Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredag em i Stockholm?

  • Fredag em i Stockholm?

    Publicerad av claes6 på 16 september, 2010 vid 20:10

    Verkar som att de flesta redan kört de bästa dagarna den här veckan, men ska man tro prognosen finns det lite vind kvar i burken även imorgon. Kan förmodligen sticka tidigare från jobbet och sticka ut runt tvåtiden, Dalarö eller Björkvik. Någon annan som går i liknande tankar?

    zurfman svarade 13 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • malteaserr

    Medlem
    16 september, 2010 vid 20:30

    Skolkar och drar 14.00. Är på vattnet 15.00.

    Hoppas på en dag utan prylstrul och 4.7 vind.

  • patriks

    Medlem
    16 september, 2010 vid 20:45

    Tänkte försöka dra ut tidigt istället och vara vid Dalarö runt 7. Förutsatt att det blåser det vill säga!

  • claes6

    Medlem
    17 september, 2010 vid 07:30
    malteaserr;631508 wrote:
    Skolkar och drar 14.00. Är på vattnet 15.00.

    Hoppas på en dag utan prylstrul och 4.7 vind.

    Ja, det får vi hoppas på. Dalarö?

  • musmagneten

    Medlem
    17 september, 2010 vid 08:25

    Hoppas ni sparar lite vind till mig också. Är på Dalarö vid 15.30 (om allt klaffar).

  • nachoman

    Medlem
    17 september, 2010 vid 08:49

    Dalarö för min del också! vid tretiden

    Vilken bräda, hmmmm 86FSW el 109l FS???
    Orkar inte släpa med båda

  • levieux

    Medlem
    17 september, 2010 vid 09:35

    Tidigast tretiden för mig också.

    @Nachoman, bäst att ta större prylar. Vinden ser inte ut att hålla hela dagen ;-(

  • oscarlj

    Medlem
    17 september, 2010 vid 09:55

    har prognoserna skruvats upp för i em? nu säger klart.se 10-11 m/s mellan 13-21, är det någon där? Är lite sugen på att ta mig ut till iaf 17.

    /o

  • malteaserr

    Medlem
    17 september, 2010 vid 12:16

    Gahh sitter på tbanan nu. Plågsamt segt när man vill vara på vattnet. Undra om det är någe drag på dalarö hmmm

  • levieux

    Medlem
    17 september, 2010 vid 17:35
    malteaserr;631608 wrote:
    Undra om det är någe drag på dalarö hmmm

    Det var det!!!! 🙂

  • surfmad

    Medlem
    17 september, 2010 vid 18:06

    När jag tittade ut på jobbet verkade det vara dött. Kom till Dalarö runt 16 och det var pangdrag litet oväntat. Lite byigt och överriggat med 6.2, borde haft mindre med mig. Dan slutade dock tidigt med att bommen gick av mitt i planingen. Tur att det gick av där så att jag fick en kort simtur. Märkligt att det bommen gick av nära frontbeslaget. Hej då Local spirit bom som skulle fyllt 7 år.

  • malteaserr

    Medlem
    17 september, 2010 vid 18:19

    Ahhh vilken dag. Körde 4.6 från 16-18 med sol och trevliga surfare på vattnet. Lite gupp efter det sen en halvtimme till fullt ös. La sig runt 19. Nu rundar man av med McDonalds och kaffe.
    Men fan vad det luktade i hamnen. Riggade med kväljningar

  • electric

    Medlem
    17 september, 2010 vid 18:21

    Vi var ett gäng från Södertälje som drog till Fituna på e.m. Ett par andra var redan där. Det kändes som en chansning – men det visade sig att vi drog en vinstlott! Ca kl 14 – 17 var det S-SV med medelvind sådär 10 m/s, i byarna kanske uppemot 14 m/s. Jag körde själv 5.0, vissa andra körde kring 6 kvm (överriggade …). Och så Kristofer som körde några omgångar med slalombräda och 7 kvm (och klockade 32.5 knop trots den rätt stökiga sjön) men sen bytte till mindre.

    /Lars

  • claes6

    Medlem
    17 september, 2010 vid 21:43

    Körde Dalarö mellan typ 16.45 – 18.15 och hade bra tryck i 5.7:an. Stort TACK till Marcus som såg mina viftande armar när jag var lite överoptimistisk vid stenarna & åkte och hämtade en ny fena. Alltid lika skönt när vi kan lita på varandra. Grym avslutning på en vecka där man mest läst om hur bra det varit.

  • kiropraktorn

    Medlem
    17 september, 2010 vid 21:57

    Dalarö levererade bra idag ! Sol och vind, kan det bli bättre ? (antagligen, men fan den som klagar en sån här dag! )
    Körde från 11-16:30
    Började med 7,5 och 115L slalom, bytte till 6,5 och slalom, bytte till 6,5 och freestyle/wave 103L, bytte till 5,3 ! Det kom och gick lite men det är skönt att kunna ha 2 riggar uppe samtidigt. Bara in och byta när vinden ökar !

    Hoppas på fler såna här dagar innan det blir för kallt !

  • kristian-s

    Medlem
    18 september, 2010 vid 07:47

    ja jävlar vilken vecka, Tisdag- Brevik/trälhavet, Onsdag-Torö, Torsdag-Kapellskär, och Fredag en toppen avslutning på en toppen vecka på Dalarö. Fler sådana veckor tack! Fast då blir det väl både skillsmässa och sparken 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fredag em i Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.