Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första filmen med 550D, Egypten slutet av maj

  • Första filmen med 550D, Egypten slutet av maj

    Publicerad av skanepaul på 25 juni, 2010 vid 14:17

    Blev väl sådär, men fan vad bra det kommer bli med tiden!!

    Lite väl snabb slutare, när man har facit i hand, så där ska jag laborera mer.

    Jag ber dock mest om ursäkt för min gubbåkning! Ha överseende med den, snälla!

    Snabbt redigerad i Final Cut Pro på en nybyggd “Hac Pro”! 🙂

    [ame=”http://vimeo.com/12851426″]Egypt kiteboard 2010 on Vimeo[/ame]

    curry svarade 13 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • wakenils

    Medlem
    25 juni, 2010 vid 22:13

    ikrokad blind e inte helt ok… men intressant att se!
    är det värt besväret att filma med systemkamera eller är det bara för lifestyleshots och bara meck att filma åkning med det? lurar på att köpa en själv men pallar ju inte att få en massa suddigt material så fort man sätter någon annan på att filma

  • skeppohoj

    Medlem
    25 juni, 2010 vid 23:29

    Hola Paul.
    Riktigt snygg bildkvalitet var det!
    Kul att se!
    Gubbaåkning de vetefan. Jag har själv kört 3 ggr med kite men kan knappt hoppa.. Är gammal vindsurfare.
    Och har köpt en 550D för inte så länge sen.
    Får man fråga vilket/vilka objektiv du använt här..?

  • skanepaul

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 07:41

    haha förlåt för blinden…Lovar jag ska skärpa min åkning denna säsong.

    Det helt klart värt det, har bara snubben bakom kameran nån minsta kameravana så är det lugnt, är åkaren en bit bort så behöver man ju inte fokusera hela tiden.

    Använde ett Canon 70-200 F4 L 90% i filmen.

  • jakobb

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 08:50

    tyckte den var fint gjord och fet musik… men gubbåkning som sagt 🙂

  • bloke

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 09:37

    Det ser ju bra ut. Kollade i låg upplöst video pga långsam uppkoppling men skärpan verkade ok. Har själv inte använt min 7d och 70-200 L IS f4 till surf men blev sugen att test nu. KAn ju va lite svårt med fokusen. Man måste nästan förlita sig på objektivets skala för att se något i lcd skärmen och rätta skärpan efter det är väldigt svårt i dagsljus.
    hur gör du?

    Nils jag tror inte man ska sätta en sådan kamera i händerna på en oinvigd. blir bara sudd. om man inte ställer in den hö bländare och vidvinkel objektiv förståss men det kan bli lite tråkig filmning

    det som du gör på 3:10..vad kallas det? ser nice ut och inte så svårt….kanske:)

    filma mer!!!

  • skanepaul

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 09:45

    Har en Zacuto Z-finder, filma med LCD sökaren är hopplöst i så starkt ljus.

    Bara man instruerar kamerakillen väl så är det inga större problem faktiskt.

  • hengo

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 14:17
    SkånePaul;618640 wrote:
    Har en Zacuto Z-finder, filma med LCD sökaren är hopplöst i så starkt ljus.

    Bara man instruerar kamerakillen väl så är det inga större problem faktiskt.

    Shyst film!!

    Tycker de e svårt å filma action. Man måste nog gråtta ner sig mer i kringtillbehören…

    Zacuto Z-finder, är det så att du får som en “riktig” sökare att titta i? Saknar de som fan, hata LCDskärmar.

  • skanepaul

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 16:48

    Precis, Zacuton är grym!

  • sourra

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 16:58

    Jag instämmer i allt ovanstående, det var gubbigt och riktigt nice. Blinden må så vara men jag gillar den inverterade backrollen.

    Fan jag måste börja filma mer med mina grejer så det får allt bli en Z-finder, trots det horribla priset. Vilken av dom kör du?

  • skanepaul

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 19:25

    Z Finder pro 3x

    Blind åkningen är bara ett stegt så småningom landa grejer urkrokat blind, liten ursäkt… 🙂

  • bloke

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 22:06

    men jesus!!!! närmare 300 ud dollars för en sån liten skit grej!!!! gör säkert filmandet mera skoj men till vilket djävla pris?! vad är det som kostar? lite plast och en liten lins kanske?! man kan bli mörkrädd…

  • jode

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 07:32

    Grym liten film!

    Mene jag håller med! 300 dollar!+ måste finnas någon kina kopia som funkar likvärdigt!

    det priset har väll bara mafia-kamera-sourra råd med

  • skanepaul

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 10:08

    Man får offra lite ibland, fick dock tag i min lite billigare än så.

  • sourra

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 10:29

    Var? Hur?

  • skanepaul

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 12:39

    Tyska ebay…igen 🙂

    Gav bara 270 dollar…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första filmen med 550D, Egypten slutet av maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.