid på morgonen samt medelande på konfen om vart vi kör skulle väl funka. Typ: Björkvik på sydväst, Mjölkudden på sydost, Erstaviken på…

    Bara ett förslag, men som vi snackat om varje gång vi går tillbaka i gyttjan efter racen på DYYYYYvik. Jag hjälper gärna till att köra trailer med båt och bojar!

    /Jesper B

  • dr-masse

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 08:16

    Båt? Bojar? Trailer?

    Jesper, min bild av en hawaii-åkande storvågsseglande Torö-romantiker ständigt körandes gammal folkabuss börjar få några rejäla smällar nu… 😉

    Fast på ett lite allvarligare plan är du ju helt klart inne på det som gör vindsurfing så kul, att det finns så många olika sätt att njuta av sporten och komma ut på vattnet!

    Jag skulle helst köra formula, speed, vågor, friåkning och longboard. Men det är lite, lite lurigt att få in i de surfluckor (och kronor) som bjuds här i livet.

  • swe22

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 08:31

    Fixar du båt och trailer så är det klart vi kör där det blåser bäst! Bojar och annat har vi.

    (Erstaviken är ju bäst på sydost och nordväst)

  • jesper_b

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 09:14

    Trodde ni hade en lite snurra. Jona, har inte er klubb en liten gummibåt vi skulle kunna använda? Eller är det någon annan som har en? /Jesper B

  • jesper_b

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 09:19

    Hey, klar man kan ha flera identiteter i denna upplösta poststrukturella värld vi ibland benämner samhälle. Rocknroll och pilsner, surfhippi, racenisse, back country jibber, akademikerkarriärist, vindsurfnasare, trebarnsfar, managmentguru, whatever – ser inga som helst konflikter varken vad gäller tid, kompetens eller mammon! /Jesper B

  • dr-masse

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 09:21

    Absolut! Annars blir man ju alldeles för lättläst. Back country jibber – se där en identitet att lägga till i samlingen…

    wannabe brasse är en personlig favorit.

    Nu längtar jag till Torö.

  • swe22

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 11:14
    Jesper_B wrote:
    Trodde ni hade en lite snurra. Jona, har inte er klubb en liten gummibåt vi skulle kunna använda? Eller är det någon annan som har en? /Jesper B

    Klubben har tyvärr ingen båt. Det brukar lösa sig på något sätt, någon snäll klubbmedlem som lånar ut sin båt osv… Men jag känner på mig att det blir sådär en 7-8 m/s sydost i år :santa:

  • swe-1

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 12:57

    Om det inte blåser 7m/s SO så har vi (JBSS) en gummibåt med motor så att vi kan lägga racet där det blåser bäst. 🙂

    Vem/vilka är funktionärer?

    //JIMMY

  • swe22

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 16:04

    Jeppe Kujala har lovat att ställa upp! och några till hoppas jag, så jag också kan vara med och leka..

  • swe-64-johan

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 18:11

    För info om regler och övriga deltävlingar se :

    http://www.vindsurfing.se/msc

  • swe22

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 08:48

    Lite tider inför lördag:
    09:00 – 10:00 Registering
    10:00 Skepparmöte
    11:00 Första möjliga start

  • swe-1

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 10:39
    SWE22 wrote:
    Lite tider inför lördag:
    09:00 – 10:00 Registering
    10:00 Skepparmöte
    11:00 Första möjliga start

    Om det blåser SV, hur blir det då?

    //JIMMY

  • swe223

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 11:20
    SWE 1 wrote:
    SWE22 wrote:
    Lite tider inför lördag:
    09:00 – 10:00 Registering
    10:00 Skepparmöte
    11:00 Första möjliga start

    Om det blåser SV, hur blir det då?

    //JIMMY
    Då blir det väl dyyyyyvik 🙂 Ser fram emot att klafsa fram i dyn 🙂

    //Nicklas

  • swe-496

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 11:38

    Det blir väl som vanligt samling vid klubben i Tyersö??

  • swe-64-johan

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 14:54

    Ja samling vid klubben i Tyresö mellan 9-10 gäller för att ingen ska missa vart vi kör (alla har ju inte tid att hänga på denna konf :-).

    Johan

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Första deltävlingen i Tyresö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.