• Publicerad av anonym-anvandare på 10 augusti, 2005 vid 18:59

Jag har gått runt och tänkt på en sak när det gäller mätning av farten. Vad är det som är intressant, är det hur snabbt brädan går i vattnet eller hur snabbt man tar sig från punk A till punkt B? Jag tänker på om man seglar där det är strömt och man seglar med strömmen så borde gps’en visa en snabbare hastighet än om man skulle mäta hastigheten som farkosten har i vattnet. Så vill man slå hastighetsrekord borde man hitta ett ställe med en stark ström, platt vatten och mycket vind…

/björn

anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mangans

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 06:23

Hehe, a det är ju sant… Men det känns ju inte helt bra att mygla till sig bra tider! ooo.gif

• jester

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 06:24

Svar till:

Jag har gått runt och tänkt på en sak när det gäller mätning av farten. Vad är det som är intressant, är det hur snabbt brädan går i vattnet eller hur snabbt man tar sig från punk A till punkt B? Jag tänker på om man seglar där det är strömt och man seglar med strömmen så borde gps’en visa en snabbare hastighet än om man skulle mäta hastigheten som farkosten har i vattnet. Så vill man slå hastighetsrekord borde man hitta ett ställe med en stark ström, platt vatten och mycket vind…

/björn

[/ QUOTE ]

Lyckas du hitta ett bra ställe med platt vatten och mycket vind, får du hojta. Svårt nog att hitta bra ställen med enbart dessa två kriterier än så länge… laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 07:13

Vet inte hur mkt. det brukar blåsa där men ett rejält oväder så borde man få hyffsade tider vid Niagara grin.gif

/pugge

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 09:05

det behöver nog inte en blåsa nått om man kör utför niagara för att få hög fart .iof lodrät fart laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 13:28

Funkar det inte att köra på viskan eller nissan vid nord, de borde väl rinna på rätt bra? smile.gif smile.gif smile.gif

/björn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.