Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fredag i Sthlm-blev det surf??
-
Fredag i Sthlm-blev det surf??
Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2003 vid 18:49Någon som var ute fredag i Sthlm?
Jag stannade inne, kollade på regnet och de lojt vajande trädtopparna.muts svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Johan!!
Gäst15 augusti, 2003 vid 19:27Jag undrar samma sak!
Efter Torsdagens kastfall, spinoutande, kallsupande och studsande med alldeles för stort segel så kunde jag knappt stå upp imorse. Första gången på länge jag njöt av att sitta inomhus och se träden svaja i regnet.
Men imorrn då jävlar ska jag ut. Frågan är bara vart?//Johan
-
I morgon lördag blir det Väddö-matsväg dom har vind i kväll/natt så det finns säkert vågor i morgon att fånga.
-
Jamen vind då??? Enligt prognoserna så är det 5-8 som gäller och det brukar innebära ca 5 vilket endast funkar för formula…
-
Visst blev det surf! I alla fall nära Stockholm, nämligen i Södertälje (närmare bestämt Sandvikens brygga i Södra Björkfjärden). NV-N 12-15 m/s i alla fall när jag var där mellan kl 15 och 21 (då jag var tvungen att lägga av eftersom solen gått ner och det blev för mörkt. Annars hade jag kunnat fortsätta – vinden bara ökade.). Jag körde hela dagen på en liten freeride med 5.0 kvm – och var tidvis rejält överriggad, särskilt på slutet. Härliga svall var det! Bästa surfdagen denna säsong. Märkligt att vi bara var två surfare där. Under liknande dagar i mitten av 90-talet kunde det vara upp till 25 st (även om det var en kall höstdag. Nu var det ju varmt och skönt: 17 grader i luften, 22 grader i vattnet).
/Lars -
Tjoho!
Precis hemkommen(00:30) efter sommarens andra kvällssurf. Jag och CD(Calle_B) drog ut på stora värtan efter jobbet runt kl7 i totalt ösregn och klen vind. Min utrustning minus brädan som låg ute på skraggen (en ö utanför djursholm) gjorde att CD fick bogsera mig med sin lånade Hypersonic. Ilandstigen på ön möttes jag av färdigriggade 7,5 och 6,2, så de var bara att hoppa i selen och trycka på 7,5an
Väl ute på vattnet så upphörde regnet och vinden friskade på, full must
Alltfter mörkrets fallande fräste vi omkring i byig 6,5-7,5 vind och gick inte upp förrän strax innan halv 12 dvs ca 2h i totalt mörker! Riktigt häftig segling men lite smånervöst när det var så byigt och man inte hade den blekaste aning om när vindbyarna kom farandes
, det var bara att köra på ren känsla
’
Men ack så skoj vi hade det! -
Det är väl inte så konstigt om det inte var så mycket folk där när det inte såg ut att blåsa…Jag ägnade hela dagen åt att spana i träden och inte fan var det så att jag kunde komma igång med 7.0….jä_la h_vete att bo I Stockholm….

Nu är det tex helt stilla här i norra Stockholm men såklart…det blåser väl pung någonj_lastans…

-
Var nere i Görväln men det var inte en jävel där. Men satan vilket tryck det var på vattnet gick ju för fan stora vågor.. Vågade dock inte ge mig ut helt solo då jag inte direkt är världens bästa surfare.
Logga in för att svara.