Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylebräda??????Vad är det som gäller?

• Freestylebräda??????Vad är det som gäller?

Publicerad av anonym-anvandare på 29 mars, 2002 vid 22:19

Hej!Jag skulle vilja ha lite tips vad gäller freestylebrädor.
    Hur mycket volym är att föredra tex?

Jag har sett att mistral kommit ut med en Twister på 117 liter, är det för mycket volym(blir det för mycket freeride racebräda över det hela ).Är twistern ett bra köp?
    Jag bor inte på västkusten, brädan ska användas mest vid ”insjö förhållanden”. Hoppa mindre vågor, lära enklare trix.

RRd twintip e de nåt? Ska jag satsa på någe mer runt 100 liter, naturligtvis mindre bräda senare planing, men kan det vara värt att gå ner i volym?
    Taksam för svar. / Emil

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 mars, 2002 vid 23:58

Har själv en RRD TT Medium-02:a, mer lättseglad freestyle é nog svårt att hitta. Detta betyder inte att den är trist på nåt sätt utan mycket livlig och får bäst i alla test när det kommer till hopptrix och komfort.

• oscar

Medlem
    30 mars, 2002 vid 09:07

Önskar jag kunde svara, men min Twister 117 dimper inte ner förrän om 1-2 veckor.
    Jag var också skeptisk när det gäller den enorma volymen till en början. Men efter lite research visade det sgi att många av de riktigt duktiga freestyleseglarna som Nik Baker, Pritchards mfl använder riktigt feta brädor. Volymen hjälper dem i ALLA trick. Kevin P kör tex på en 251×67 på 117 ända ner till 3.7 i freestyle. Nik baker har ju utvecklat twister och han kör på den stora.

Jag tror att det är karaktären på brädan som avgör, dvs hur den ligger i vattnet och det magiska POPet.

Så jag hoppas att jag satsat rätt……….

• anonym-anvandare

Medlem
    30 mars, 2002 vid 14:04

går en sådan även att vågrida med, typ i små vågor ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA