Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ?fråga
-
?fråga
Publicerad av anonym-anvandare på 22 november, 2004 vid 17:51va ska man köpa om man täkte ha den å köra lite på vintern,,foil eller tub?
walle svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Har du tänkt att köra mestadels på vattnet köp en tub kite om du skall mest hålla till på fjället köp foil.
Finns två åsikter i ärendet Tub eller Foil.
Lite som Saab eller Volvo.Dom flesta kör tubkites men som lättvindskite är foilsen svårslagna.
-
köp en tub drake!
Enda fördelen med en foil är när du ska traska upp på fjället eftersom att den tar mindre plats/ är lättare och så slipper du pumpa!
-
Svar till:
köp en tub drake!
Enda fördelen med en foil är när du ska traska upp på fjället eftersom att den tar mindre plats/ är lättare och så slipper du pumpa!
[/ QUOTE ]
ENDA fördelen.. det va väl många och bra fördelar med en foil.. speciellt med tanke på att han hon kanske inte vet fördelarna med en tub..
jag tror aldrig att jag har kört en foil men jag rekomenderar tub ändå.. alla andra kör ju på det så det måste vara bättre!

-
Prova om du får chansen! Körde en Naish foil på Hang loose 10 kvm. Ungefär samma känsla (Obs! inte samma drag bara lyft och känsla) som att köra en 21 kvm tub kite väldigt stabil och mycket lyft mer uppåt än framåt. Säkert kanon som lättvindskite på sommaren när tubkitesen ligger på stranden för att det blåser för lite.
-
äääh fan inte samma känsla, som o käka kola me papper på
-
Nja du vet ju! Men jag tyckte att det var samma lyft upp ifrån vattnet när man kör med foilen 10 kvm som när jag körde 21 kvm tubkite.
-
säg så här; du planar like bra med en foil som med en ttub, men känslan blir aldrig den samma.
-
jag måste bara säga att det ser jevla komiskt ut när dom hoppar med foil(på vatten)…
det e ju inte direkt nått popp upp ur vattnet

Logga in för att svara.