Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga från en nybörjare

• Fråga från en nybörjare

Publicerad av kaa på 19 maj, 2004 vid 14:46

Hej! Jag ska börja vindsurfa och skulle behöva lite hjälp med hur stora grejer jag ska ha. Har bara testat en gång och surfa och tyckte det verkade såå kul! Så nu vill jag köpa egna grejer. Hoppas någon kan hjälpa mig och ge mig lite tips och råd! Tack! Kram Karin

nordgren svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nordgren

Medlem
    19 maj, 2004 vid 14:54

Det har lite med din vikt att göra. Men eftersom du är tjej så misstänker jag att du inte väger 100kg eller så.
    Men en bräda på 150 liter som är minst 70 bred så bör det gå bra.
    Sen en rigg på sådär 5,0 – 6,0 utan cambers så är du på G. wink.gif

• fiskmas

Medlem
    19 maj, 2004 vid 14:55

Klicka på länken nere till höger ”skidsport” där hittar du kompletta nybörjar prylar. Eller surfersparadise.nu

• cicky

Medlem
    19 maj, 2004 vid 14:59

Nu vet jag i och för sig inte hur långt du kom den där gången du provade, men det är förmodligen smartast att du hyr/lånar grejer på en klubb och lär dig grunderna ordentligt innan du köper egen bräda. Om du tycker att du redan kommit över te-påsestadiet, så beror storleken på brädan på hur mycket du väger (så frågan är, hur mycket väger du?). Men ungefär 120 liter kanske vore vettigt, och ett segel på 6-7 m2.

• roy

Medlem
    19 maj, 2004 vid 15:03

Svar till:

så frågan är, hur mycket väger du??

[/ QUOTE ]
    så säger man väl inte till en tjej… wink.gif

• nordgren

Medlem
    19 maj, 2004 vid 15:07

Ann en tjej ska börja med 7,0 är ju knappast att rekomendera!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga från en nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.