Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebräda

• endy

Medlem
    19 juni, 2003 vid 12:25

Svar till:

Kan tillägga att 4.4 funkar utmärkt på den stora twistern också…om du interedan har en liten ruskig vågis?

[/ QUOTE ]

Jag tycker jag finner viss skillnad i dina svar men det kan vara så att du ändrat åsikt…
    Skriv inte att den funkar utmärkt, det är en ren lögn.

Klart man seglar på det man har ingen fråga om det, men felaktigheter måste poängteras, som detta klart är.

Jag prisar ju själv denna bräda, inget mer med det.

Tycker ni ändrar resnoemang och åsikter som vinden ändrar rikning, våga vara konsekvent och snacka inte över sin förmåga.

Ge Järnet
    Andreas

• zehlertz

Medlem
    23 juni, 2003 vid 08:18

Funderade just på denna tråd nu i helgen.

Och jag ska villigt erkänna att jag hade fel i mina tidigare inlägg.

O angångende att ändra sig efter vinden: Många här inne skriver en kort mening utan en förklaring på att vissa saker fungerar inte alls eller tvärtom, men jag förklarade mig inte tillräckligt.

Vad jag försökte förklara vad att just den dagen fungerade det med 4.5 o den brädan *men då måste jag tillägga att jag oftast kör ca 1m2 under alla andra* o kunde stundtals haft ett större segel, vilket motsvarar kanske 5,5 + för de större gubbarna.
    ,men efter att ha seglat denna helgen rejält överriggad med 4.5, inser jag att man måste ha en tyngre o mindre bräda, det fungerar helt enkelt inte.

Och det är precis som du säger, man kör på det man har.

I torsdags började jag med 4.5 o min maxxride 60 bred 92L, men hur jag än gjorde så fladdrade brädan enormt o den gick inte att hålla ner.

När jag sen bytte till min lilla våg tiga 264 som är tyngre, spetsigare o mindre, så fungerade det helt plötsligt att segla; brädan fladdarade inte, mkt lättare att ha kontroll i luften, jippar, mm.

För att sammanfatta lite, stora brädor (= lätt o breda) är bra till en viss vindstyrka, sen måste du ha mindre.

…jävligt skönt att man själv utvecklas och får såna där go ”aha” upplevelser.

• endy

Medlem
    23 juni, 2003 vid 09:41

Du ska ha cred för att du svarar, man utvecklas ständigt och lär sig nya saker hela tiden.
    Jag kunde inte rigga segel förra året, ändå hade jag seglat ett tag, bara att lära sig av sina misstag!

Järnet!

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juni, 2003 vid 20:10

Gör som mig vett ja….kitesurfa när det blåser lite ( Dumt att förneka att denna underbara livsstil finns) och windsurfa när det blåser mer ihållande. Men vad är den stora skillnaden mellan freeride och freestyle inom windsurfing egentligen, om man har små brädor i båda fallen? Har inte 100% koll där!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA