Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fuerteventura i april-maj?

• Fuerteventura i april-maj?

Publicerad av petting_4 på 21 februari, 2012 vid 20:59

Ser ut att blåsa ganska bra i april!? Nån som vart där vid den tiden? Några shyssta plattvatten eller bra spots?

Petter

svinet svarade 13 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jonty

Medlem
    21 februari, 2012 vid 21:32

Var där i slutet av mars förra året, körde enbart på Sotavento då vi bodde nära. Vi hade ca 6-17m/s, rätt byig offshorevind, tyvärr var lagunen tömd hela veckan vi var där annars ska den va rätt bra. Kolla http://www.rene-egli.com där finns webkamera, tide-tabel m.m.

• ilikekitesurfing

Medlem
    22 februari, 2012 vid 20:38

Ett tips är att hålla till på norra… Då kan du välja östkust (flag beach) eller västkust (el cotillo). Ha det fint 🙂

• danger

Medlem
    22 februari, 2012 vid 21:09

Lagunen hos René var riktigt grym! Det är bara att planera resan efter tidvattnet och hoppas på mer vind än vad vi hade!
    Tide table: http://www.rene-egli.com/wind-weather/tide-table/

• tulltull

Medlem
    23 februari, 2012 vid 10:23

Men Danger du var Gud i lagunen medans jag var för tung jag fastnade i botten hela tiden 😉

• svinet

Medlem
    23 februari, 2012 vid 14:38

Lagunen är fett bra. Se till att du är där när det är max tid vann så blir det fett

• highflyer

Medlem
    23 februari, 2012 vid 15:45

Hur störig är vinden egentligen?
    Jag drar dit den 6-13e mars. då kommer det vara vatten i lagunen maximalt antal dagar.
    Kommer köra 9+12 C-kite

• svinet

Medlem
    25 februari, 2012 vid 08:17

i LAGUNEN tycker jag inte vinden är störig.Finns byiga delar av den men tycker helt klart att den är åkbar.
    Havet är ingen höjdare nere i sotavento. Choppigt som fan o byigt. Flagbeach och El cotillo funkar men är ingen höjdare för freestyle. Kan vara bra vågor där iaf. Men lagunen i söder kan vara magisk så där hade jag kört.Hoppas du får det fett

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fuerteventura i april-maj?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.