Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fullt ös medvetslös Hunnebo 6/1 2004

• Fullt ös medvetslös Hunnebo 6/1 2004

Publicerad av cambo på 7 januari, 2004 vid 01:21

Delar av surfgänget kunde inte hålla oss på land när de sköna sydostliga vindarna svepte över västkusten idag. Snö och windchill på -17 var inte så farligt som vi trodde. Egentligen bara händerna som tog lite stryk.

Lite smakprov!

steffo4.jpg

steffo3.jpg

steffo1.jpg

anonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • boman

Medlem
    7 januari, 2004 vid 05:40

Samma här! måste bara ut och köra… smirk.gif

• macguyver

Medlem
    7 januari, 2004 vid 13:04

Kul farkost detdär!
    Jag har stått i garaget med brorsan och svetsat lite i julhelgen.
    Det liknar lite det som du kör med. En skillnad är att vi placerade masten framför framskenorna. Har du mixtrat med detta eller träffade du mitt i prick första gången? Vi har inte hunnit prova vår manick ännu, så vi vet inte riktigr än hur vår kommer att funka.
    /Daniel

• hifly

Medlem
    7 januari, 2004 vid 18:50

har du några ritningar på den där?

• hifly

Medlem
    7 januari, 2004 vid 18:53

kan man hänga på och surfa med er i hunnebo nån gång?
    när temometern börja komma på plus sidan har ingen bra vinter dräkt.

• sunil

Medlem
    8 januari, 2004 vid 07:59

ja de klart, de e kul me lite nytt folk …

• boman

Medlem
    8 januari, 2004 vid 09:54

alla mått finns på papper men inga färdiga ritningar…

• boman

Medlem
    8 januari, 2004 vid 10:13

Svar till:

Kul farkost detdär!
    Jag har stått i garaget med brorsan och svetsat lite i julhelgen.
    Det liknar lite det som du kör med. En skillnad är att vi placerade masten framför framskenorna. Har du mixtrat med detta eller träffade du mitt i prick första gången? Vi har inte hunnit prova vår manick ännu, så vi vet inte riktigr än hur vår kommer att funka.
    /Daniel

[/ QUOTE ]

Jag har mixtrat en hel del med detta dom senaste 4 åren och prövat några varianter… har även prövat med masten längs fram och det funkade bra, problem kan uppstå vid segel trick som slag och annan freestajl segling, sedan så känns det bra att kunna justera riggen fram och bakåt beroende på riggens storlek och personliga settings, det är viktigt att stå rätt och känna sig trygg på brädan när det börjar bralla i, många justeringar har det blivit på vägen du kommer säkert att få göra några du med men tycker man om att skapa sin manick så är det grymt skoj när bitarna faller på plats.
    Tycket själv att min nu är så gott som perfekt för alla förhållanden ooo.gif

• macguyver

Medlem
    8 januari, 2004 vid 12:11

Tack för svaret.
    En annan liten fundering som vi haft är hur skenorna skall vinklas och slipas.
    Hur har du gjort?
    /Daniel

• boman

Medlem
    8 januari, 2004 vid 12:38

Skenor (medarna) ställ dom 90 grader mot isen och slipa dom som ett V, med en svag radie på åk ytan

• cambo

Medlem
    9 januari, 2004 vid 03:12

Svar till:

kan man hänga på och surfa med er i hunnebo nån gång?
    när temometern börja komma på plus sidan har ingen bra vinter dräkt.

[/ QUOTE ]

Trevligt..vad är de för skön bild du har, vart utomlans och kört eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 januari, 2004 vid 14:51

bor själv i hunnebo sedan ett par dar. skulle gärna hänga med

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fullt ös medvetslös Hunnebo 6/1 2004

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.