Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle SM 2008 – Habo Ljung Grand Slam 6-8 Juni

  • Freestyle SM 2008 – Habo Ljung Grand Slam 6-8 Juni

    Publicerad av klang på 7 maj, 2008 vid 21:43

    Lommabuktens Windsurfingsällskap LBWS bjuder in Svergies alla vindsurfare till Habo Ljung, Lomma, den 6-8 juni 2008 till Habo Ljung Grand Slam

    Deltävlingar
    • Freestyle, SM
    • Speed, F2 Speed Challenge SWT
    • Long Distance SWT

    — Freestyle —
    Svenska mästerskapen i freestyle har tre klasser, Öppen/Herr, Dam och Junior. Stegarna kommer inte att köras parallellt, alla kan anmäla sig till den öppna klassen.

    För att delta i Freestyle krävs:
    • Medlemskap Svenska Vindsurfing Förbundet för 2008.
    • Segelsiffor måste finnas väl synliga i seglet.

    Sista anmälningsdag är måndagen den 26:e maj, via e-post till kommer08@lbws.com och inbetalning till LBWS postgiro, se nedan.

    Anmälningsavgift:
    Anmälan och inbetalning innan sista anmälningsdag 250:-. Efteranmälan kostar 350:- och betalas i samband med registreringen. Anmälningsavgiften inkluderar alla deltävlingar under Habo Ljung Grand Slam.

    Postgiro: Lommabuktens Windsurfingsällskap, PG 48 77 397-2

    Anmälningsuppgifter:
    I e-mailet anges: HLGS08, Namn, Deltävling, Klass, Klubb, Segelnummer, Födelseår
    I postgirobetalningen anges: HLGS08, Namn, Födelseår, Segelnummer

    Mer information i bifogad “Inbjudan” och “Freestyle seglingsföreskrift”

    tws svarade 15 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • klang

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 19:52

    Följande är föranmälda till Freestyle SM (föranmälan kan göras tills den 26 maj)

    Lotta Gustafsson, S-53, Dam
    Philip Seger, S-8888, Herr
    Mikael Helin, SWE-1337, Herr

  • basse

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 06:13

    Många anmälda eller??

  • naish

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 08:37

    Ser klent ut med vind alltså… Kan lika bra fråga nu när ändå tråden är uppe. Tar studenten imorgon. Är det lugnt om man dyker upp lite senare om det ändå inte ska blåsa på fredag? Så jag inte blir diskad för det hade varit jävligt tråkigt.

  • klang

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 12:49

    Hej på er,

    Det är dags att börja packa bilen för Habo Ljung Grand Slam nu till helgen 6-8 juni.

    Eftersom vindarna är ostliga i början på helgen så har vi tagit beslut om att flytta tävlingen till Klagshamn. Registreringen sker där som tidigare planerat, ni kan alltså antingen registrera er torsdag kväll eller på fredag mellan kl: 9-10.

    Välkomsttal och skepparmöte sker kl. 10 på fredagmorgon som planerat

    Eftersom vinden är ostadig inför helgen är det möjligt att vi lägger om schemat för att maximera antalet heat i alla tävlingsgrenar. Mer information om detta under skepparmötet på fredag morgon.

    Ni är hjärtligt välkomna

    MVH
    Robert Klang, LBWS

  • klang

    Medlem
    4 juni, 2008 vid 12:50

    @Naish 472441 wrote:

    Ser klent ut med vind alltså… Kan lika bra fråga nu när ändå tråden är uppe. Tar studenten imorgon. Är det lugnt om man dyker upp lite senare om det ändå inte ska blåsa på fredag? Så jag inte blir diskad för det hade varit jävligt tråkigt.

    Fredag är nog den dagen det kommer blåsa som bäst… se till att någon registrerar dig så att du kommer med i rätt freestyle stegar.

