Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fotstropp med hälgrepp

  • stebe

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 13:40

    Måste få visa min lösning som också är bäst….

    Lite bökigare att få på sig men sen kan man lätt köra utan dem utan att de är ivägen. Slangen blir lite längre vilket ger mer och “mjukare” stretch plus att vinkeln blir mindre så att de inte kanar av lika lätt..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 13:41

    Mesproppar! Jag slår en spik genom foten och bädan och bockar den på baksidan. Har alltid funkat för mig!

  • matthias

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 13:52

    när man landar hårt e de livsfarligt utan hälgrepp. vet inte hur många gånger jag har fått brädan på mindre roliga ställen när jag har tappat greppet i landningen. förr eller senare hade man väl fått den i huvudet. nu kör jag med slangar, grymt gött!

  • pjoter

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 16:17

    mina skruvade har också hållt ett tag nu. bara se till att skruva rätt hårt. ska va friktionen som håller slangen och inte skruven. å i nödfall kan man ju ha med några extraslangar. har man 28″ så räcker den till några stroppar. tar bara någon min att fixa vid vattnet.

    håller med alla innan, de e hur gott som helst å kunna lita på att brädan sitter fast!! har endast tappat den då man skrotat ordentligt. funkar lika bra som skidbindning, löser ut när man behöver.

  • kaiser

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 18:17

    funderar oxå på att fixa hälgrepp. kan ju vara bra ibland att sparka av bretten, men fan för att landa med en fot i. Har fan ont i foten nästan alltid pga att jag hela tiden får ont på ett speciellt ställe i ena foten då jag landar med ena foten i.

    Såg en av chrilles bilder där en slang var klädd med neopren eller nått. varjävligt snygg oxå. kite handlar ju ändå mest om prylar o image så man kanske skulle satsa pa den lösningen istället.

  • stebe

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 19:23

    De där ser jävligt schyssta ut..

  • mrmille

    Medlem
    10 maj, 2005 vid 22:33

    Själv kör jag med Mystic plattor och Martin bidningar. Enkelt att stoppa i foten, väl i är det bara snurra ett halvt varv så sitter de där de ska sen utan risk att trilla ur. Jag har till och med klåpat och åkt på magen med fötterna kvar i brädan, utan att då tappat den förens jag själv sparkat av den utan problem.

    Helt klart att föredra!
    Givetvis är detta till 100% bäst och bindningarna kan köpas via mig eller direkt på http://www.kiters.biz grin.gif grin.gif

  • kalabra

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 06:35

    Ser mycket fina ut!
    Vill inte förringa Linköping med omnejd men tror inte att ni har samma “problem” med vågor som oss på västkusten, hoppar och skakar lite mer på framsidan… grin.gif

  • snygging

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 07:42

    fan man kan undra varför det knappt finns några fabrikat som gör pads med ordentlig upphöjning för hälen, då sitter man lagom hårt på. Jag menar board off kan väll inte vara högsta prio på alla pads

  • mrmille

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 21:58

    Svar till:


    Ser mycket fina ut!
    Vill inte förringa Linköping med omnejd men tror inte att ni har samma “problem” med vågor som oss på västkusten, hoppar och skakar lite mer på framsidan… grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Problem och problem
    Vi har rätt mycket chopp som gör att det skakar satan, det är bara på någon enstaka spot vi har hyggligt plattvatten. Annars varierar det en hel del. Vågor upp till 1.5m är inte ovanligt inne i vikarna i början på hösten.

  • fredde

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 14:26

    Svar till:


    Problem och problem
    Vi har rätt mycket chopp som gör att det skakar satan, det är bara på någon enstaka spot vi har hyggligt plattvatten. Annars varierar det en hel del. Vågor upp till 1.5m är inte ovanligt inne i vikarna i början på hösten.

    [/ QUOTE ]

    1,5m? De e vad vi kallar choppy nere på sydkusten… cool.gif

  • zoolander

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 14:30

    1,5m e ju ganska feta vejvs.. typ storre anvad jag hade flera av dagarna pa bali! det e ju lite sjuukt?!?!?

  • brickan

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 14:43

    1,5M ja ja om du mäter med den lille fråga Cajza hur stora vågorna är grin.gif
    Man måste lära sig att 20cm är inte som en tändsticksask sa körläraren till mig när vi skulle fickparkera fattar fortfarande inte vad han menar crazy.gif

  • mrsmille

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 14:54

    Jag säger inte emot MrMille i denna fråga…Han mäter bättre än jag. wink.gif

    Och skulle jag ha sagt emot honom så får jag ingen kvällsmat av honom idag…!

  • matthias

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 17:06

    verkar som ett sunt förhållande..

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fotstropp med hälgrepp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.