Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle eller Freeride?

  • Freestyle eller Freeride?

    Publicerad av anonym-anvandare på 10 februari, 2001 vid 09:43

    Tjena!
    Har ett litet problem, jag väger ca 85kg och undrar vilken bräda man ska välja om man ska ha den som den större brädan. Score 104,111 el fundrar på en Flow 284. Har en Saxo 265 som den mindre brädan nu och vill ha en rolig bräda som man kan segla med när det inte blåser huggorm. Kan man tricka på plattvatten med en Flow eller är det endast en slalombräda? Tacksam för alla svar jag kan få.

    Snart är sässongen här!!!!!!!!

    voodoo svarade 23 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • rian

    Medlem
    10 februari, 2001 vid 19:42

    Flow brädorna är riktigt skojiga, men det beror på vilken typ av surfare du är!
    Om du är ute efter att plana så tidigt som möjligt för att kunna träna nya manövrar, hopp och transitions skall du
    köpa en score, men om du är ute efter att köra stadigare långa snabba repor med bra höjdtagning och hyfsade sväng och lekegenskaper, kan
    en flow vara bra. Det är liksom två helt olika brädor, och en freestyle känns abolut inte som en slalom den är liksom lika “halkig”
    som en wavebräda fast större och snabbare. Flowen är i princip en moderniserad screamer.

    Hardcore surf å rock ‘n roll

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 11:57

    Har en flow custom 276 och e så jävla nöjd med den håller med föregånde att det flow brädorna e skojiga!! Min 276 hoppar man både högt och åker snabbt med och tar bra med höjd en sann Freeride bräda e va det e ..
    jag har en vågis som jag tar fram när det blåser riktigt bra flowen använder jag mellan 7-14 m/s sen tar jag vågisen!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 12:08

    Jag skulle rekomendera score 111 för den kan du träna trick på som du har nytta av i din vågsegling för den har så bred nos. Flowen är mer som en slalombräda för den är smalare.

    /Robert

  • voodoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 13:09

    Varför kör du vågisen från 14 m/sek?? För man kan väl ha urkul med en vågis och en 5.3 i 10 m/sek ! Jag har en 5.3:a som största segel och jag kör min 255:a redan i 6-8 m/sek och kan ha urkul..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 13:58

    ja men vad skoj för dig…….känns som om du skrivit den meningen typ 150ggr i år, dags att lära sig en ny mening att rapa upp kanske?

  • voodoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 14:48

    Och?? Måste du läsa den varje gång då?? Andra på konfen gillar säkert att läsa ditt gnäll !! Har du svårigheter eller är du bara allmänt stöddig och blåst??

  • udoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 15:38

    Nu börjar han igen den käre Voodoo…

  • voodoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 16:02

    Fattar inte vad ni snackar om?? Om jag frågar ngn varför han inte seglar på sin vågbräda när det blåser under 14 m/sek så måste jag väl skriva vad jag seglar själv …och jag har knappast skrivit det så mkt. men det blir ALLTID en massa gnäll här !!! Och vad menar du UDOO! “börjar igen”??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 18:46

    Stå på dig Voodoo !

    Hans inlägg är bra mycket bättre än annat gnäll !

    /Per

  • udoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 18:54

    Inga kommentarer i frågan tack!

  • voodoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 18:57

    UDOO! Hur är du funtad då lägger in en kommentar men kan inte svara på frågan vad du menar !!!

  • udoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 19:15

    Jag höll med den förra som skrev att det inlägget har gått på ctrl+c ett antal gånger i några år (typ 1000ggr) och det är nästan alltid du! inget ont i det kanske men det börjar bli tjatigt, får hoppas säsongen kommer igång så man slipper gaggla på internet =) Man blir funtad utav att inte få segla..

  • voodoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 19:59

    ok det kanske man blir, men måste ju säga emot att inlägget är repeterat så många gånger !! Det enda jag ville veta var det jag frågade om, och då tycker jag att man ska berätta vad jag seglar på själv..Frågan var ju inte ställd till ngn annan än till den som hade skrivit inlägget ..Låt den personen gnälla om HAN/HON tycker att det är tjatigt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 20:15

    Jag skulle vilja tacka voodoo för alla bra svar man får på sina dumma frågor !

    stå på dig !

    Mvh/ The Beginner

  • udoo

    Medlem
    11 februari, 2001 vid 20:29

    Jag tackar däremot inte Voodoo eftersom han är så partisk i sin prylrekommendation: North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North North !!!!!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle eller Freeride?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.