  • militaren

    Medlem
    5 juni, 2008 vid 19:30

    Ja det ser inte så bra ut. ska man åka ner eller är någon vettig nog att ställa in tävlingen och ha den när det blåser?

    //Micke

  • callep

    Medlem
    5 juni, 2008 vid 20:46

    @Militären 472780 wrote:

    är någon vettig nog att ställa in tävlingen och ha den när det blåser?

    //Micke

    det vore väldigt vettigt

  • hakman

    Medlem
    6 juni, 2008 vid 15:07

    Haha Micke for president!

  • basse

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 12:40

    Ärligt talat förbundet….
    Det måste verkligen till en förändring på tävlingsfronten. Ingen, varken deltagare eller arrangörer, vill hålla en tävling när det är så liten chans att det blir vind.
    Har förbundet seriöst övervägt att köra tävlingar ala Norge-typen. Dvs varsel för en tävling en vecka innan det verkar bli bra prognos. På torsdagen bestämmer man om man kör eller ej. Deltagarna dömer varandra.
    Resultatet blir att tävlingar genomförs och det kommer locka flera deltagare. Hur många anmälda var det till SM i Freestyle nu?? 9 herrar eller???
    Dessutom skonar vi allas ekonomi, spar dyrbar tid bort från familj samt slipper besudla miljön med bom-körningar.

    Det även skandal att det läggs SM på samma helg som EFPT. Skall man locka media och åskådare måste man kunna visa upp de bästa i landet och det går ju inte om de är i grekland. Känner inte till någon sport där inte det nationella förbundet rättar sig efter det internationella. Man jag kan ju ha missat några förstås.

    Jag vet att ämnet varit uppe tidigare men det verkar ju inte hända något. På nästa freestyletävling tror jag bara att det kommer vara lokala seglare som kommer eftersom folk inte orkar chansa.

    Staffan och jag som åkte ner tycker det var riktigt tråkigt att det var så få där men jag erkänner att ni gjorde helt rätt som stannade hemma. Vi åkte hem igår och plockade iaf lite bris-vind i Varberg på hemvägen.

    Skönt att det kommer vind på tisdag till västkusten så vi får köra av oss lite frustration. Även i eftermiddag kommer vind på norra västkusten. de som orkar joinar i Getskär om ett par timmar!

  • emil_h

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 13:13

    Håller med Basse!

  • swe-31

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 18:41

    Hej Basse

    Synd att det inte blev någon vind, men jag har fått en go solbränna i alla fall.

    Alla är välkomna att lämna in motioner till SVFs årsmöte, typ ditt inägg för att få en förändring av befintligt tävlingsformat i SWT. SVF är alltid öppet för nya förslag/förbättringar. Men på det förra årsmötet fick vi inte in en enda motion om Freestyle och det du beskriver.

    SVFs tävlingskalender var klar innan EFTP var klar, därav några krockar. Den planerade Ölandstävlingen som blev inställd flyttades på grund av en EFTP tävling i Polen som sen också blev inställd. Mycket onödig tid och arga mail har snurrat runt de tävlingarna.

    Vi i förbundet jobbar väldigt hårt med arrangörer och med tävlingskalendern för att få ihop det så bra som möjligt. Väldigt många parametrar som skall spela in. Villiga arrangörer är det svåraste att få fram.

    Att köra mobila tävlingar har varit uppe, men ingen arrangör är villig att ställa upp på detta i dagsläget.

    SVFs årsmöte beslutat att det skulle bli ett par Grand slam tävlingar 2008 med flera klasser på samma ställe för att locka fler deltagare till ett större event. På öland blev det en hit med massor av vind och deltagare men nu i helgen blev det skit när det inte kom någon vind. Men sån är vår sport.

    Maila dina kommentarer till Freestyle ansvarig i SVF och hjälp till med ett upplägg som du tror på istället för att gnälla. Förbundet består ju av oss alla medlemmar. Inte bara de som sitter i styrelsen. Att gnälla på förbundet är ju lite som att gnälla på sig själv. Kom loss hjälp oss, det behövs.

