Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga om BRA fotstroppar – Da Kine?

• Fråga om BRA fotstroppar – Da Kine?

Publicerad av mbo på 14 september, 2007 vid 20:01

Jag har två st RRD 2006 med orginal fotstroppar.
    Stopparna funkar bra (sådär) när man kör barfota men i dag var det premiär med skor och då fungerar det inte alls. Stropparna är som blöta livlösa tofflor och det är ett h-vete att få in fötterna ordentligt/snabbt. En dag som denna med 13-17 m/s byig vind på Lillskärsudden i Umeå är det rent av farligt med risk för brutna ben… Naturligtvis är det grejerna som det är fel på.

Fråga:
    En kille hade Da Kine fotstroppar som verkade mycket bra. Hälften så mycket textil som RRD original och de såg jäkligt sköna ut och formstabila.

Är det dessa som finns ex.vis på SP som heter ”Countour”?
    De säljs i trepack men min Z-ride och X-fire har dubbla stroppar bak och det går inte att sätta en i mitten. Kan man köpa fler bakstroppar separat?

Vart skall man slå till – dvs vem har dem i lager för OMGÅENENDE lev? SP?

mbo svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jonnyw

Medlem
    14 september, 2007 vid 20:09
  • jeppo_f

Medlem
    14 september, 2007 vid 20:16

DaKine-stropparna är skitbra! Dom som finns på bild på SPs webshop är däremot av den justerbara varianten dom bara hade ett år. Sen gick dom tillbaka till den icke-justerbara varianten, där man behöver skruvmejsel för att ändra storleken. SP har säkert dom också.

Annars finns dom här: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=22&pid=196
    Dessutom i kit med fyra stroppar. Men du får nog ringa för att kolla om dom finns på lager.

/jeppo

• pure

Medlem
    14 september, 2007 vid 20:23

Grymmt nöjd med mina contour.. har monterat dom bå båda mina brädor. Man får ju skruva lite för att spänna men det tar ju inte mer än 1minut..

• mbo

Medlem
    14 september, 2007 vid 20:32

Stort tack – jag skal beställa två uppsättningar direkt!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga om BRA fotstroppar – Da Kine?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.