Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura / Teneriffa i mars eller?

  • Fuerteventura / Teneriffa i mars eller?

    Publicerad av mrquality på 3 januari, 2017 vid 10:56

    Hej!
    Fundera åka en vecka mitt på mars på en vindsurf resa någonstans där är lite varmare och är inte super dyrt. Har tänkt att Fuerteventura (costa Calma) eller Teneriffa( el medano) kan vara ett bra alternativ. Jag kör freeride och läste att el Medano är mest för vågsurfing så kanske passar bättre för mig Fuerteventura.
    Har kollat lite och det verka vara lite dyrare på Fuerteventura jämför Teneriffa.
    Någon av er som har varit på Rene Egli windsurf skola????
    Har ni några tips eller något förslag?
    Var skulle ni åka mitt på mars om ni hade en vecka?
    Jag ska åka själv och om någon vill hänga med är bara välkommen!!!!

    mrquality svarade 7 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • john1

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 12:46

    OBS:
    Kan vara 0-vind i mars under en hel vecka, har själv upplevd detta på Lanzarote.
    JJ

  • cosmosurfer

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 14:32

    Eller tre veckor med 18-22 m/s som det blev ett år. Rekommenderar surfa i Risco del Paso, och bo i Costa Calma. Ion-club.net, mer natur, mindre vågor.

  • martinc

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 16:41

    Var på Rene Egli (hotel Gorriones) en vecka i början av maj 2015. Surfade 4 av 6 dagar. En dag utan vind, och en dag då det blåste så in i he—te att jag inte vågade ut. Ganska choppigt vatten och inte helt optimalt för en nybörjare som mig. Räkna inte med att surfa på lagunen, endast för kidsen. Anläggningen var bra. Har inte mycket att jämföra med dock. Gott om brädor och segel. SUP och vågsurf var fritt. Bra service. Hotellet var bra och på matbuffen fanns det faktiskt en hel del gott. Låg lite off, vilket inte spela roll, jag var ju där för surfen. Jag hade en toppenvecka! Försöker nog ta mig tillbaka till Fuerteventura ngn gång. Är ju lätt att ta sig dit.

  • mrquality

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 16:48

    Från flygplatser hyrde du en bil eller fanns det bussar? På google maps vägbeskrivningar visat att man kan bara kör bil?

  • hollister

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 19:16

    Rene Egli är ett bra center men det kostar en del att hyra. Tycker Melia Gorriones är ett mycket bra hotell men det kan ju bero på att dom hade missat hur många vi var i familjen så efter att hotellpersonalen svettats en stund med vår bokning och vi sura till så fick vi toppen rum i huvudbyggnaden med havsutsikt ☺. Vi har hyrt bil några gånger och har inte betalat mer än drygt 2000:- för 2veckor. Tycker det är bra med tanke på att en busstransfer tur retur från flygplatsen till hotellet kostar 5-600 för en familj.. ja tycker norrsidan runt Corralejo är bra oxå speciellt om man gillar vågsurfing. Flag beach centret har inte alls samma utbud på vindsurfing som Rene Egli dock..

  • martinc

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 22:10

    Jag reste charter med Apollo. Hyrde ingen bil. Paketresa. Hotellet erbjuder uppgradering av rum i mån av plats om man bokar surf. Skitenkelt.

  • _frippe_

    Medlem
    3 januari, 2017 vid 22:42

    El Medano funkar också bra för freeride. Jag har varit där två veckor i mars en gång och även om det inte är lika vindsäkert som på sommaren blåser det nog freeridevindar minst 60% av dagarna.

    Här är två bra hyrcenter:
    http://www2.tws-windsurf.com
    http://www.surfcenter.el-medano.com

  • john1

    Medlem
    5 januari, 2017 vid 17:08

    Tänk på att det rätt så ofta kan vara frånlandsvind (offshore).
    JJ

  • mrquality

    Medlem
    5 januari, 2017 vid 20:36

    Det ska jag tänka på. I alal fall på Rene Egli har de sjöräddnings båtar i så fall jag skulle hamnar nära till sahara öknen 😀😂

  • john1

    Medlem
    5 januari, 2017 vid 22:15

    Du hinner inte till Sahara. Innan dess så har hajarna ätit upp dig.
    JJ

  • mrquality

    Medlem
    7 januari, 2017 vid 20:23

    @john1 742687 wrote:

    Du hinner inte till Sahara. Innan dess så har hajarna ätit upp dig.
    JJ

    Hoppas inte det 😀

  • cosmosurfer

    Medlem
    8 januari, 2017 vid 17:52

    Ingen dödlig attack rapporterad vid Kanarieöarna i Schark register. Väldigt få attacker på hundra år. Även räddningsbåtar och bevakning vid Risco del Paso. Samma strand som Rene Egli fast sydligare och mer plats. Undervisning finns, trevligt gäng.

  • mrquality

    Medlem
    13 januari, 2017 vid 09:30

    The winner is “EL MEDANO”

    Efter jag har googlat, pratat med instruktörerna som jobbar på plats, osv. har valt El Medano.
    El Medano fungerar även som freeride spot som någon har redan sagt här.
    Speciellt på La Tejita (2km) brukar vara mindre vågor och körs mycket freeride.
    El Medano är ganska billigare i allmänhet än Fuerte och flygplats ligger bara 6km istället 65km (Fuerte). Överallt finns det att hyra utrustning och surf skolor/shop.
    Samtidigt kan passa på att hälsa några kompisar som bor på Los Cristianos.
    Vatten är vulkaniserat då blir inte så fin som i Fuerte V. men jag åker för att vindsurfa då det spela inte så stor roll.
    Nu väntar jag bara den 2:a mars 😉

  • cosmosurfer

    Medlem
    13 januari, 2017 vid 10:36

    Önskar dig en härlig surfresa! Hyra bil ngn timme och ta sig upp på Teide är ju också speciellt.

  • badjanne

    Medlem
    13 januari, 2017 vid 12:41

    Det finns inga hajar där, krokodilerna har ätit upp dem

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura / Teneriffa i mars eller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.