    Daniel Nerhagen SVF

  • styret

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 21:00

    @SWE-31 473266 wrote:

    SVFs tävlingskalender var klar innan EFTP var klar, därav några krockar. Den planerade Ölandstävlingen som blev inställd flyttades på grund av en EFTP tävling i Polen som sen också blev inställd. Mycket onödig tid och arga mail har snurrat runt de tävlingarna.

    Vi i förbundet jobbar väldigt hårt med arrangörer och med tävlingskalendern för att få ihop det så bra som möjligt. Väldigt många parametrar som skall spela in. Villiga arrangörer är det svåraste att få fram.

    För det första så tror jag att svenska seglarförbundet och antagligen riksidrottsförbundet har en regel om att man inte får köra mästerskap samtidigt som internationell cuptävling. det har varit så förr men jag vet inte hur det är nu, kanske är värt att ta reda på.

    för det andra så skriver du att villiga arrangörer är det svåraste att få fram och att ni jobbar hårt på att få saker att gå ihop. I vårt fall så var det ganska mycket vilja från oss som låg i i minst 2 månader för att få ett godkännande från förbundsstyrelsen till datumflytt då styrelsen verkade tro att det skulle gå att tvinga fram freestyletävlingen.

    det är bara min syn på saken och jag vill inte bli ovän med någon men jag tyckte inte det verkade finnas så mycket intresse av flexibilitet när vi hade våra turer med styrelsen.

    jag vet att ni sköter förbundet utöver era vanliga jobb och att väldigt många är intreserade av att kritisera men få att ställa upp. precis som för oss i klubbarna. men man måste ändå ha rätt att kritisera saker som görs.
    Min åsikt är att förbundet först ch främst kanske skulle sköta pappersarbetet mot tex seglarförbundet, hur ofta skickas resultat från tävlingarna in? hur mycket pengar äskas? istället för att besluta om hur tvlingarna ska se ut på de olika arenorna och hur man ska intresera media för sporten. visst det är viktigt med en sammanhållen cup men jag är säker på att all den tid och energi som las ned på att försöka få oss att lägga tävlingen samtidigt som världens bäste freestyleseglare gjorde upp i grannlandet hade kunnat utnyttjas till bättre förbundsarbete.

    Pär Lundgren. Sekreterare ÖWC

  • basse

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 10:47

    Jag är inte rätt person att hålla på med organisation av tävlingar och så men jag vill däremot gärna segla tävling! Vi som vill segla tävlingar är minst lika viktiga som de i klubbarna som ordnar med allt. Är det ingen vind stannar jag hellre hemma. Jag kan bara framföra önskemål om förändring.

    Vi spånade lite i bussen hem och jag tror att det ofta är lite för stora ambitioner som styr. Är det verkligen viktigt att ha PA, boj och ett juste klubbhus? Det viktiga är ju förhållandet.
    Skulle man kunna få igenom ett mobilt tävlingssystem så tror jag många skulle resa längre för en tävling också. De flesta gillar väl att segla på nya platser.

    Räcker det med att jag skriver motion typ “Jag tycker alla tävlingar skall vara prognos-bestämda istället för datum-bestämda. Typ norska cupen i wave.” så skall jag försöka få med det till nästa årsmöte. 2009 kanske kan vara ett år att testa detta på ffa freestyle och våg.

  • swe-31

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 20:04

    Bra Basse.

    Årsmötet är i November. Bara att skicka in en motion till SVF när inbjudan kommer ut. Att du sen kommer på årsmötet och röstar igenom ditt förslag tar jag ju för givet.:laugh:

  • basse

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 10:28

    Självklart… eftersom det är i Göteborg iår! 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle SM 2008 – Habo Ljung Grand Slam 6-8 Juni

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.