Frågor om Sydafrika

Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av Anonym anvandare.

• Författare

Hej!

Åker ner till Sydafrika genom jobbet och tänkte tillbringa några dagar i Cape town (under v.48). Kan tyvärr inte ta med egen bräda…

Vet någon var man kan hyra bräda?
    Måste man hyra bil för att ta sig till surfspottsen eller finns det uthyrning på någon stand?
    Är det i Tableview dom flesta svenskar bor även i vinter?
    Någon som kan rekommendera boende?
    Någon som är nere under v. 48? Slå mig gärna en signal på 070-229 38 84.

Hang loose!

Anders

surferic
    Medlem

Jag var där vintern 99-00 och då fanns det en kille som åkte runt med en stor trailer full av uthyrningsprylar. Oftast höll han till i Bigbay.
    Kolla även http://www.suntrax.co.za som är en av shoparna i Tableview.
    Flera spotsen ligger i närheten av Tableview men egen bil är att föredra, åka “black taxi” (minibussar som kör som galningar och krigar mot varandra) rekomenderas ej.
    Förmodlingen bor även i år de flesta svenskarna i Tableview. Boende finns på flera hostels eller snejka dig in i ett av andra surfers hyrt hus.

Killen med surftrailern heter Grant Ross, han hyr ut brädor, fixar boende i Tableview och hyrbil till bra priser.
    Ring hans mobil 0027 82 449 9819.
    Hälsa från mej.
    /licke

Tack för infon!

Jag slår Grant en signal när jag kommer ner.

Jag är som alltid ute i sista sekund och håller just nu på att boka upp resan. Ner kommer jag som beräknat, men jag har ingen stol hem! Det vore ju hårt att bli kvar 🙂 (och dessutom ha en ursäkt som håller för frugan!!)

/Anders

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account