Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Freestyle cup 2002 i mellansverige
-
Freestyle cup 2002 i mellansverige
Publicerad av anonym-anvandare på 25 mars, 2002 vid 13:33Hej jag o Eric från Tungsurf tänkte anordna en ”mindre” seriös freestyle tävling hemma i gävle någon gång under sommaren (datum ej spikat). Nu är det så att vi undrar om det finns intresse att nån/några andra intill liggande klubbar vill vara med att arrangera en mindre freestyle cup. Vi tycker det skulle vara roligt att få igång fler seglare på freestyle o få träffa andra seglare som kanske inte orkar åka 70 mil till varberg eller öland men gärna vill prova på att tävla.
Om nu några är intresserade så hör av er till mig eller Eric på http://www.tungsurf.com och skriv gärna nått inlägg här också.//Junior o Eric i T.S.C
anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Tjena!
Du har ju Kung av Erstan, som TWC anordnar den 14 september i år på Erstaviken i Tyresö för andra året.
Den är öppen för alla.
-
Det vore latjo! Det är lite synd att det aldrig blir några vågtävlingar, men så risiga förhållanden som vi har så är det svårt att tajma både vind & vågor.
Hörru busponken nu é det bara 1 vecka kvar.(typ 9 dagar) -
Vi har funderat över detta här i Linköping också! Är ni intresserade över att åka 40 mil isåfall?
-
Jag tycker att vi borde ha en Vågtävling på Torö för sept-okt med obestämd datum, typ beslutar senast torsdag kväll för helgen. Det vore riktigt kul. Det brukar alltid bli några bra surfdagar under den perioden.
Kan köra antingen våg på stenstranden och/eller Freestyle i käringvikenSebastian
-
Tjena Sebbe!
Har gjort sommar schemat, jag tar ledigt 4-5 maj(träningslägret).
Torö vågtävling vore hur kul som helst, tänk dig 15 m/s
ost eller sydost 2-3 meter vågor.Jag ringer senare! -
Pär din email funkar ju inte !!! den där på bonet asså, o jag som skrivit ett så fint mail…
/Junior
-
Som sagt tidigare…grymt bra initiativ!!!
Om ni får ihop 3 eller fler orter har ni ju er cup. Återkom till mig så lägger jag upp de på SBFs hemsida och går ut med medlemsmail.
mvh
Per -
Jag kan tänka mig att hjälpa till med arrangemanget av en mellansvensk freestyle cup. Vet också om en intresserad sponsor som fixar priser.
-
Kom igen nu alla !! är det verkligen så jobbigt att fixa en liten cup??? jag och flera andra från TungSurf Club är iallafall sugna, och vi har tänkt att om det inte råkar blåsa full pung när tävlingen(tävlingarna) går stapeln så kan man fixa två gammla pråmar att snurra segel på så att man kan köra ändå ! Som sagt visa lite intresse nu !! annars blir det ju inge!
P.S tävla är roligt även om man inte vinner! (har stygg erfarenhet av att inte vinna ;-)) D.S
/Junior TS.C -
Tja Tysk-Vante-Thomas!
Uppsala-crew gillar den här idén med freestyletävling, minns ni inte hur stabilt vi styrde upp Öregrund (Uniquestore-race)? Det skulle funka att köra en tävling på vår insjö (Ekoln). Vi kan väl starta en liten mail-lista á la ”reply-all”-stuket?
magnus.danersund@lfv.seRock in kids!
/Poppo -
Nu verkar det ju som det finns åtminstone 3 intressenter TSC ,tyresö och Uppsala det räcker väl som start för att se om intresset finns för att kanske utöka till nästa år.
Bestäm datum och platser och spika detta..
kontakta sen P.Svanberg SWE16 så han kan gå ut med infon på brädseglarförbundets hemsida.
Bara en ide från en vars favvotrick är en naken bodydrag…. -
ett förslag på denna tilltänkta cup är att hålla dom under en hel helg istället för som Skidsport bromma cup använda bara en dag.
tror att det skulle behövas en stor del tur om en tävling skulle lyckas pricka in en dag det blåser tillräckligt för freestyle.
som sagt bara ett förslag! -
Vem är du? Mr Anonym som kan tänka dig vara med och arrangera och känner till en intresserad sponsor. Kom ut ur garderoben!
-
Kan sponsra med en raggarfylla på TGI Friday´s.
É det någon av er som ska på träningslägret, eller é det mest för skåningar och Stockholmare?
Kan va en kulgrej om man blir ett gäng.
Logga in för att svara.