Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första provkörningen av Naish Helix

  • skotten

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 06:23

    yeah I know what you mean, everyone seems to be impressed by the turning of the kite!, the rest sounds like any other high aspect bow. I really am itching to try this one out though.

  • platypus

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 09:01

    Nu har jag sett att det kommit upp priser på Helixen och Culten.

    http://fahlensurf.se/v2/articles/clothes/helixreview.shtml

  • bohm

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 10:00

    Jag tror att naish-folket har samlats runt ett bord och brain-stormat om hur de ska komma på något revolutionerande och eget.. och så kommer någon smart på att vi bygger en kite som har samma form som en örn. Gud Fader själv har ju designat örnen och han kan inte ha fel.
    Blir kul och se om andra kommer apa efter desigen nästa år (typ som cabrinha och bow-konceptet), eller om det bara är en fluga som försvinner…

  • samhansson

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 10:42

    DELTA-vingen är det senaste, som JAS LANSEN fast bättre. EH blir först med konceptet eller var det liftASS???

  • samhansson

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 10:49

    här är grabbarna bakom verket.

  • andi_j

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 10:54

    @SamHansson 404862 wrote:

    DELTA-vingen är det senaste, som JAS LANSEN fast bättre. EH blir först med konceptet eller var det liftASS???

    De e ju fan draken (flygplanet) som har delta vingen!

  • sourra

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 11:11

    @bohm 404856 wrote:

    Jag tror att naish-folket har samlats runt ett bord och brain-stormat om hur de ska komma på något revolutionerande och eget.. och så kommer någon smart på att vi bygger en kite som har samma form som en örn. Gud Fader själv har ju designat örnen och han kan inte ha fel.
    Blir kul och se om andra kommer apa efter desigen nästa år (typ som cabrinha och bow-konceptet), eller om det bara är en fluga som försvinner…

    Har inte Ozone en liknande design på G också?

  • gamelsmurfen

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 15:45

    @bohm 404856 wrote:

    Jag tror att naish-folket har samlats runt ett bord och brain-stormat om hur de ska komma på något revolutionerande och eget.. och så kommer någon smart på att vi bygger en kite som har samma form som en örn. Gud Fader själv har ju designat örnen och han kan inte ha fel.
    Blir kul och se om andra kommer apa efter desigen nästa år (typ som cabrinha och bow-konceptet), eller om det bara är en fluga som försvinner…

    Mm det kommer att bli intressant och se om de andra stora märkerna kommer apa efter. Jag personligen tror inte att Naish som är ett såpass etablerat märke skulle släppa hela sin line om de inte var säkra på att denna nya designen kommer prestera bättre än de kites som finns på marknaden nu!

    Den som lever får se 😛

    De som har provkört den verkar ju vara positiva till den!

  • skejtar_henke

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 18:01

    hmm jag kan som sagt inte bestämma om den är inovtiv eller skitful. Undras om den är hardcore och grym eller mer en kärringkite mer 200% depower och en rosa kjol till.

    Jag är nyfiken. Måste få prova och se vad jag gillar.

  • hildingdude

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 20:26

    kag körde helixen. även om den va lite slappt pumpad. den går sjukt fort att svänga men det var svårt att loopa för att den “knippade” sig då. men de va bra drag till knippet kom! hangtimen var lika bra som i bows!

  • sourra

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 21:02

    Alex får äta mera gröt så Alex orkar pumpa kiten hårdare =)
    Den var inte så hiskelig till sitt utseende “live”. Riktigt nice actually.

  • haze

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 21:05

    Kommer förmodligen finnas chans att pröva Helix i Falkenberg i helgen oxå då jag hoppas på att få mina på fredag.

  • eddie

    Medlem
    15 augusti, 2007 vid 21:29

    @hildingdude 405823 wrote:

    kag körde helixen. även om den va lite slappt pumpad. den går sjukt fort att svänga men det var svårt att loopa för att den “knippade” sig då. men de va bra drag till knippet kom! hangtimen var lika bra som i bows!

    Knipp är tradigt. Hade en moped en gång som höll på likadant. Det gick så långt att jag faktiskt eldade upp den. Går det likadant med Helix?

  • brutolf

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 14:02

    http://www.youtube.com/watch?v=jvOcTjNur0E

    Jag tycker den är snygg iaf.

  • rusiak

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 16:43

    @sourra 405848 wrote:

    Alex får äta mera gröt så Alex orkar pumpa kiten hårdare =)
    Den var inte så hiskelig till sitt utseende “live”. Riktigt nice actually.

    Naj naj naj, var inte Alex som stod för pumperiet! Falle pumpa’n litta hårdare åt efter att hilding himself kört den. Ger lite mer info later, mitt i städningen nu (tjejen har stuckit 😉 )

    Fick du en go session?

    //eylex

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första provkörningen av Naish Helix

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.