Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fortaleza / Cumbuco mitten på augusti

  • Fortaleza / Cumbuco mitten på augusti

    Publicerad av eddie på 16 maj, 2007 vid 23:08

    Är det ngn annan som kommer att vara där?
    Jag åker ner i mittten på aug, hem en månad senare.

    vicky svarade 17 år sedan 9 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • proddan

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 09:36

    Sticker dit runt den 20:e aug.

  • eddie

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 16:36

    Nice… jag drar nog den 16e.
    Är ni många?

  • roland

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 06:23

    lite tidigt men grym vind lite folk brukar bara vara bra åkare där då! Drar nog ner i början av sept!

  • eddie

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 10:33

    Är det mer folk…= roligare runt sept?
    Har inte bokat ännu… men fan vet om man kan vänta hur länge som helst *ler*

  • roland

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 11:43

    Det e ju roligare om det e få men bra åkare typ proffs som åker! Ju närmare jul desto mer folk!

  • eddie

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 11:52

    Jag tänkte mest på att det var öde på kvällar o dylikt.

  • proddan

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 12:39

    Säsongen börjar ju runt aug, i sept så kommer det massa italienare då kan det bli trångt i lagunerna..
    Det blir säkert bra 😀

  • eddie

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 20:29

    Läste på Kiteforum.com att man med TAP Portugal får ta med sig 32 kg… ja det stod faktiskt 32+32 kg. Men är det ngn som kan bekräfta det?

    Står o väger mellan en maratonflight på 30 timmar via Sao Paulo, eller med TAP på 17 tim.
    Är det inte risk att man åker på övervikt igen när man skall checka in bagaget i Sao Paulo?

  • hengo

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 23:41

    flygde me TAP till Fortalieeeza läste också att man fick ta med sådär sinnessjukt mycket, tog väl inte med så mycket men en hel del. och på vägen hem tog jag dessutom med två vågsurfbrädor! Fast just det,, nästan allt annat bagage blev stulet vid olika tillfällen så hade ju mest en boardbag och en plastpåse på hemägen… Men ialalfall,, pula ned mycket de vägde fan itnen ens.

  • hugeo

    Medlem
    18 maj, 2007 vid 23:52

    bara bandidos i brazil peck o ush

  • eddie

    Medlem
    19 maj, 2007 vid 05:34

    Hengo… hur bodde du?
    Jag hörde att så länge man bor på Pousadas så är det lugnare.

  • fredde

    Medlem
    19 maj, 2007 vid 09:55

    Jag kan förvara Emelie här hemma fall du inte vågar ta med henne för de e risk att hon ska bli bortrövad…

  • hengo

    Medlem
    19 maj, 2007 vid 15:00

    I hus. fick inbrott både med och utan vakt, både på natten och på dagen, när nån var hemma och när vi var borta. Samt i bilen! Tror det är lugnare om man bor i posada men maffian gör väl sina raider där då och då också 😀 när vi var där tror jag de tömt några posador strax innan vi kom, men det var väl också typ 2-3år sen.
    Skulle verkligen inte bott i Cumbuco om jag skulel dit igen, bara massa kitare och skum lokalbefolkning som ser sorgsna ut och kollar snett på en. Ser hur deras lilla fiskeby snabbt och säkert håller på att förvandlas till ett überhollandieeezscandinavian kitemekka. Dra till Paracuru, skönare stämning och bättre kite och surf för den delen. Elelr kanske man kan sticka ännu längre bort än paracuru?

    Fortaleza = ingen höjdare..
    Var somsagt ett tag sen jag var där så situationen kan ju förändrars(förvärrats?)

  • hengo

    Medlem
    19 maj, 2007 vid 15:12

    men det är ju lugnt att sticka dit liksom, folk gör det ju hela tiden. bara man tar det lite försiktigt och kirrar alllt med försäkringar å sånt innan man sticker

  • hugeo

    Medlem
    19 maj, 2007 vid 15:14

    The Brazilian Försäkrings cup 2007!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fortaleza / Cumbuco mitten på augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.