Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestylesegel, frågor.

• Freestylesegel, frågor.

Publicerad av anonym-anvandare på 31 maj, 2005 vid 10:14

Tja.

Jag har kikat på två olika segel. Simmer freezone 6.3 och simmer zerofive 6.3. Syftet är feestyle segling med AHD maxride. Väger ca: 70 kg. Vad rekommenderar ni?

Kan man rigga Simmer freezone 6.3 på 430 mast utan att för mycket av prestandan försvinner?

Tacksam för svar

Peter

lars_k svarade 20 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • callekuling

Medlem
    31 maj, 2005 vid 10:36

Hejsan!

Kör själv ett freezone 6,3, -02 på 430 mast, funkar alldeles ypperligt, väger iof bara 65kg. Seglet är förövrigt till salu, hör av dig till mig på [email protected] vid intresse.

/Calle

• lars_k

Medlem
    31 maj, 2005 vid 11:29

Jag har kört mitt Freezone 6.3 på en Simmer SC6 430. Fick skön och mjuk känsla i seglet men tyckte det blev överriggat (bakhandsdrag…) något tidigare än med min 460 (Gun Loop C75). Eftersom du är lättviktare bör det funka bra med 430.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA