Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fucking jävla kuk USA

  • Fucking jävla kuk USA

    Publicerad av virena på 4 februari, 2010 vid 05:20

    Skulle egentligen suttit på ett plan påväg till Miami för att under eftermiddagen imorn landa in i St Martin för att möta upp med Micke och gänget från Kahuna Travel. Istället sitter jag här på ett fint men dyrt hotel i Sao Paulo. Inte trodde väl jag att man skulle behöva nåt jävla visa för att mellanlanda på en flygplats i USA. Det fanns nån möjlighet att göra nån internet variant. På ett internet cafe som kostade 120 kr / timmen försökte jag. Självklart gick det inte att komma in på sidan, så jag klickade in mig på nån annan sida och trodde att jag var rätt. Helt plötsligt blev jag tvungen att betala dyr 50 dollar, som ändå inte hjälpte ett dugg. Det hela slutade med att jag fick omboka min biljett till imorn och hoppas på bättre tur med internet då. Sen hoppas jag också att jag får tag på Micke och gänget så att de kan vänta på mig en dag till innan de seglar iväg. Annars har jag ingen stans att ta vägen. Vem vet dagens plan kanske störtar eller så drar det in nån jordbävning eller liknande. Nån anledning finns det säkert varför jag sitter här och häckar. Eller så är det mitt nya plan som dinglar ner:)

    macedu svarade 14 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • hugeo

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 08:02

    är man lite funtad så kollar man upp järnet innan man åker till usa… alt försöker undvika skiten till varje pris!

  • davids

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 09:08

    Rookie mistake

  • i96dansa

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 09:48

    …och efter den rubriken så ligger du på Hot-listan och kommer nog att landa i Guantanamo. :o)

  • larssa

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 11:47

    Undvik USA och American Airlines i möjligaste mån!!!

  • virena

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 12:10
    Larssa;597285 wrote:
    Undvik USA och American Airlines i möjligaste mån!!!

    Ja, det kan jag hålla med om. Problemet var att det inte fanns så jäkla många alternativ från brasilien. Nästa förslag låg på runt 20000 för en biljett. Litta too much…

  • pjoter

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 12:46

    helt piss å mellanlanda i den jäkla bananrepubliken! Av nån anledning tror dom verkligen att alla som stannar till i usa egentligen vill fly in i landet och gömma sig där för all evighet.
    Vilket land var det som körde samma sak tillbaks? Amerikanare var tvungna att skriva en massa papper å krångla för att komma vidare medans alla andra turister bara knallade rätt igenom. Sjukt kul gjort iaf. 🙂

  • virena

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 13:18
    HugeO;597264 wrote:
    är man lite funtad så kollar man upp järnet innan man åker till usa… alt försöker undvika skiten till varje pris!

    Men vilken tur att du dök upp. Ser att du “bor” i mancora Peru. Jag drar dit 4mars och stannar en månad. Har du något tips på billigt boende för två? Har förstått att man inte behöver våtdräkt i mancora. Stämmer det. Är det väldigt kallt i vattnet om man rör sig till andra platser. Värt att ta med 5.3an eller svettas man ihjäl?

    Tack på förhand:)

  • gadget

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 13:18
    pjoter;597300 wrote:
    Amerikanare var tvungna att skriva en massa papper å krångla för att komma vidare medans alla andra turister bara knallade rätt igenom. Sjukt kul gjort iaf. 🙂

    Haha… det hade jag velat se…
    Det är verkligen ett jävla paranoia-land.
    Dessutom måste man igenom alla jävla kontroller även om man bara är i “transit”.
    Makalöst…

  • gurra_g

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 14:10

    Ja fy fan för att mellanlanda i USA, Världens drygaste folk! O så ska de ha fingeravtryck på alla som mellanlandar.. Snabba är de också.. sjukt snabba! De har heller ingen humor!

  • acemattias

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 14:11

    Flyga till staterna suger, det suger att ta sig runt innom staterna ocksa.
    En javla polisstat ar vad det ar, snutar, misstanksamma jankare och forbudsskyltar overallt.

    Det ar ju Brasil som kraver visum och jaklas med amerikanare som kommer hit, likabehandlingspolicy, blir brassar diskriminerade nar de reser nagonstanns sa blir det landets medborgare behandlade likvardigt nar dom kommer hit, fair play.

    Har gor man foranmalan for resa till staterna.
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c97896B29-EC32-8197-DCF9-EEC953CF1680_k27720DB3-AA17-DCC4-E9A0-A626024D851D
    For att fa den godkand maste man typ avsaga sig alla rattigheter och mojlighet att atala amerikanska myndigheter, riktiga svin ar dom!

  • macedu

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 15:50

    Fel fokus på oss naturmänniskor…..att man inte har lite feeling….

    Det lär ha kokat i ngns kropp kan vi anta :blush:

  • davids

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 17:28

    Utan att ha varit i USA så kan jag ju inflika att Australien är precis likadant, dvs världens polis-stat. Poliser/förbud/böter på allt, överallt.. Och även på CDG i Paris har jag fått köa genom passkontrollen fast jag var bara var i transit och missa därför min anknytning till CPH så det är inte bara i USA det strular..

  • virena

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 17:36
    MacEdu;597335 wrote:
    Fel fokus på oss naturmänniskor…..att man inte har lite feeling….

    Det lär ha kokat i ngns kropp kan vi anta :blush:

    Visst kokade det i kroppen igår och nu kokar det ännu mer efter första varmduschen på nästan 5 månader. Fy fan vad skönt, det var nästan värt att missa planet:grin:

  • virena

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 17:42
    Davids;597345 wrote:
    Utan att ha varit i USA så kan jag ju inflika att Australien är precis likadant, dvs världens polis-stat. Poliser/förbud/böter på allt, överallt.. Och även på CDG i Paris har jag fått köa genom passkontrollen fast jag var bara var i transit och missa därför min anknytning till CPH så det är inte bara i USA det strular..

    Nej, gubbarna i australien är inga roliga lirare. Där blev jag utskälld och robbad på mitt torkade kött jag köpt i china. Han var dock så korkad att han inte tog den torkade fisken. Förmodligen var han bara lite hungrig och mer sugen på kött än fisk. Men jävla stil de har. Behabdkar än som om man vore en mördare.

  • milkman

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 10:14

    Äh, vilka problem ni har. Australien är ju bara rädd för att få in en massa ohyra (läs organiska saker som inte hör hemma där naturligt) bara. Jag har käkat upp en gravad lax i tullen en gång för dom inte ville släppa igenom den då den var packad i plast. Och jag kände mig snål, den kostade som fan när jag köpte nått unikt Svenskt på Arlanda. Luktade därför fisk första gången jag träffade mina svärföräldrar 🙂
    Ausie är ett skönt land. Fast dom har invandrarpolitik som liknar Danskarna, skämmigt!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fucking jävla kuk USA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.