Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle och sjögräs

• Freestyle och sjögräs

Publicerad av gnutten på 20 juni, 2006 vid 12:08

Vad skall man ha för en fena på en freestylebräda när det är sjögräs? Jag har en avlagd freeridefena som jag använder nu (27 cm). Den funkar ju bra mot sjögräset, men är väldigt stor när man försöker sig på 90graders Vulcano 🙁 .

Fungerar det med en vanlig freestyle fena? Letade lite efter sjögräsfena i webshopparna, men de som jag hittade var bara stora (letade dock inte jättehårt)

Jag kör en Skate 111L, med 5.2 lr 5.9 oftast och väger 70 kg. Mest blir det crusing, men försöker få till lite trix (tex Vulcano).

styret svarade 19 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • joth

Medlem
    20 juni, 2006 vid 13:41

kolla du http://www.ontopsports.com ??? Dom har bra sjögräsfenor men om dom funkar till freestyle vet jag inte. Sjögräsfenor blir ju i regel större till ytan än vanliga fenor och det kommer man nog inte ifrån. Dom e inte djupare i alla fall.

• babilidoo

Medlem
    20 juni, 2006 vid 14:45

i klagshamn igår var de omöjligt med vanlig fena. Jag rekommenderar att köpa en sjögräsfena på ca 25 cm och sedan kapa den till ca 20 cm. Det fungerade perfekt till freestyle

• styret

Medlem
    20 juni, 2006 vid 16:58

även haga är ju begåvat med ett sjögräs utanför den hr världen på höstarna. jag tycker MFC Ron funkar riktigt bra då.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA